Treba si uvedomit, ze nadpis clanku vymysla redaktor a so skutocnostou to nemusi mat zhola nic spolocne.B-]
Schvalne jak dlouho bude soudruhum z PSA trvat vyvinout nejakej normalni (turbo)benzin, kterej se hned nevyse-e jako THP. ;-)
ty si asi spadol z jahody. tú jedna šestku, vyvíjali s BMW, a tak to aj dopadlo. Súčasne vyrábana 1,2-ka, trojválec, je asi to najlepšie čo môžeš dostať, nemá konkurenciu.
Ona je sice pravda, že podíl dieselů klesá, ale to je způsobeno hlavně mediální masáží. Zatímco u nás byly z mnoha faktorů výběru zákazníka např. spotřeba či cena paliva, tak jinde se k tomu přidaly emisní daňové přirážky/poplatky stanovené dle CO2. Což nahrává dieselům a křiví se trh. Ono když to nějaký ekopošuk stanoví tak, že za menší benzín připlatíš klidně i 4.000 euro a za dvoulitr v naftě nepřiplácíš nic, tak má zákazník zjednodušený výběr.Ale zatím jsem si nevšiml, že by státy nějak houfně měnily ty podmínky eko přirážek za CO2 . A dokud to se nějak nezmění, tak to PSA , které dělá dvě třetiny aut diesely, nějak významně nerozhodí.
Prodeje dieselů klesají, prodeje benzínů a hybridů stoupají. Něco na CNG by taky mohli vyplodit.
Mám pocit, že prodeje dieselů klesají, protože je nestíhají vyrábět a tak lidem cpou benzíny. A také ten, kdo jezdí po městě, tak naftu až tak nepotřebuje a hlavně, start/stop nedělá dieselům vůbec dobře (a to si většina z nás velmi dobře uvědomuje). V Rusku je to naopak, tam v zimě náklaďáky běží nonstop až do jara, brblají před zemljankou každou noc ;-)
Ale stíhají. Podíly většinou klesají a pohled do budoucnosti ukazuje špatnou perspektivu. Nafta v osobáku je omyl, kterému nedělá dobře až moc věcí.
Frantíci mají jasno,může za to Brexit,Putin a Asad. Mimochodem,na Liberecku teď shořely dva Rendlíci a za to může kdo?
to byl určitě ÁDA jezasetady :-D;-)
Zlatý 2.0 Hdi, ještě, že neinvestovali B-]
...a teraz dalsich 50 rokov bude vsetko kvoli brexitu.
Problémom francúzskych firiem je nepružný trh práce, resp. skutočnosť, že odbory do všetkého kibicujú. A brexit sa im teraz hodí ako dobrá výhovorka /výmluva/.Inak pre Britov je to správa pozitívna. Autá z dovozu kvôli slabej libre zdraželi, takže výhodu budú mať domáce, britské automobilky - Nissan, Toyota, Vauxhall, čo je vlastne Opel.
Přeeesně, jak mnozí již vytušili, oni nám tady z PSA budou asi vyprávět své ekonomické rozvahy a skutečné důvody propouštění. Ale spíše obdivuji jejich odvahu bojovat s konkurencí pomocí nových SUV bez 4x4... To mohou mít sebelepší designy a futuristické interiéry, ale skutek utek... A nejen Renault jim asi bude i na domácím poli docela zatápět...
I o SUV bez 4x4 je zájem. Ne každej chce 4x4, resp. ne každej ví že existuje 4x4.Ač lidé kupují SUV tak jezdí jen po městě a občas po oresce. Prostě je to móda.
A přesně proto taky SUV vznikly, tam je jejich určení - město a okreska. SUV znamená "sportovně užitkové vozidlo" - nejsou to žádné offroady, jak se lidé mylně (a často) domnívají, tak mají jen vypadat, ovšem s tím, že techniku uvnitř používají jínou, stejnou nebo blízkou běžným vozidlům. Vznik kategorie SUV vychází z poznatku, že lidé si často kupovali terénní vozidla, se kterými ale do terénu nikdy (nebo téměř nikdy) nevyrazili.
Pred par dny tady byl clanek o 'SUV 3008' , ktere je pry lepsi nez X1 od bawa a cenu ma jak mercedes. Takze jsem si myslel ,ze maji zakazniku mraky a prodavaji na poradnik. A nyni ctu o dalsim omezovani kapacit a propousteni. Asi jsem na prednaskach ekonomie nedaval moc pozor, protoze hlava mi to nebere. Ve Francii asi neplati zakon nabidky a poptavky...
Letos byly čekačky na některá jejich auta (většinou diesely BlueHDi) kolem 7 měsíců.
Jak se zdá, hned první komentující v tom více jasno než PSA vedení. Přitom se to dá jednoduše vysvětlit.1. DS je směšná prémie2. Citroen nemá jediné auto aspoň na průměrné úrovni3. Peugeot má pomotané interiéry a jak ztvárnit příď auta si vůbec neví rady.
véééľmi hodnotný príspevok, a podložený argumentami.
A navíc řidiči těchto aut +RENDYHO jsou totální brzdy provozu, nebo magoři.:-P
jasne a este je pravda, ze auto, ktore ma pod 100kw, tak mi "nemoze ani do garaze", alebo na okreskach kto neide aspon 100 tacho, tak je "brzda dopravy" a pod. rozpravky - potom uz len v TV vidime 10-15 rocne bawa takych 18-20 rocnych, ako su nalepene, alebo omotane okolo stromu, a vtedy plati aj poucka, ze "stromy okolo ciest treba vsetky vyrubat, lebo su nebezpecne pre vodicov"...
Já myslím, že realita bude trochu složitější než se píše jednoduchých článcích, kde jde jen o prvotní efekt zapůsobit na čtenáře a rychle psát o něčem dalším. PSA se sice dvakrát nedaří, ale o nějakém poklesu výroby nemůže být řeč. Evropské prodeje PSA od začátku roku rostou o nějakých 2,1%, což je sice méně než u konkurence, ale rozhodně to není pokles ten má pouze značka DS, ale ta vyrábí zcela zanedbatelný počet aut. S tím také souvisí diesely, většina produkce PSA se prodává v dieselu, takže i útlum dieselů se může těžko konat. Co se ovšem koná je to, že se PSA snaží omezit kapacity ve Francii a podobných drahých zemích a vylifrovat výrobu do levných zemí. Takže ve Francii k poklesu výroby/pracovních míst jistě dochází a protože odboráři řvou, tak je to vděčné téma pro tisk, ale už se moc nepíše o tom, že kapacity v méně rozvinutých zemích jedou na plné pecky a další se staví. Prostě vyrábět v Evropě, kde je extrémně předražená pracovní síla a k tomu miliony ochranářských opatření etc. se pomalu nikomu nevyplatí a toto je důsledek. Merklová a Hollandem si natahají do svých zemí hromady přistěhovalců a nyní pro ně nebudou mít práci, takže je nenapadne nic lepšího než zvednout daně a ještě více zregulovat pracovní trh a o to rychleji budou firmy jako PSA zdrhat z Evropy.
Hezky napsáno..
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.