Rakušané mají další past na řidiče: Radary fotí i nepřipoutané a telefonující

56 komentářů

Michal
8. ledna • 12:02

Tohle by měli zavést i u nás! A všem těm blbečkúm, co za jízdy telefonují nebo kouří, rovnou sebrat řidičák! 3-[

Antiautomat
7. ledna • 23:14

...mat pri uchu telefon a viest vec s m=1t a viac je samozrejme na nakladacku.
Ako pre koho.

MGRR
6. ledna • 8:49

Ve vyspělých zemích náklady na uzdravení jsou astronomicky vysoké, člověk nemůže pracovat, jeho rodina tím trpí, dostane se do existenčních problémů, může nastat obrovský nesoulad, rozvody. Nezlehčujme tyto věci, nehod jsou desítky tisíc... to jsou nevyčíslitelné hodnoty a starosti.Pásy používám, je to správné, ale často až se rozjedu a to je špatně. Moderní auta mají tolik airbagů, že je bezpečné pásy mít a nebezpečné je nemít - Budete dobitý víc od těch vaků, když pásy mít nebudete. Jednou jsem to zažil s off-roadem a testovací jízdy před závody 24h Off-Road. Vše vykuchané, kapota plastová, v interiéru trubky, okno pouze přední... volant jsme ještě neměli hotový a to terénní auto mělo ještě airbag bez elektroniky (kulička v rosolu, při nárazu se hne, airbag se nafoukne). Výjezd na horizont, čumák dopadl a rána nejen od podvozku, to je v pořádku, dopadá se tisíckrát za den :) Ale ten airbag boiuchnul. Jako když dostanete od boxera v rukavic, ohořelý/opálený obličej byl červený ještě týden, pálilo to, ty horké plyny a smrad... tohle je jako legrace ale...

Tomáš
5. ledna • 17:53

Jezdit připoutaný je samozřejmě naprosto správné nařízení i za cenu, že tě "omezuje v svobodné vůli". Všechny bezpečnostní systémy auta fungují ve spolupráci a předpokládájí, že máš pásy - teprve potom ti zajistí maximální ochranu.
A vzhledem k dnešním rychlostem můžeš mít jen jeden pokus si to v autě ověřit.

emil 15
5. ledna • 12:49

Nechápu to omezení starých aut ve francii. Mám auto z roku 88 a euro 2 plní, tak o co jde...

Sparrow75
5. ledna • 18:08

Me spis fascinuje ze ani nejnovější Diesely plnicí Euro 5 nesmí do některých zón.Ale benziny ano.Pritom Francie je zrovna zemi naftovych aut.Mel sem ted moznost porovnat Francouzsky malý turbo benzin a diesel.Pokud s tim clovek nejel jak s hnojem spotřeby pekne jezdícího nafťaku ve větším aute nedosáhne ani nahodou.Ovsem ma mensi emise a to je dnes to nejdůležitější.A tim pádem fuuuuuj nafta.

Miyaki
5. ledna • 22:02

Tak me spise fascinuje, ze zeme v ktere doposud (leden 2017) trva vyjmecny stav (od 2015) ma cas se zabyvat nejakyma ekoplaketkama ... ! Proste Severni Alzirsko (pred rokem 2015 znama jako Francie).

MGRR
6. ledna • 9:16

Co to s tím má společného, to se nezmění nikdy, vždy bude riziko...Emise a smrad dieselů je něco jiného, stejně jako řešení vody, kanalizace, odpadů, služeb...Příklad. U mne doma ve středím Sasku,
1. 80% aut je menších a jsou to benzíny, zbytek auta co jezdí dálky, sem tam Multivan, MB-V, což jsou dodávky, sice luxusní, ale prostě dodávka.2. Kolona tady bývá pouze ráno, když svážíme děti do školy. Zařadím se do vláčku a !!žádný smrad dieselu!! benzín je samozřejmě také cítit, ale když si uděláte dva metry odstup, necítíte nic... to u dieselu neexistuje, smrdí víc a déle, navíc je z toho na zvracení.3. Diesel je tady více zdaněný, každá soukromá osoba platí roční daň s auta.
3a. Prius 1,8 roční KFZ Steuer/daň pouze 36-39euro/rok + 650euro obyč. pov. ručení s čelním sklem a limitem 20.000km/rok (s limitem 6.000km/rok a to nejchudší pojištění 280euro)
3b. Audi 2,5TDi to staré 720euro roční daň - to auto smrdí tak strašně, že je to v pořádku a pov. ručení od 650euro.4. Není tady takový ten prach, jako všude v Česku. Kdo žije ve městě, nedovolí si věšet bílé prádlo na sušák (ano, všichni mají sušičky...), když se vrátím z Čech, projedu v Německu myčkou a i když prší a je hnusně, auto je měsíc čisté... ten prach s těch naftových aut je prostě všude. Pak stačí, když jedu do Čech a auto i když neprší a je hezky, je za tř dny jako prase... něco takového si v Česku nedokážeme představit + hloupé ego + nevraživost ke všemu co je jiné než dost dobré a pak frustrace společnosti...5. Maso, mléko, suroviny... hodně lidí jí maso, mléčné výrobky, pije mléko... ten smrad a prach dieselových aut, vykuchané DPF (v Německu je auto bez DPF neprodejné, určené na export, je to odpad). Ten popílek a hnus je na rostlinách, je to všude, dýchají to zvířata, trávu spásají, dostává se do organismu a pak to jíme a pijeme.6. Děti to dýchají, my všichni to dýcháme, ty srajdy a hnus... pak nemá být špatná nálada. Když je špatný vstup/vzduch, potraviny...7. Každého kdo vykuchá DPF, bych poslal na měsíc-1/2 roku tvrdě do vězení. To stejné s člověkem co pálí plasty a petlahve v komíně, netopí dřevem. Němci topí dřevem, nebo topným olejem s dokonalým spalováním. U domu je trubka, objednají si cisternu, napumpuje jim 1.000litrů do zásoby a efektivní kotel vše spálí tak, aby vzniklo co nejméně emisí (ne tak aby se to po Česku z principu oj....o, ošidilo)
Příroda je tady v násobně lepším stavu a hezčí než v Česku.

Sparrow75
5. ledna • 18:10

Pro rejpaly porovnání trvalo rok a 15tis km 😉

Joe Doe
5. ledna • 12:25

Nepriputany clovek v aute je z definicie idiot a podporim akykolvek system, ktory bude tychto kretenov odchytavat a pokutovat.Stat si v tomto pripade skratka plni svoju funkciu.Skutocne ma bavia kecy niektorych 'diskuterov' o smirovani a sledovani - v momente pouzitia zariadenia, vdaka ktoremu sem pridali svoj prispevok, sami a dobrovolne dali svoje udaje o polohe a nazoroch celej skale akterov. Akosi im unika, ze spominana kamera ich odfoti len vtedy, ked porusia zakon, ktory schvalil legitimne zvoleny zakonodarny organ s plnym mandatom.

homer
6. ledna • 2:23

definice idiocie je tvuj nick - chceš buzerovat nepřipoutaný a třeba motorku která je asi tak 1000x nebezpečnější pro všechny okolo včetně jezdce jsi nepotkal? /a to píšu i jako motorkář s přežitými 50.000km za řídítky/

Mirek
6. ledna • 13:38

Takže navrhuješ jako motorkář zakázat motorky? Nebo máš nějaký lepší nápad jak vyřešit nebezpečí pro motorkáře? Srovnávat motorky a auta a na tomto základě psát o buzeraci řidičů aut, kteří nejsou připoutání, tomu říkám zase já idiocie.
Pokud by se mělo vše řidit názory jednotlivců, tak můžeme všechny zákony a nařízení zrušit, nedošlo by u ničeho na shodě všech. Myslím, že naprosto vědomě jsis dělal řidičák a věděl jsi do čeho jdeš a za jakých podmínek do toho jdeš. Pokud s tím nesouhlasíš, tak nejezdi, neřiď, případně si založ vlastní stranu s tím, že zrušíš všechna tato nařízení a zákony a prosazuj to. Hlavně nevol nějakou jinou stranu, aby ses potom nevymlouval, že nesplnila sliby, které před volbami, pro nalákání voličů, slibovala. Sám jsem zvědavý na takovýto výsledek. :-)

homer
6. ledna • 16:51

takze tobe prijde ok platit za nepripoutani v aute a zaroven je legalni motorka kde te nechrani nic? prijde ti ok kriminalizovat malopestitele canabisu a zaroven vybirat dane z nejhorsi drogy chlastu? hlavne bez k volbam a spravne si vyber

Mirek
6. ledna • 17:14

A tobě přijde normální srovnávat nesrovnatelné? Neumíš číst, že se musím opakovat? Tak si dej bezpečnostní pásy na motorku, jestli si myslíš, že ti to pomůže. V autě to jde a pomáhá to, a jsou tady dána nějaká pravidla pro provoz a jestli se nepletu, tak tohle pravidlo platí v celé Evropě. Tak se řiď tím, co jsem ti předtím doporučil a nepiš hlouposti, taková diskuze opravdu nemá smysl, když argumentuješ motorkou, která pásy mít nemůže. To můžeš použít potom jako argument kolo, koloběžku a vím já co ještě?
Na ten konec nemá smysl vůbec cokoliv psát, to už pleteš doslova páté přes deváté a tím tady zatahuješ věci, co s tímto nemají nic společného.
Tak si založ konečně tu svou politickou stranu a ukaž všem, jak se to má dělat, když jsi takový mudrlant.

vana666
5. ledna • 12:39

A máš nějaký nápad, jak se dají případné blbé zákony změnit ? Změnit myslím reálně, ne jen v teorii ?

dpcstb
6. ledna • 20:13

treba chodit volit.

Aladin
5. ledna • 15:58

viz. Švýcarsko a jejich referendum. Ovšem Švýcaři se k němu dopracovali postupně v průběhu 1000 let a umí s ním zacházet.

your.god
6. ledna • 4:11

A proč ne v průběhu 1.000.000 let? Kecy. Možná postupem posledních 100 let a zdaleka to tam s demokracií není tak růžové, jak nám to někteří předkládají. Například ženy mohou ve Švýcarsku volit až od roku 1971 a v kantonu Appenzell Innerrhoden se k hlasovacímu právu na kantonální úrovni dopracovaly teprve v roce 1990.
A pro iniciátora referenda k návrhu zákona během 18 měsíců napříč kantony získat podpisy 100 000 voličů taky nebude nic lehkého. Pokud není milionář, aby si zaplatil média, tak se o té jeho "zákonodárné iniciativě" ani nikdo nedozví, pokud se návrh nebude hodit a média ho prostě budou ignorovat, jako to předvádějí s pro Brusel a USA nelichotivými zprávami u nás.
Občanům České republiky vládnoucí mafiáni již 24 let odepírají a soustavným odkládáním přijetí prováděcího zákona o celospolečenském referendu referendum, na které máme právo zakotveno v naší Ústavě, záměrně znemožňují.
Nenechme se o proveditelné referendum připravit bezzubými paskvily, předloženými politickými stranami a zrádci, jako je americký občan, bývalý ministr pro lidská práva a rovné příležitosti ČR a senátor za ČSSD Jiří Dienstbier !
Návrh ústavního zákona o lidovém referendu: http://www.narodnirada-skde.cz/navrh-lidu-ustavni-zakon-... ...

your.god
6. ledna • 4:23

Můžeme to změnit, ale musíme to udělat MY. Čtvrt století vládnoucí $mejdi to dobrovolně a už vůbec ne sami od sebe neudělají.
Návrh nové Ústavy ČR: http://www.kouleso.cz/...

Joe Doe
5. ledna • 14:43

Tvoj nazor nerozhoduje o tom, ci je zakon blby alebo nie, to za a).Za b), v demokracii mas k dispozicii volby (a institut referenda). Mas pravo hlasovat za stranu, ktora najviac vyhovuje tvojim politickym preferenciam. Ta strana ma pravo podielat sa na vlade. Ak je tvoj nazor mensinovy a dana strana neziska dostatocny pocet hlasov na to, aby sa mohla podielat na vlade, nemas inu moznost nez vysledok volieb akceptovat a riadit sa zakonmi, ktore vzidu z hlasovania parlamentu - ci sa ti to paci alebo nie.Hovori sa tomu demokracia. Nie je to najlepsi system, ale zatial nikto nevymyslel nic lepsie.To nie je teoria, to je prax.

Driver
5. ledna • 18:14

:-)) Svatá prostoto. Nepřímá demokracie funguje toho času na našem území tak, jako fašismus. Vládne kapitál ve prospěch dalších výnosů což je prokazatelně ve všech aplikacích na úkor voličů!

Antiautomat
7. ledna • 23:17

...presnejsiu definiciu terajsej slobody som davno nevidel..

Jan Taraba
6. ledna • 15:06

Na našem území že vládne kapitál Tak to jsem si tedy opravdu jaksi nepovšiml. Tady vládně něco úplně jiného

Jig
5. ledna • 16:02

Tohle je naprostá teorie. Praxe je úplně jiná - před volbama všichni slibují hory doly dle hesla Slibem nezarmoutíš. A hned po volbách je starost jak si rozdělit korýtka, nejlépe dlouhodobě. Další krok je nic nedělat, hlavně aby se nic nepokazilo. A pak před dalšíma volbama se začnou dělat laciná politická rozhodnutí. Jinými slovy většina z nich co tam jsou je kam vítr tam plášť. To je praxe. Ne iluze volby, že se něco změní. A když se náhodou přihodí nějaká změna tak je to jen k horšímu.

vana666
5. ledna • 14:48

Nj, takže zase nic ...
:-/

Jan Taraba
6. ledna • 15:01

JJ, nic. Ono je kouzelné, jak ti Pepíci co publikují značně nedemokratické osobní názory si právě demokracii rádi berou do huby. Obecné šmírování za účelem načapat někoho při banálním porušení zákona je patologické samo o sobě, jeho veřejné schvalování samozřejmě o to víc.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
6. ledna • 15:17

Jedině co můžu je doporučit ti to samé, co níže homerovi.
Tady se potom naskýtá otázka na co jsou zákony, od kdy je to banální a kdo o tom rozhoduje. Jestli není spíš patologické nazývat někoho Pepíkem jen proto, že má jiný názor a navíc tím, který chce porušovat obecně přijatá pravidla.

007
5. ledna • 10:15

Za chviličku už bez nějakého šmírování, nebude moct člověk ani na záchod.

Antiautomat
5. ledna • 9:49

...neviem o tom ze by som im dal suhlas aby ma bez mojho vedomia natacali.
Nejazdim nepriputany /pravda na pravidelnej cervenej kilometer pred domom si dam opraty dolu/, ale skusia vytiahnut nieco taketo a nemam problem to rozmazat tak ze budu mat toho dost. Ked dokazatelne nelegalny imigrant nemusi mat doklady, potom si vyhradzujem podobne pravo pre seba.

bzzz
5. ledna • 10:52

Kazdy si vyhradi nejakou tu vyjimku pro sebe a kde to skonci? Zmente to v pristich volbach nebo co jde hned...PS Hlavne ze tech imigrantu u vas resp u nas mame, ale jako nastroj demagogie, populismu a odpoutani pozornosti od jinych zavaznych problemu dobry ;-)

Antiautomat
7. ledna • 23:12

...ok, nemam preukazatelnu identitu. Im je to tolerovane. Ja pozadujem to iste.

Ludek_II
6. ledna • 6:02

Jsme v EU a jsme v Schenghenu, takze ano, uprchliky mame vlastne i u nas. Ony ty Drazdany jsou dve hod jizdy vlakem z Prahy.

jarecek
5. ledna • 8:30

.. ja jenom zasnu :-O

Ludek_II
5. ledna • 8:19

Rozdíl mezi Třetí říší a Rakouskem je v tom, že na za Říše by na tom radaru byl hákový křížek.

Antiautomat
5. ledna • 10:00

Nuz, pred gestapom, NKVD a Cekou si mohol ostat stale v sukromi, pokial si mal trochu stastia. V modernej demokracii Ta budu smirovat permanentne, vzdy a vsade. Dalsim krokom budu povinne cipy a lokatory, u psov sa to naramne osvedcilo. Cim je teror diktatu intenzivnejsi, tym je paranoidnejsi.

bzzz
5. ledna • 10:46

Nikdo te smirovat nemusi. Nechavas se smirovat sam pouzivanim socialnich siti, mobilu, vsech 'chytrych' zarizeni/asistentu atp. Lide na sebe sami napraskaj vicemene vsechno.Paranoia prichazi s rozvojem a dostupnosti informacnich kanalu/trechnologii. I nejvetsui trouba v nejzapadlejsi dire jednoduse ziska info i material na vyrobu ucinne nebezpecne zbrane + info kde ji idealne pouzit. Stejne tak muze stejny trouba vytrubovat sve nazory a napady do celeho internetoveho sveta.

JirkaK
5. ledna • 11:36

To že je někdo paranoidní ještě neznamená, že po něm opravdu nejdou :-D
Sakra, to v tom Rakousku nemají krumpáče??????

bzzz
5. ledna • 9:02

Nepripoutani a telefonujici za jizdy predstavuji zvysene riziko pro ostatni (slusne) ucastniky silnicniho provozu. Vypada to jako buzerace, ale je to reakce na urcitou (malou) skupinu nezodpovednych (nedisciplinovanych). Takto to mimochodem v beznem zivote funguje na kazdem kroku. Rada omezeni, narizeni a neprijemnych procedur je tady jen protoze se vzdy najde skupina lidi, ktera nedodrzuje nastavena pravidla.

sokar
5. ledna • 9:20

Já sice jezdím zásadně se zapnutým pásem, ale když ho někdo nechce, tak ať si klidně proletí čelním sklem, nebo ho zabije airbag. Jeho volba. Nikoho bych nenutil. Pouze dal doporučení.

dpcstb
6. ledna • 20:12

tiez som proti buzeracii za pas. ale ak sa stane nehoda, tak by som nezapasanemu dal liecbu preplatit. a to mozu byt desiatky tisic eur.

bzzz
5. ledna • 11:35

At si proleti celnim sklem idealne tobe nebo nekomu jinemu pod kola? At si proleti celnim sklem a zmrzaci se, vzdyt nevime co ve zdravotnictvi s penezma. At si proleti celnim sklem a kvuli tomu zustane silnice dele uzavrena/omezena.

sokar
5. ledna • 12:13

Proletěl sklem? Zmrzačil se ? Byl připoutaný ? Nebyl ? Tak když nebyl ať si všechno zaplatí sám. A u posuzování jeho zmrzačení, když způsobím nehodu já pokud nebyl připoután - K jeho tíží. Odškodnění se nekoná. Takto kdyby to bylo nastaveno, jezdili by všichni připoutáni.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pavel F.
5. ledna • 14:32

Vzhledem k tomu, že tady funguje povinné zdr. pojištění, těžko můžeš dělat výjimky v plnění. Pokud bys je umožnil, pak by měla fungovat i možnost neplatit zdr. pojištění. Což ze zákona nelze.
Něco jiného je americký systém, tam to defacto funguje klasicky komerčně, ale pak taky budeš platit za zdr. pojištění výrazně více než u povinného a při každém větším plnění tě čeká souboj s právniky pojišťovny, kteří se budou snažit jejich plnění dostat do výluk.

Neurotic
5. ledna • 13:06

Viděl bych to podobně. Když máme v autě tu hromadu senzorů tak by se někde mohlo zaznamenat, na kterých sedadlech byl v době nehody použit bezpečnostní pás.
1. Byl jsi připoutaný? Ok odškodnění jde od viníka.
2. Nebyl jsi připoutaný? Tvoje věc, ale viník platí pouze škodu na vozidle
a) máš pojistku podle, které máš být připoután? Tak si vše platíš sám
b) máš připojištění, kdy nemusíš použít pás? Ok pojišťovna ti tu rakev teda proplatí, když jsi jim zaplatil asi hodně tučný příplatek:-D

sokar
5. ledna • 14:34

A tomuto se říká svoboda. Nyní je bohužel demokracie.:-/

Ludek_II
5. ledna • 14:39

Nyní je demokratura. Ještě bych chtěl dodat, že v takovém Rakousku mají plno práce s telefonujícíma daňovýma poplatníkama, že už jim nezbývají síly pochytat ty tlupy jedinců bez dokladů, víz atd. Víme, o kom je řeč.
PS: Jen tak mimochodem: Slušnost rakouských řidičů končí jejich průjezdem bývalou mikulovskou celnicí.

jogurt
5. ledna • 22:59

To bych netvrdil, občas mám pocit, že se u nás chovají lépe než doma. V Rakousku je běžné napomínání ostatních, okupování levého pruhu, na dálnici se jezdí limit + 20, což hojné posádky vozů "skrytého dozoru" tolerují. V zahraničí se tak A nechovají.

BobTheBuilder
5. ledna • 11:29

No, není to tak docela jedno.
Modelová situace: způsobíte nehodu (přehlédnete značku nebo něco) a poškozený utrpí zranění. Podle jeho závažnosti to z vaší strany může být přestupek nebo taky trestný čin (když výsledkem bude delší pracovní neschopnost).
Takže nepřipoutání není jen věcí toho, kdo není připoutaný.

jogurt
5. ledna • 22:56

To určitě ano, ale mě spíš zajímá to, jak se popasovali s evropským právem, které jim už jednou zatrhlo úsekové radary, neboť pořizují (na rozdíl od radaru) záznam i těch, kteří se ničeho nedopustili. V CZ to funguje na právní hraně v případě měření rychlosti proti směru jízdy radary Ramer, které fotí dříve, než je provedeno měření a při podlimitní rychlosti fotku okamžitě mažou. Úsekové fungují taky tak, což ale v Rakousku na podnět ESLP už bylo za čarou a museli měření ukončit.. Teď zase zavádějí automatické foto, kdy není předem jasné zda jde o porušení zákona nebo ne. Takže bych tomu nedával dlouhý život.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
6. ledna • 13:23

Jestli to nebude spíše spojeno s rakouskou právní úpravou, neboť je tam zakázáno mít kameru za čelním sklem a natáčet i v automobilech. Evropské právo asi nebude ten největší oříšek.

Jan Taraba
6. ledna • 14:57

Není. Rakousko jen podstatně více respektuje práva a svobody, než jsme zvyklí v Pepíkově.
Kromě toho žádný zákaz kamer za čelním sklem v Rakousku neexistuje, to je jen blábol českých novinářů. V Rakousku nesmíte pořizovat záznam mimo zákonem povolený účel a podmínky, o kameru jako takovou vůbec nejde, pokud není ve vztažné ploše výhledu z vozu vpřed, nevaruje před radary nebo jinak neporušuje platnou legislativu, nezajímá je. Obecně je láska ke všudypřítomným kamerám v německy mluvících zemích podstatně menší než v naší Socialistické udavačské republice a najdete jich tam pouze zlomek tuzemského množství a to včetně kamer obecně--policejních.

Mirek
6. ledna • 15:24

Německy mluvící země a Rakousko bude asi rozdíl. Ten závěr sis mohl odpustit.
http://www.uamk.cz/aktuality/dotazy-motorist... ...

Peter
8. ledna • 11:35

Mýlíš se, pravdu má Jan Taraba. Dá se to dohledat i na netu, např. www.asfinag.at. Ale chce to maličkost - umět německy.;-)

jogurt
6. ledna • 18:26

Myslíte tu pregnantní definici naší vlasti? Tak ta je naopak naprosto trefná. Německy mluvících zemí je dvě a půl, z toho jedna je Rakousko...

Mirek
6. ledna • 21:02

Já bych řekl, že bylo myšleno obecně. Tedy zahrnul do svého hodnocení všechny německy mluvící země, ale Rakousko to má trochu jinak než například Německo. Nehledal bych v tom nic hlubšího.

Jan Taraba
6. ledna • 9:39

Úsekáče se potom pokusili obejít tím, že fotili až za úsekem, tedy po vyhdnocení rychlosti, jenže to soud taky zatrhl s tím, že nelze prokázat že je to stejné vozidlo. (Mimochodem úsekáč v Chuchli něco podobného dělá motorkářům taky ale náš erár to tak neprožívá, zaplať 600 a OK, zákon musí dodržovat občan, ne erár). Teď to obcházejí velkou tabulí upozorňující předem na měřený úsek, zatím k tomu judikatura není.

Doporučujeme

Články odjinud