PSA narostly prodeje o takřka 5%

Koncernu PSA vzrostl v letošním prvním pololetí meziročně odbyt nových automobilů o nezanedbatelná 4,6%.

Nosné modely nárůstu prodejů skupiny PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2008

Rozvoj prodejů modelu Peugeot 308 je úspěšný, a to zejména díky úrovni kvality, která je vzhledem k fázi uvedení nového modelu na trh rekordní. Ke konci června bylo prodáno 150 000 vozů a roční cíl by tedy měl být s nastoupeným trendem dosažen. K prodejním výsledkům verze hatchback se přidají také prodeje verze SW, jež byla uvedena na francouzský trh 15. května tohoto roku a během léta se objeví také v ostatních státech Evropy.

Model Peugeot 207 vykazuje dobré výsledky s 276 000 vozy prodanými ke konci června. V březnu sjel z montážní linky milióntý vůz 207. Obchodní uvedení nového modelu Citroën C5 ve verzích sedan a Tourer s 30 000 prodeji v prvním pololetí roku a ekvivalentním počtem objednávek je úspěšné.

Nové modely Citroën Berlingo a Peugeot Partner dosáhly v prvním pololetí roku 2008 celkem 36 000 prodaných jednotek. S podporou Peugeot Partner Origin a Citroën Berlingo First má skupina PSA Peugeot Citroën předpoklady k získání dalších podílů na trhu. S prodejem bezmála 520 000 vozidel emitujících méně než 140g CO2/km, z čehož přes 400 000 vozidel vykazuje méně než 130 g a přes 300 000 vozů méně než 120 g, potvrzuje PSA Peugeot Citroën vedoucí pozici v segmentu vozidel s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2.

Stabilní podíl na trhu v západní Evropě

Na evropském trhu osobních a lehkých užitkových vozů, který v prvním pololetí roku 2008 zaznamenal pokles o 3%, klesl počet registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën o 3,5% na 1 230 000 jednotek (659 000 Peugeot a 572 000 Citroën). Za toto období je podíl skupiny na trhu 14,0%, ve srovnání s 14,1% v prvním pololetí 2007 a 13,8% za celý rok 2007.

Navzdory náročnému ekonomickému prostředí si skupina PSA Peugeot Citroën udržela a upevnila svoji pozici druhého výrobce osobních vozů v Evropě a prvního výrobce lehkých užitkových vozů. Na trhu lehkých užitkových vozů podíl skupiny jasně narůstá a za první pololetí dosahuje 19,6%, což je o 0,8 procentního bodu více ve srovnání s prvním pololetím roku 2007. Kompletní obnova modelové řady užitkových vozů PSA Peugeot Citroën tedy slaví svůj prodejní úspěch.

Ve Francii dosahuje skupina podílu na trhu 31,8% s 439 000 registrovanými vozidly (osobní vozy + LUV), což představuje navýšení o 5,3% na trhu s nárůstem o 4,6%. V Německu dosahuje PSA Peugeot Citroën nárůstu podílu na trhu o 0,1 procentního bodu na 5,7%. Na trhu rostoucím o 3,9% zaznamenala skupina zvýšení počtu registrovaných vozů o 7,4% na 101 000 vozů.

Ve Španělsku, kde se automobilový trh velice výrazně propadl o celých 19%, si PSA Peugeot Citroën drží podíl na trhu 20,0%. Počet registrovaných vozů je 161 000, což představuje snížení o 19%. Ve Velké Británii se vzhledem k nepříznivému kurzu libry k euru skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla zajistit v prvním pololetí roku 2008 především rentabilitu svých prodejů. Při poklesu trhu o 1,3% zaznamenala skupina pokles registrovaných vozů o 7,9% na 140 000 kusů. Podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů je 9,8%. V Itálii, na trhu se silným poklesem (-11%), si s počtem 141 000 registrovaných vozů udržuje skupina stabilní podíl na úrovni 10,2%.


Stálý nárůst v oblastech mimo západní Evropu

Mimo západní Evropu dosáhly prodeje vozidel a montážních dílů skupiny PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2008 počtu 635 000 jednotek s nárůstem o 19,8%, a to zejména díky trvalému růstu v prioritních oblastech rozvoje, což jsou Brazílie, Argentina, Čína, Rusko a východní Evropa.

Cílem skupiny PSA Peugeot Citroën je nabídnout zákazníkům v těchto oblastech řadu lokálně vyráběných vozidel, která splňují specifické požadavky místního prostředí.

V zemích Jižní Ameriky (Brazílie + Argentina), kde dochází k silnému rozvoji automobilového trhu, je tempo nárůstu prodejů PSA Peugeot Citroën velmi stabilní. Na trzích, jež rostou o 26,6% (+30,2% v Brazílii a +13,2% v Argentině), zaznamenala skupina 124 000 registrací a dosáhla tak nárůstu prodejů o 26,5%. V Brazílii navýšila skupina prodeje o 38% na 75 900 registrovaných vozů. Podíl na trhu za první pololetí je 5,7%, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2007 představuje nárůst o 0,4 procentního bodu. V Argentině zaznamenala skupina nárůst počtu registrovaných vozů o 12,6% a podíl na trhu je stabilní ve výši 15,1%. Strategické rozhodnutí založit v únoru 2007 obchodní jednotku pro tuto oblast Jižní Ameriky se prokázalo jako správné a umožňuje skupině PSA Peugeot Citroën plnit své stanovené cíle rozvoje v této oblasti.

V Číně realizovala společnost Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) na stále rostoucím automobilovém trhu (+ 13,7%) celkem 104 600 registrovaných vozů, což představuje  nárůst o 2,9% ve srovnání s rokem 2007. Po zpomalení nárůstu v roce 2007 přináší Akční plán 2008, zaměřený na opětovné oživení prodejů skupiny, své ovoce. Hlavní akce se týkají založení zastoupení značky Citroën v Shanghai, restrukturalizace sítě Citroën a uvedení nových modelů Peugeot 307 sedan a Citroën C-Elysée na trh.

V Rusku, oblasti prioritního rozvoje, kde skupina PSA Peugeot Citroën nedávno položila základní kámen své budoucí továrny v Kaluze, se prodeje skupiny zvýšily o 61,5% a na velmi perspektivním trhu (+ 34,1%) dosáhly 25 200 registrovaných vozů. Ve východní Evropě se trh zvýšil o 8,3% a skupina PSA Peugeot Citroën zde realizovala 68 900 registrovaných vozů, což je nárůst o 4,7%. Podíl skupiny na trhu představuje 11,4%.

Obchodní perspektivy pro rok 2008

V druhém pololetí roku 2008 očekává skupina PSA Peugeot Citroën, že trhy v západní Evropě zaznamenají ještě větší zpomalení, které povede k poklesu o zhruba 4% v rámci celého roku 2008.

V prioritních oblastech rozvoje skupina předpokládá v průběhu roku nárůst v řádu desítek.

V tomto kontextu bude skupina PSA Peugeot Citroën těžit ze svého vedoucího postavení v prodeji vozů s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi a z první pozice v segmentu lehkých užitkových vozidel. Pozitivní přínos je očekáván také od uvedení novinek: modelů Peugeot 308 a 308 SW, uváděných v současnosti na trh ve všech evropských zemích; nového modelu Citroën C5 ve verzích sedan a Tourer; nejnovější řady lehkých užitkových vozů Peugeot Bipper a Partner, Citroën Nemo a Berlingo; a konečně nových modelů uvedených nedávno na mimoevropské trhy.

Všechny tyto výhody umožňují skupině PSA Peugeot Citroën udržet cíl stanovený pro rok 2008 - nárůst globálních konsolidovaných prodejů o přibližně 5%.

 

 
 
1.pol. 2007
1.pol.2008
     % Rozdíl
Západní Evropa
Peugeot
Citroën
PSA celkem
643 000
592 000
1 235 000
638 000
572 000
1 210 000
- 0,7%
- 3,3%
- 2,0%
Východní Evropa *
Peugeot
Citroën
PSA celkem
36 000
32 000
69 000
36 000
34 000
70 000
     - 1,5%
+ 5,3%
+ 1,7%
Rusko
Peugeot
Citroën
PSA celkem
12 000
5 000
17 000
22 000
4 000
26 000
+ 93,4%
- 27,9%
+ 56,0%
Brazílie+Argentina
Peugeot
Citroën
PSA celkem
65 000
29 000
94 000
75 000
50 000
124 000
+ 14,5%
+ 72,1%
+ 32,2%
Čína
Peugeot
Citroën
PSA celkem
44 000
59 000
103 000
50 000
54 000
104 000
+ 13,8%
- 8,2%
+ 1,1%
Zbytek světa
Peugeot
Citroën
PSA celkem
114 000
40 000
154 000
103 000
42 000
145 000
- 10,1%
+ 4,3%
- 6,3%
Celkem montované vozy (MV)
Peugeot
Citroën
PSA celkem
914 000
757 000
1 671 000
923 000
756 000
1 679 000
+ 1,1%
- 0,2%
+ 0,5%
Montážní celky (MC)
Peugeot
Citroën
PSA celkem
86 000
7 000
93 000
157 000
9 000
166 000
+ 82,0%
+ 29,7%
+ 78,0%
Celkem
MV + MC
Peugeot
Citroën
PSA celkem
1 000 000
764 000
1 764 000
1 080 000
765 000
1 845 000
+ 8,0%
+ 0,1%
+ 4,6%

* Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Kypr, Malta
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků