Quantum GP700 má tolik přítlaku, že může jezdit hlavou dolů

Tato okruhová hračka zaměřením podobná Arielu Atom a KTM X-Bow vznikla u protinožců v Austrálii, takže trvzení, že může díky masivnímu přítlaku jezdit hlavou dolů, docela sedne. Jmenuje se Quantum GP700, výrobce ji dodává jako celek nebo jako stavebnici a stojí skoro 700 000 dolarů. Amerických.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První prototyp vznikl doslova na dvorku za domem. Přesto jsou dynamické parametry vskutku úchvatné. Uvidíme, jestli tuhle okruhovou hračku čeká světlá budocnost

To ho staví do teritoria exkluzivních superaut, ale tvůrci tvrdí, že cenovka odpovídá dynamice, která údajně rozdrtí i Bugatti Veyron. Na stovku se má tohle auto (má i značky a může na silnici) dostane za 2,6 sekundy, na 160 km/h za pouhých pět sekund a má se rozjet na 320 km/h.

Technika | Fascinace | Premiéry | Sportovní auta | Příslušenství | Ostatní značky

Ariel Atom 3.5R: bestie ještě bestiálnější, „stovku“ zvládne za 2,6 s

O pohon se stará vzadu uložený dvěma kompresory přeplňovaný čtyřválec 2,7 l. Ten vychází z motoru Honda série K, ale má úplně jiné vnitřnosti. Výsledkem úprav je výkon 522 kW (710 koní) v 7800 ot./min. a točivý moment 654 Nm v 6500 ot./min. Když uvážíme, že tahle věc má hmotnost jen 700 kg, musel by mít Veyron asi dva tisíce koní, aby se tomuto poměru vyrovnal.

Podle použitých pneumatik prý umí Quantum GP700 překonat přetížení až 2 g při brzdění a v zatáčce při 160 km/h dosáhne až na 2,5 g. Vůz má také tolik přítlaku, že v rychlosti 280 km/h by teoreticky mohl jet hlavou dolů. Výrobce má v plánu dodávat jen pět až deset aut ročně.

Honda Civic 1.339
Rok výroby: 2009
Stav: 120 888 km
Cena: 115 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2008
Stav: 99 796 km
Cena: 205 000 Kč
Honda CR-V 2.204
Rok výroby: 2010
Stav: 176 486 km
Cena: 204 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek