PwC: Do pěti let se vyrobí desetkrát více elektromobilů

Loni světové automobilky vyrobily přes 90 tisíc vozidel na elektrický pohon. Podle nejnovějších odhadů se očekává, že do roku 2016 světová produkce elektromobilů vzroste na více než 950 tisíc vozidel, uvedla ve své studii automobilová expertní skupina auditorské firmy PricewaterhouseCoopers (PwC).

Podle PwC v současnosti již téměř neexistuje automobilka, která nemá v záloze alespoň ve vývojové fázi nějaký elektromobil. Například Škoda Auto testuje flotilu deseti elektrických Octavií a se sériovým elektromobilem na bázi modelu Citigo počítá v roce 2014.

„Již v příštím roce překročí světová produkce elektromobilů hranici půl milionu vyrobených kusů. Elektromobily jsou jednou z možností, na kterou se výrobci automobilů zaměřují ve snaze o splnění stále přísnějších emisních limitů. Masivnějšímu rozšíření tohoto pohonu však stále brání jen pomalu se rozšiřující infrastruktura a relativně krátká výdrž baterií,“ uvedl Jiří Zouhar z PwC Česká republika.

Výrobci si podle něj uvědomují vzácnost řady vstupů pro jejich výrobu, a současné elektromobily tak jistě nepředstavují finální technologii. Automobilky se proto poohlížejí i po alternativách využívajících dostupnější zdroje.

Rostoucí produkce elektromobilů souvisí i s větším zájmem automobilek i jejich zákazníků o ekologickou stránku provozu vozidla. Svou roli hraje i regulace na národní i mezinárodní úrovni. 

Soumrak velkoobjemových motorů?

Výroba automobilů s motory s objemem nad čtyři litry klesne během následujících pěti let o 14 procent, produkce aut s objemem válců mezi 3000 a 4000 ccm bude stagnovat. A to v období, kdy globální produkce automobilů se za následujících pět let zvýší o třetinu. 

 

 „Stále přísnější ekologické limity, rostoucí ceny benzinu a ekologičtější cítění zákazníků mění zažitá pravidla v automobilovém průmyslu. Automobilky tak řeší nejen to, jak poskytnout zákazníkovi nejlepší požitek z jízdy, ale musí mu dát jistotu, že se svým vozem nezůstane před branami města s ekologickými limity. Supersportovní či terénní vozy na elektrický pohon či biopaliva tak už dávno nepatří jen do kategorie studií a prototypů,“ dodal Zouhar.

V Česku jezdí více než 150 elektromobilů. Loni se jejich počet zvýšil zhruba o polovinu. Vyšší poptávce brání vysoké pořizovací ceny, které jsou o desítky procent vyšší než u srovnatelných modelů se spalovacím motorem.

Například Peugeot iOn vyjde na více než 700 000 korun. Loňské evropské auto roku Opel Ampera stojí více než jeden milion Kč. Nejlevnější benzinové vozy začínají na 155 000 korunách.

Zdroj: E15.cz


 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků