Prvním plně autonomním vozem GM bude plug-in hybrid Chevrolet Volt

General Motors pracuje na systémech samočinné jízdy už od roku 2012. Přesný rok uvedení na trh ale ještě nezná.

Velké automobilky si uvědomují hrozbu společností Google a Apple a intenzivně pracují na vývoji vlastních plně autonomních vozů. Tuto revoluční myšlenku samozřejmě nepřehlíží ani koncern General Motors. Ten nyní oznámil zintenzivnění vývoje a řekl, že jeho prvním plně autonomním modelem se stane Chevrolet Volt.

General Motors pracuje na systémech samočinné jízdy už od roku 2012 a poprvé by se měl aspoň náznak nových možností objevit v Cadillacu CT6 už příští rok. Ten bude schopný samostatné jízdy v koloně a ve svém pruhu na dálnici, aniž by řidič musel držet volant. Aspoň to tedy tvrdí GM.

Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Prozatím systém poslouží k tomu, aby snížil nároky na pozornost řidiče při popojíždění, ale zatím nebude umět přejíždět z pruhu do pruhu, to bude muset udělat řidič. 

Plně autonomní systém bude General Motors zkoušet na prototypech Chevrolet Volt po celém území Spojených států od roku 2016. Přesný rok uvedení na trh ale GM ještě nezná a nedokáže odhadnout, kdy bude systém připraven.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Chevrolet Orlando 1.796
Rok výroby: 2011
Stav: 89 533 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.598
Rok výroby: 2009
Stav: 126 303 km
Cena: 100 000 Kč
Chevrolet Captiva 1.991
Rok výroby: 2007
Stav: 188 221 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků