Rallye Dakar: Lopraisova Tatra skončila v kotrmelcích

V průběhu 9. etapy Rallye Dakar, jen den po prvním etapovém vítězství, jímž si Aleš Loprais upevnil celkově druhé místo mezi kamiony, měla jeho posádka těžkou nehodu, po které musela odstoupit ze soutěže.

V době havárie řídil mechanik Petr Almáši, kterého přemohl mikrospánek. Aleš Loprais odnesl nehodu dvěma zlomenými obratli, Almáši vyvázl s otřesem mozku. Navigátorovi Michalu Ernstovi se nic nestalo.

Klepněte pro větší obrázek
Auto havarovalo na 374. kilometru etapy z Antofagasty do Iquique, ve které se Loprais přetahoval o vedení s lídrem mezi kamiony Gerardem de Rooyem.

„Na přejezdovém úseku jsem po velmi těžké a vypjaté první části etapy nechal řídit mechanika Petra Almášiho, kterého bohužel přemohl mikrospánek. Já i navigátor Michal Ernst jsme bohužel také usnuli,“ řekl k nehodě Loprais.

„Probudil jsem se v momentě, kdy se vůz začal řítit do obrovské rokle. Křičel jsem na Almiho, ale ten nereagoval. Náraz to byl šílený. Okamžitě se utrhla obě přední kola a auto udělalo několik kotrmelců přes přední osu. V okamžiku bylo po všem.“

Nejdříve se zdálo, že je posádka InstaForex Loprais Teamu jen potlučená, ale nakonec bylo potřeba zásahu pořadatelské helikoptéry. Trvalo tři hodiny, než byli jezdci dopraveni do nemocnice v Iquique. 

„Pro letošní Dakar jsme já i celý tým udělali maximum, včetně vítězné Silk Way Rally i dosavadních etapových dojezdů, kdy jsme měli nakročeno ke skvělému výsledku. Chtěl bych podpořit Petra Almášiho. Vím, že si to bude dlouho vyčítat, ale mikrospánek přemohl už řadu lidí,“ řekl Loprais, jehož sportovního ducha havárie nezlomila: „Stále jsme skvělý tým a po rekonvalescenci bychom chtěli opět bojovat o dakarský titul. Děkuji všem partnerům i fanouškům za jejich ohlasy, je jich neuvěřitelně mnoho a moc nás těší jejich podpora. Muchas Gracias z Hospital de Iquiqe.“
 
V soutěži zůstává ještě druhý vůz, Bonver Dakar team Tomáše Vrátného, jehož posádka etapu dokončila. V bivaku jí po dojezdu logisticky i zázemím pomohly další české týmy.

Klepněte pro větší obrázek
Tatra Aleše Lopraise ještě v plné jízdě...

Zdroj: E15.cz
 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 7 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků