Pyeonghwa: jediná severokorejská automobilka skončila

Automobilka Pyeonghwa nesplnila očekávání a zastavila svoji výrobu. Informací ze Severní Koreje je pouze málo, takže o důvodech se můžeme jen dohadovat.

V posledních dnech se o zbídačelé komunistické zemi hovoří často, ovšem s automobily a děním kolem nich to bohužel příliš nesouvisí. Na sklonku loňského roku však bylo rozhodnuto, že po nějakých deseti letech ukončí svůj provoz jediná tamní automobilka jménem Pyeonghwa. A abychom to blíže vztáhli k událostem posledních týdnů, v korejštině prý slovo pyeonghwa znamená „mír“…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Některé z vozů, jež v továrně Pyeonghwa vznikaly

Společnost Pyeonghwa Motors byla založena v roce 1999 vlivným náboženským hnutím Církev sjednocení v čele s kontroverzním reverendem Sun Myung Moonem (zemřel vloni) a severokorejským státním podnikem Ryonbong General Corporation. Firma Pyeonghwa Motors byla nepříliš úspěšným podnikem (ačkoli údajně svého času vykazovala zisk), který pracoval na zlomku své výrobní kapacity, jež navíc sestávala jen z licenčních montáží vozů zahraničních značek.

Zajímavosti | Technika | Příslušenství | Byznys | BMW

BMW bude čínské Brilliance dodávat motory TwinPower Turbo (N20)

Vždy šlo spíše o jakýsi umělý prostředek pro sbratřování obou Korejí. Zatímco roční kapacita závodu činila 10 000 automobilů, jejich produkce se pohybovala pouze v řádu stovek. Firma Pyeonghwa Motors je údajně dodnes jediným severokorejským subjektem s právem vyrábět automobily a obchodovat s nimi. Šéf společnosti Pyeonghwa Park Sang Kwon již požádal příslušné úřady o povolení k podnikání v jiném odvětví.

Video | Ostatní značky

K hrobu odvezl severokorejského diktátora americký Lincoln

Většina z modelů ve výrobním programu Pyeonghwa Motors pocházela od čínské společnosti Brilliance Jinbei Automotive, šlo o pick-upy a minibusy opírající se vesměs o obstarožní konstrukce Toyota HiAce (na něž jsou u Brilliance mimochodem experti). Na přiloženém videu vidíte také licenční Fiat Palio, který se do Severní Koreje dostal opět přes Brilliance, v menších počtech v Pyeonghwa Motors vznikaly také jihokorejské sedany SsangYong Chairman (alias Mercedes-Benz W210).

Foto: Pyeonghwa Motors

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 275 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 8 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků