PSA propustí tisíce lidí, důvodem jsou Brexit a nezájem o diesely

Skupina PSA plánuje snížit kapacity o více než 2.000 lidí, což je kolem 3 % celkové pracovní síly. Mohou za to zejména Brexit a klesající zájem o diesely.

O rozsáhlých změnách v zaměstnanecké struktuře skupiny PSA informovalo rádio France Info s odvoláním na interní dokumenty. Ty jako hlavní důvody uvádí nejistotu vývoje trhu ve Velké Británii a to kvůli nedávnému hlasování o vystoupení z Evropské unie. Skupina přiznává, že opatrná musí být také kvůli klesající poptávce po vznětových pohonných jednotkách.

PSA sníží počet pracovních míst ve Francii o 2.133 lidí. Pokud bychom počítali i dodavatele autodílů ze společnosti Faurecia, měla skupina na konci roku 2015 rovných 78.274 zaměstnanců. France Info dále informuje, že snižování kapacity není jen aktuálním trendem. Už od roku 2013 došlo k zeštíhlování řad a o místo ve společnosti přišlo více než 17.000 lidí.

Názory | Peugeot

Peugeot 3008 je lepší než Tiguan či X1, shoduje se skupina PSA

„PSA připravuje už čtvrtý plán pro snižování kapacity zaměstnanců. Je to skutečně velký skandál,“ uvedl Jean-Pierre Mercier, člen odborů CGT ze skupiny PSA, v rozhovoru pro stanici RTL.

Nutno připomenout, že právě tato skupina reagovala jako první na pád libry ve Velké Británii po odhlasování Brexitu a to zvýšením cen všech nových automobilů. Dalším důvodem k úsporám je podle informací francouzských médií klesající poptávka po dieselových motorech.

PSA v posledních letech neinvestovala do dieselové technologie, náklady na stavbu vznětových motorů přitom kvůli přísnějším předpisům stále rostou. Například Renault už dříve varoval, že dieselové motory by mohly zmizet ze všech jejich nových vozů na evropském trhu. Zvolí PSA stejnou cestu?

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků