Radical SR3 SL: silniční supersport se stává realitou

Pokud vás zajímají ty nejrychlejší automobily světa, s nimiž lze jezdit i v běžném provozu, připravovaný Radical SR3 SL by vaší pozornosti jistě uniknout neměl. Veřejnosti by se měl představit na blížícím se autosalonu v britském Birminghamu, jenž bude opět zaměřen především na motorsport. Zbrusu nový Radical zde zazáří po boku dalších významných premiér včetně Caterhamu.

Společnost Radical v současnosti staví především „placky“ SR8 ve stylu Le Mans, které nemají silniční homologaci a vypadají od pohledu jako čistě sportovní náčiní. Bez zajímavosti není, že navíc právě Radical SR8 nyní drží rekord na jedno kolo trati Nürburgring a tak o něm z hlediska jízdních schopností nelze říci křivého slůvka, nicméně ne každému je po chuti vozit si vůz na okruh na podvalníku.

Nový model SR3 SL je určen těm, kteří hodlají jediným vozem přijet na závody, odjezdit si své a zase s ním bezpečně dojet domů. Tak jako za starých dobrých časů. Radical SR3 SL bude vybaven modifikovaným zážehovým motorem Ford EcoBoost z modelu Focus ST naladěným na 300 koní (220 kW). Navazuje na něj šestistupňová sekvenční převodovka s řazením pádly pod volantem, jež samočinně dávkuje meziplyn při podřazování. Při deklarované pohotovostní hmotnosti jen 680 kg bude jízda s novým Radicalem jistě nezapomenutelným zážitkem. Na detaily si ale ještě musíme počkat.

Klepněte pro větší obrázek
K novému Radicalu SR3 SL jsme zatím dostali jen tento snímek
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků