PSA Peugeot Citroën zvyšuje výrobu v Evropě o více než 60 000 vozů

Skupina PSA Peugeot Citroën oznámila, že ve svých evropských továrnách zvyšuje výrobu, aby využila růstu evropských trhů a uspokojila poptávku ze strany svých zákazníků. Do konce srpna 2015 tak navýší výrobu o více než 60 000 vozů, což znamená nárůst objemu o 10 % oproti původnímu plánu na toto období.

Objemy zvýší všechny tři značky skupiny – Peugeot, Citroën i DS. Například Citroën C4 Cactus, který se vyrábí v Madridu a od ledna již registruje téměř 30 000 objednávek, což je víc, než se očekávalo, zvýší v tomto období výrobu o 9 000 kusů. Také značka Peugeot bude vyrábět více vozů, týká se to zejména modelů 208, 2008, 308 a 308 SW. Vroste rovněž objem výroby vozu DS 3 ve francouzské továrně v Poissy, stejně jako objem výroby všech užitkových vozidel skupiny, což je segment, v němž si PSA Peugeot Citroën drží prvenství.

Toto navýšení produkce povede i k nárůstu aktivity ve francouzských továrnách na výrobu motorů a převodovek, dále ve slévárnách a v prodejních sítích. Z této slibné konjunktury budou mít prospěch i dodavatelé a celý automobilový průmysl.

V továrnách PSA Peugeot Citroën povede nárůst výroby k úpravám pracovního harmonogramu, v některých případech k dočasnému zřízení dalších pracovních směn a k najímání sezónních pracovníků.

Díky flexibilitě, která je zahrnuta v dohodách, jež skupina PSA Peugeot Citroën podepsala se zástupci zaměstnanců ve Francii (nová společenská smlouva z roku 2013) a v jiných evropských zemích, je výrobní základna schopna reagovat na rychlé změny poptávky. Tyto dohody umožňují sladit nutnost zajištění konkurenceschopnosti průmyslových podniků a ochranu hlavních zájmů zaměstnanců.

Ředitel pro Evropu Denis Martin prohlásil: „Rostoucí evropský trh je velmi dobrá zpráva pro celý automobilový průmysl, průmyslové podniky, distribuční sítě i dodavatele. Má okamžitý vliv na výkon skupiny PSA. Díky pozitivnímu vývoji, který dnes pozorujeme na trhu, můžeme posílit realizaci plánu „Back in the Race“, který byl založen na předpokladu, že trh zůstane na stejné úrovni. S podporou našich dodavatelů a díky pružnosti obsažené v dohodách podepsaných se zástupci zaměstnanců můžeme zmobilizovat všechny naše zdroje a uspokojit poptávku zákazníků.“

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků