PSA Peugeot Citroën: 6. rok po sobě podává ve Francii největší počet patentových přihlášek

Žebříček zveřejnil francouzský Národní institut průmyslového vlastnictví INPI. Opět potvrdil, že firmou, která v roce 2012 podala ve Francii největší počet patentových přihlášek (1348), je skupina PSA Peugeot Citroën.

Nově podané patenty odrážejí trvalé inovativní úsilí zaměřené na výrobu vozů, které budou stále šetrnější k životnímu prostředí a díky elektronice a připojení k síti budou stále bezpečnější.

  • Nová celosvětově využívaná modulární platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), pro niž bylo podáno 116 patentových přihlášek, přinese již od letošního roku výkonná řešení z hlediska modularity, kompaktnosti, výbavy a nižších emisí CO2.
  • Skupina podala více než 80 patentových přihlášek týkajících se plně hybridní benzínové technologie a technologie využívající stlačený vzduch „Hybrid Air“, která je zásadní pro výrobu automobilu se spotřebou 2 l/100 km.
  • Skupina PSA Peugeot Citroën, která si v roce 2012 podržela s průměrem 122,5 g/km své evropské prvenství z hlediska emisí  CO2, překračuje nové etapy vývoje z hlediska snižování emisí, zejména u dieselových motorů, díky zcela nové kombinaci dvou technologií - Blue HDi (selektivní katalytická redukce SCR) a filtr pevných částic – která dokáže současně zpracovávat oxidy dusíku i pevné částice.

Další oblasti, do kterých skupina zaměřuje své inovace, jsou:

  • propojitelnost a připojitelnost (multimediální zařízení, sítě, internetové připojení,  elektronika, rozhraní člověk-stroj)
  • inovace zlepšující komfort a vnější i vnitřní design vozů, odrážející posun značek Peugeot i Citroën směrem k vyšším kategoriím: systémy stahovacích, měkkých nebo průhledných střech, vnitřní uspořádání odkládacích prostor a přihrádek, komfort sedadel, opěradel a opěrek hlavy, přední a zadní světla, klimatizace a vyhřívání kabiny.

Ředitel pro výzkum, inovace a vyspělé technologie Jean-Marc Finot k tomu prohlásil: „Skupina PSA Peugeot Citroën již šestý rok po sobě podala ve Francii nejvíc patentových přihlášek. Tento opětovný výsledek je důkazem schopnosti skupiny neustále inovovat své výrobky a splňovat tak budoucí očekávání zákazníků. Tento úspěch rovněž odráží úsilí 16 000 členů výzkumných a vývojových týmů skupiny PSA Peugeot Citroën, kteří mají zásadní usilovnou snahu: vymyslet automobil budoucnosti.“

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků