Rallye Dakar: Lopraisova Tatra skončila v kotrmelcích

V průběhu 9. etapy Rallye Dakar, jen den po prvním etapovém vítězství, jímž si Aleš Loprais upevnil celkově druhé místo mezi kamiony, měla jeho posádka těžkou nehodu, po které musela odstoupit ze soutěže.

V době havárie řídil mechanik Petr Almáši, kterého přemohl mikrospánek. Aleš Loprais odnesl nehodu dvěma zlomenými obratli, Almáši vyvázl s otřesem mozku. Navigátorovi Michalu Ernstovi se nic nestalo.

Klepněte pro větší obrázek
Auto havarovalo na 374. kilometru etapy z Antofagasty do Iquique, ve které se Loprais přetahoval o vedení s lídrem mezi kamiony Gerardem de Rooyem.

„Na přejezdovém úseku jsem po velmi těžké a vypjaté první části etapy nechal řídit mechanika Petra Almášiho, kterého bohužel přemohl mikrospánek. Já i navigátor Michal Ernst jsme bohužel také usnuli,“ řekl k nehodě Loprais.

„Probudil jsem se v momentě, kdy se vůz začal řítit do obrovské rokle. Křičel jsem na Almiho, ale ten nereagoval. Náraz to byl šílený. Okamžitě se utrhla obě přední kola a auto udělalo několik kotrmelců přes přední osu. V okamžiku bylo po všem.“

Nejdříve se zdálo, že je posádka InstaForex Loprais Teamu jen potlučená, ale nakonec bylo potřeba zásahu pořadatelské helikoptéry. Trvalo tři hodiny, než byli jezdci dopraveni do nemocnice v Iquique. 

„Pro letošní Dakar jsme já i celý tým udělali maximum, včetně vítězné Silk Way Rally i dosavadních etapových dojezdů, kdy jsme měli nakročeno ke skvělému výsledku. Chtěl bych podpořit Petra Almášiho. Vím, že si to bude dlouho vyčítat, ale mikrospánek přemohl už řadu lidí,“ řekl Loprais, jehož sportovního ducha havárie nezlomila: „Stále jsme skvělý tým a po rekonvalescenci bychom chtěli opět bojovat o dakarský titul. Děkuji všem partnerům i fanouškům za jejich ohlasy, je jich neuvěřitelně mnoho a moc nás těší jejich podpora. Muchas Gracias z Hospital de Iquiqe.“
 
V soutěži zůstává ještě druhý vůz, Bonver Dakar team Tomáše Vrátného, jehož posádka etapu dokončila. V bivaku jí po dojezdu logisticky i zázemím pomohly další české týmy.

Klepněte pro větší obrázek
Tatra Aleše Lopraise ještě v plné jízdě...

Zdroj: E15.cz
 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků