PSA Peugeot Citroën: 6. rok po sobě podává ve Francii největší počet patentových přihlášek

Žebříček zveřejnil francouzský Národní institut průmyslového vlastnictví INPI. Opět potvrdil, že firmou, která v roce 2012 podala ve Francii největší počet patentových přihlášek (1348), je skupina PSA Peugeot Citroën.

Nově podané patenty odrážejí trvalé inovativní úsilí zaměřené na výrobu vozů, které budou stále šetrnější k životnímu prostředí a díky elektronice a připojení k síti budou stále bezpečnější.

  • Nová celosvětově využívaná modulární platforma EMP2 (Efficient Modular Platform 2), pro niž bylo podáno 116 patentových přihlášek, přinese již od letošního roku výkonná řešení z hlediska modularity, kompaktnosti, výbavy a nižších emisí CO2.
  • Skupina podala více než 80 patentových přihlášek týkajících se plně hybridní benzínové technologie a technologie využívající stlačený vzduch „Hybrid Air“, která je zásadní pro výrobu automobilu se spotřebou 2 l/100 km.
  • Skupina PSA Peugeot Citroën, která si v roce 2012 podržela s průměrem 122,5 g/km své evropské prvenství z hlediska emisí  CO2, překračuje nové etapy vývoje z hlediska snižování emisí, zejména u dieselových motorů, díky zcela nové kombinaci dvou technologií - Blue HDi (selektivní katalytická redukce SCR) a filtr pevných částic – která dokáže současně zpracovávat oxidy dusíku i pevné částice.

Další oblasti, do kterých skupina zaměřuje své inovace, jsou:

  • propojitelnost a připojitelnost (multimediální zařízení, sítě, internetové připojení,  elektronika, rozhraní člověk-stroj)
  • inovace zlepšující komfort a vnější i vnitřní design vozů, odrážející posun značek Peugeot i Citroën směrem k vyšším kategoriím: systémy stahovacích, měkkých nebo průhledných střech, vnitřní uspořádání odkládacích prostor a přihrádek, komfort sedadel, opěradel a opěrek hlavy, přední a zadní světla, klimatizace a vyhřívání kabiny.

Ředitel pro výzkum, inovace a vyspělé technologie Jean-Marc Finot k tomu prohlásil: „Skupina PSA Peugeot Citroën již šestý rok po sobě podala ve Francii nejvíc patentových přihlášek. Tento opětovný výsledek je důkazem schopnosti skupiny neustále inovovat své výrobky a splňovat tak budoucí očekávání zákazníků. Tento úspěch rovněž odráží úsilí 16 000 členů výzkumných a vývojových týmů skupiny PSA Peugeot Citroën, kteří mají zásadní usilovnou snahu: vymyslet automobil budoucnosti.“

Zdroj: PSA Peugeot Citroën
 

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků