Působivý Crossover Concept od Mini

O novém modelu Mini jsme se toho zatím mnoho nedozvěděli. Ještě před Paříží vám ale můžeme říci více a ukázat jeho první snímky.

Krátce před začátkem autosalonu v Paříži automobilka Mini, součást BMW Group, představila svůj nový model, který na výstavě v podobě studie představí. Jméno pro něj zatím nemá, a tak jej zatím označuje prostě jako Crossover Concept. Stále však zřejmě zůstává ve hře jméno Crossman. Bude se jednat o čtvrtou karosářskou variantu Mini, která následuje po původním dvoudveřovém kompaktu, roadsteru a prodlouženém Clubmanu.

Crossover Concept měří na délku bezmála čtyři metry a je vysoký 1 598 mm a široký 1 830 mm, takže z palety Mini bude největší. Čtveřice bočních dveří je uspořádána asymetricky. Na celé pravé straně a u řidiče jsou dveře zavěšeny běžným způsobem, tedy na předních závěsech. Levé dveře zadní se však vyklápí a odsouvají podobně jako u MPV. Každý ze čtyř cestujících má k dispozici vlastní sedadlo, ale lze s úspěchem pochybovat, že toto efektní, avšak nepříliš praktické řešení přežije do produkčního stádia modelu. 

Dalšími zajímavými prvky jsou bezrámová skla a chybějící sloupek B na straně za řidičem. Střecha se vyznačuje shrnovacím krytem v celé její délce a podélníky, jež poslouží k přepravě lyží a dalšího volnočasového náčiní. V zádi se nachází dveře odklopné vpravo a mají zřejmě zasouvatelné, rovněž bezrámové okno pro snadnější manipulaci. Příjemně vypadá z praktického hlediska také nízký nákladový práh.
 
Interiérem po celé jeho délce paralelně prochází dvojice kolejnic v podélné ose vozu, jež nesou řadu úložných prostorů pro cestující na všech sedadlech. Jak je patrné z připojenýh snímků, poslouží také k posunování podnosů s jídlem a nápoji mezi sedadly předními a zadními. Palubní desce vévodí velký, kulatý sdružený přístroj, jenž vypadá ako trojrozměrný. Právě zde je soustředěna většina ovladačů a kontrolních přístrojů palubních systémů včetně navigace a stupnice tachometru je situována po jeho obvodu.

Tento „globus“ lze svisle rozdělit do dovou hemisfér, z nichž každá je viditelná pouze řidiči, nebo jeho spolujezdci. Díky tomu může váš spolucestující brousit po internetu, zatímco se vy nerušeně věnujete údajům potřebným k jízdě. Tento globus slouží také zapalovacímu systému. Do příslušného otvoru vložíte akýsi šém, jeho stiskem motor spustíte a opětovným stiskem jej zhasnete a tento šém můžete vyjmout.

Konečné provedení Crossoveru od Mini určené k sériové výrobě bude oficiálně představeno na začátku příštího roku, pravděpodobně na autosalonu v Detroitu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Crossover Concept od Mini

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků