Půl milionu Citroenu C3

Citroën C3 je velmi úspěšný, neboť ve světě se ho od jeho uvedení na trh v roce 2012 prodalo již více než 3,5 milionů kusů. Vůz stále přitahuje svou jedinečnou osobností a vynikajícími výkony. Důkazem je i to, že továrna v Poissy, kde se vůz vyrábí od roku 2009, dnes slaví výrobu 500 000. vozu C3, který nese od roku 2013 označení „Origine France Garantie“ (Záruka francouzského původu).

Citroën C3 nabízí přitažlivou osobnost a jedinečný tvar: je příjemný svou oblostí a dynamický svými plynulými a protáhlými liniemi. Díky své inteligentní architektuře patří mezi nejkompaktnější vozy svého segmentu. Svými rozměry (délka 394 cm, šířka 171 cm a poloměr otáčení 10,2 m) dokonale vyhovuje potřebám městského provozu. Jeho kompaktní exteriér není nikterak na úkor prostornosti. Má velkorysou kabinu a objem zavazadlového prostoru 300 litrů, což je na úrovni nejlepších vozů segmentu.

Interiér vozu C3 je příjemný a moderní, a to i díky novému dotykovému displeji 7“, který se u vozů objevuje od jara 2015 a zahrnuje:

- novou dotykovou navigaci umožňující perspektivní pohled na mapy, zobrazení omezení rychlosti, zohlednění podmínek provozu a možnost zvolit si co nejúspornější trasu z pohledu spotřeby paliva;

- funkci média (rádio, audio streaming, připojení mobilních přístrojů);

- telefonování (funkce hands-free prostřednictvím Bluetooth, přístup k telefonnímu seznamu a přijetí 2. hovoru);

- nastavení parametrů vozu.

Kabina vozu Citroën C3, která je skutečným zdrojem pohody těla i ducha, je díky čelnímu sklu Zenith zalita světlem. Jde o jedinečné mistrovské technologické dílo, které zvětšuje zorné pole cestujících vpředu o 80° směrem nahoru a dodává jim pocit svobody.

Využívá také to nejlepší z know-how značky z hlediska komfortu a celé posádce nabízí výhody plynulého řízení a akustického komfortu.

C3 se díky vyváženým jízdním vlastnostem a nabídce výkonných motorů cítí dobře ve městě i na silnici.

C3 je totiž k dispozici s širokou škálou motorů, které již dnes splňují budoucí emisní normy Euro 6. U benzínových motorů jde o řadu PureTech (emise CO2 od 97 do 107 g) a u dieselových motorů o řadu BlueHDi (emise CO2 od 79 do 90 g).

Citroën C3 má v nabídce:

- 4 dvojice benzínový motor/převodovka (PureTech 68 s manuální převodovkou, PureTech 82 s manuální převodovkou, PureTech 82 S&S s převodovkou ETG a PureTech 110 S&S s manuální převodovkou) a 2 dieselové motory (BlueHDi 75 s manuální převodovkou, BlueHDi 100 S&S s manuální převodovkou). Na žádnou tuto verzi se ve Francii nevztahuje ekologický poplatek,

- 3 verze výbavy (Attraction, Confort a Exclusive),

- 9 odstínů karoserie (bílá Blanquise, perleťově bílá Nacré, modrá Belle-île, modrá Encre, modrá Virtuel, šedá Aluminium, šedá Shark, Karma, černá Perla Nera, červená Rubi),

- 1 speciální sérii Feel Edition: to nejlepší z technologií a novinek s cenou od 16 700 €.

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků