PSA narostly prodeje o takřka 5%

Koncernu PSA vzrostl v letošním prvním pololetí meziročně odbyt nových automobilů o nezanedbatelná 4,6%.

Nosné modely nárůstu prodejů skupiny PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2008

Rozvoj prodejů modelu Peugeot 308 je úspěšný, a to zejména díky úrovni kvality, která je vzhledem k fázi uvedení nového modelu na trh rekordní. Ke konci června bylo prodáno 150 000 vozů a roční cíl by tedy měl být s nastoupeným trendem dosažen. K prodejním výsledkům verze hatchback se přidají také prodeje verze SW, jež byla uvedena na francouzský trh 15. května tohoto roku a během léta se objeví také v ostatních státech Evropy.

Model Peugeot 207 vykazuje dobré výsledky s 276 000 vozy prodanými ke konci června. V březnu sjel z montážní linky milióntý vůz 207. Obchodní uvedení nového modelu Citroën C5 ve verzích sedan a Tourer s 30 000 prodeji v prvním pololetí roku a ekvivalentním počtem objednávek je úspěšné.

Nové modely Citroën Berlingo a Peugeot Partner dosáhly v prvním pololetí roku 2008 celkem 36 000 prodaných jednotek. S podporou Peugeot Partner Origin a Citroën Berlingo First má skupina PSA Peugeot Citroën předpoklady k získání dalších podílů na trhu. S prodejem bezmála 520 000 vozidel emitujících méně než 140g CO2/km, z čehož přes 400 000 vozidel vykazuje méně než 130 g a přes 300 000 vozů méně než 120 g, potvrzuje PSA Peugeot Citroën vedoucí pozici v segmentu vozidel s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi CO2.

Stabilní podíl na trhu v západní Evropě

Na evropském trhu osobních a lehkých užitkových vozů, který v prvním pololetí roku 2008 zaznamenal pokles o 3%, klesl počet registrovaných vozů skupiny PSA Peugeot Citroën o 3,5% na 1 230 000 jednotek (659 000 Peugeot a 572 000 Citroën). Za toto období je podíl skupiny na trhu 14,0%, ve srovnání s 14,1% v prvním pololetí 2007 a 13,8% za celý rok 2007.

Navzdory náročnému ekonomickému prostředí si skupina PSA Peugeot Citroën udržela a upevnila svoji pozici druhého výrobce osobních vozů v Evropě a prvního výrobce lehkých užitkových vozů. Na trhu lehkých užitkových vozů podíl skupiny jasně narůstá a za první pololetí dosahuje 19,6%, což je o 0,8 procentního bodu více ve srovnání s prvním pololetím roku 2007. Kompletní obnova modelové řady užitkových vozů PSA Peugeot Citroën tedy slaví svůj prodejní úspěch.

Ve Francii dosahuje skupina podílu na trhu 31,8% s 439 000 registrovanými vozidly (osobní vozy + LUV), což představuje navýšení o 5,3% na trhu s nárůstem o 4,6%. V Německu dosahuje PSA Peugeot Citroën nárůstu podílu na trhu o 0,1 procentního bodu na 5,7%. Na trhu rostoucím o 3,9% zaznamenala skupina zvýšení počtu registrovaných vozů o 7,4% na 101 000 vozů.

Ve Španělsku, kde se automobilový trh velice výrazně propadl o celých 19%, si PSA Peugeot Citroën drží podíl na trhu 20,0%. Počet registrovaných vozů je 161 000, což představuje snížení o 19%. Ve Velké Británii se vzhledem k nepříznivému kurzu libry k euru skupina PSA Peugeot Citroën rozhodla zajistit v prvním pololetí roku 2008 především rentabilitu svých prodejů. Při poklesu trhu o 1,3% zaznamenala skupina pokles registrovaných vozů o 7,9% na 140 000 kusů. Podíl na trhu osobních a lehkých užitkových vozů je 9,8%. V Itálii, na trhu se silným poklesem (-11%), si s počtem 141 000 registrovaných vozů udržuje skupina stabilní podíl na úrovni 10,2%.


Stálý nárůst v oblastech mimo západní Evropu

Mimo západní Evropu dosáhly prodeje vozidel a montážních dílů skupiny PSA Peugeot Citroën v prvním pololetí roku 2008 počtu 635 000 jednotek s nárůstem o 19,8%, a to zejména díky trvalému růstu v prioritních oblastech rozvoje, což jsou Brazílie, Argentina, Čína, Rusko a východní Evropa.

Cílem skupiny PSA Peugeot Citroën je nabídnout zákazníkům v těchto oblastech řadu lokálně vyráběných vozidel, která splňují specifické požadavky místního prostředí.

V zemích Jižní Ameriky (Brazílie + Argentina), kde dochází k silnému rozvoji automobilového trhu, je tempo nárůstu prodejů PSA Peugeot Citroën velmi stabilní. Na trzích, jež rostou o 26,6% (+30,2% v Brazílii a +13,2% v Argentině), zaznamenala skupina 124 000 registrací a dosáhla tak nárůstu prodejů o 26,5%. V Brazílii navýšila skupina prodeje o 38% na 75 900 registrovaných vozů. Podíl na trhu za první pololetí je 5,7%, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2007 představuje nárůst o 0,4 procentního bodu. V Argentině zaznamenala skupina nárůst počtu registrovaných vozů o 12,6% a podíl na trhu je stabilní ve výši 15,1%. Strategické rozhodnutí založit v únoru 2007 obchodní jednotku pro tuto oblast Jižní Ameriky se prokázalo jako správné a umožňuje skupině PSA Peugeot Citroën plnit své stanovené cíle rozvoje v této oblasti.

V Číně realizovala společnost Dongfeng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA) na stále rostoucím automobilovém trhu (+ 13,7%) celkem 104 600 registrovaných vozů, což představuje  nárůst o 2,9% ve srovnání s rokem 2007. Po zpomalení nárůstu v roce 2007 přináší Akční plán 2008, zaměřený na opětovné oživení prodejů skupiny, své ovoce. Hlavní akce se týkají založení zastoupení značky Citroën v Shanghai, restrukturalizace sítě Citroën a uvedení nových modelů Peugeot 307 sedan a Citroën C-Elysée na trh.

V Rusku, oblasti prioritního rozvoje, kde skupina PSA Peugeot Citroën nedávno položila základní kámen své budoucí továrny v Kaluze, se prodeje skupiny zvýšily o 61,5% a na velmi perspektivním trhu (+ 34,1%) dosáhly 25 200 registrovaných vozů. Ve východní Evropě se trh zvýšil o 8,3% a skupina PSA Peugeot Citroën zde realizovala 68 900 registrovaných vozů, což je nárůst o 4,7%. Podíl skupiny na trhu představuje 11,4%.

Obchodní perspektivy pro rok 2008

V druhém pololetí roku 2008 očekává skupina PSA Peugeot Citroën, že trhy v západní Evropě zaznamenají ještě větší zpomalení, které povede k poklesu o zhruba 4% v rámci celého roku 2008.

V prioritních oblastech rozvoje skupina předpokládá v průběhu roku nárůst v řádu desítek.

V tomto kontextu bude skupina PSA Peugeot Citroën těžit ze svého vedoucího postavení v prodeji vozů s nízkou spotřebou paliva a nízkými emisemi a z první pozice v segmentu lehkých užitkových vozidel. Pozitivní přínos je očekáván také od uvedení novinek: modelů Peugeot 308 a 308 SW, uváděných v současnosti na trh ve všech evropských zemích; nového modelu Citroën C5 ve verzích sedan a Tourer; nejnovější řady lehkých užitkových vozů Peugeot Bipper a Partner, Citroën Nemo a Berlingo; a konečně nových modelů uvedených nedávno na mimoevropské trhy.

Všechny tyto výhody umožňují skupině PSA Peugeot Citroën udržet cíl stanovený pro rok 2008 - nárůst globálních konsolidovaných prodejů o přibližně 5%.

 

 
 
1.pol. 2007
1.pol.2008
     % Rozdíl
Západní Evropa
Peugeot
Citroën
PSA celkem
643 000
592 000
1 235 000
638 000
572 000
1 210 000
- 0,7%
- 3,3%
- 2,0%
Východní Evropa *
Peugeot
Citroën
PSA celkem
36 000
32 000
69 000
36 000
34 000
70 000
     - 1,5%
+ 5,3%
+ 1,7%
Rusko
Peugeot
Citroën
PSA celkem
12 000
5 000
17 000
22 000
4 000
26 000
+ 93,4%
- 27,9%
+ 56,0%
Brazílie+Argentina
Peugeot
Citroën
PSA celkem
65 000
29 000
94 000
75 000
50 000
124 000
+ 14,5%
+ 72,1%
+ 32,2%
Čína
Peugeot
Citroën
PSA celkem
44 000
59 000
103 000
50 000
54 000
104 000
+ 13,8%
- 8,2%
+ 1,1%
Zbytek světa
Peugeot
Citroën
PSA celkem
114 000
40 000
154 000
103 000
42 000
145 000
- 10,1%
+ 4,3%
- 6,3%
Celkem montované vozy (MV)
Peugeot
Citroën
PSA celkem
914 000
757 000
1 671 000
923 000
756 000
1 679 000
+ 1,1%
- 0,2%
+ 0,5%
Montážní celky (MC)
Peugeot
Citroën
PSA celkem
86 000
7 000
93 000
157 000
9 000
166 000
+ 82,0%
+ 29,7%
+ 78,0%
Celkem
MV + MC
Peugeot
Citroën
PSA celkem
1 000 000
764 000
1 764 000
1 080 000
765 000
1 845 000
+ 8,0%
+ 0,1%
+ 4,6%

* Chorvatsko, Maďarsko, Polsko, Česká republika, Slovensko, Slovinsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko, Kypr, Malta
 
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků