První závodní vůz pro Carreru Panamericanu byl slavnostně pokřtěn

Pražský motoristický festival Legendy nabídl příznivcům motorismu příležitost setkat se s projektem první novodobé české účasti v mexickém závodu La Carrera Panamericana. První ze tří závodních vozů, které se v říjnu postaví na start mexického klání, Porsche 911S Jaroslava Petráska, byl za velkého zájmu přihlížejících slavnostně pokřtěn.

Pozvání na klání přijali jeho excelence Pablo Macedo, velvyslanec Spojených států mexických v České republice, promotér závodu pan Eduardo León, ředitel závodu pan Carlos Cordero a patronka české účasti, herečka Anna Polívková, vnučka slavného automobilového závodníka Jaroslava Juhana, v jehož šlépějích tři české posádky na Carreře půjdou.

První z dokončených vozů pro Carreru, bílé Porsche 911S posádky Jaroslav Petrásek, Karel Jirátko, tak symbolicky mexickým pivem s českým názvem Bohemia, pokřtili právě Pablo Macedo s Eduardem Leónem a Annou Polívkovou. Přípravy na Carreru však rozhodně nekončí – naopak, vše pokračuje dál. Jsou dokončovány další dva unikátní závodní speciály Subaru Coupé pro Vojtěcha Štajfa a BMW CS 2800 pro Petra Kačírka a všechny pak čeká rozsáhlé testování.

"Jsem nesmírně šťasten, že mohu být účasten této příležitosti křtu závodního vozu pro závod, který znamená mnoho v novodobé sportovní historii Mexika," řekl při aktu pan velvyslanec Macedo. "Přál bych si, aby tento závod dokázal přitáhnout české závodníky a ukázal jim krásu naší země tak, aby se o ní měli další čeští lidé možnost přesvědčit. Přeji vám ve vašem snažení hodně štěstí." Od promotéra závodu pana Leona poté obdržel jako dar pamětní trofej Carrery Panamericany.

Anna Polívková vzpomenula odkaz svého dědečka Jaroslava Juhana, k němuž měla lidsky velmi blízko: "Můj děda Jarda Juhan mi o tomhle mexickém závodu mnohokrát vyprávěl. Jako člověk byl pro mne velikou inspirací, a proto si vážím toho, že na podzim s týmem budu moci jít po stopách, které pomáhal před šedesáti lety budovat." V letošním roce totiž uplyne šedesát let od chvíle, kdy Jaroslav Juhan dokázal vybojovat na trati slavné Carrery Panamericany čtvrté místo v absolutním pořadí za volantem vozu značky Porsche, jejíž účast pomáhal svým obchodním talentem vybudovat a na jehož počet Porsche své exkluzivní modely nazývá právě Carrera.

Promotér závodu pan Eduardo León byl s výsledkem svého snažení v české republice velmi spokojen. "V letech 1950-54 se psala první éra Carrery, kterou pořádala mexická vláda a prezident. V roce 1988 jsem novodobou Carreru začal znovu pořádat já a nebyl to lehký úkol. Tenhle závod je však postaven s lásky k závodění a celoživotní vášně pro tento sport, a právě ta nás žene kupředu. Rádi přivítáme na startu první české účastníky od dob pana Jaroslava Juhana."

Dodejme, že tři české posádky odstartují 16. října 2014 do více než 3000 kilometrů dlouhého závodu napříč Mexikem. Trasa, která obsahuje mnohá převýšení, povede z mexického přístavu Veracruz do města Durango. Velvyslanec Spojených států mexických v České republice pan Pablo Macedo převzal nad účastí českého týmu s historickými závodními speciály záštitu.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků