PSA Peugeot Citroen zvažuje návrat na americký trh

Francouzská skupina PSA Peugeot Citroen by se mohla koncem tohoto desetiletí vrátit na americký trh. Naznačuje to web Edmunds.com v reakci na slova ředitele PSA Carlose Tavarese, který se nechal slyšet, že chce posílit značky zastoupené v koncernu tak, aby mohly „působit kdekoliv na světě“.

Tavares ale jasně řekl, že PSA musí napřed splnit čtyři cíle. Zaprvé etablovat DS jako samostatnou značku vedle Peugeotu a Citroenu; zadruhé redukovat výrobní program ze 45 modelů na 26; zatřetí dosáhnout černých čísel ve všech částech světa, kde firma dosud působí; a konečně zvýšit efektivitu výroby, zejména ve Francii.

V minulosti se Peugeot v USA prodával, byť s nijak zázračnými úspěchy. Mimochodem, u nás velmi populární seriálový poručík Columbo jezdil kabrioletem Peugeot 403 z roku 1959.

Na začátku 90. let se francouzská značka nicméně z amerického trhu stáhla. Posledním v USA oficiálně prodávaným Peugeotem byl model 405, který byl za Atlantikem k dostání ještě v roce 1991.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků