Raketa jménem Nissan stoupá k evropskému nebi

Po rekordním roce 2011 vstoupila společnost Nissan do roku 2012 s ještě větší razancí. Dnes totiž oznámila historicky nejvyšší únorový podíl na evropském trhu.

Přestože trh celkově poklesl o zhruba 4 %, automobilka Nissan zaznamenala zvýšení prodeje o 5,5 % na 56 733 vozidel. Díky tomu dosáhla 4,1% podílu na celém evropském trhu.

Nissan očividně míří za vysněnou metou stát se v letech 2013 nebo 2014 jedničkou mezi asijskými automobilkami v Evropě.

Tento záměr vyhlásili představitelé automobilky na ženevském autosalonu. A nezdá se to až tak nereálné.

Toyota, současný lídr, totiž strádá. Lednové prodeje automobilky spadly v Evropě o 12 procent - na 44 351 kusů. A Hyundai a Kia sice zásluhou nových modelů i30 a Rio rostou, ale jsou stále ještě v povzdálí. 

Na dobrých výsledcích Nissanu se podílela pevná pozice značky v segmentu crossoverů. Modely Qashqai a Juke, vyráběné ve Velké Británii, společně s vozem Murano tvořily 55 % celkového měsíčního prodeje.


 

Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 320 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 100 000 Kč
Nissan Micra 1.24
Rok výroby: 2008
Stav: 164 698 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků