První vodíkové Hondy jsou už v Evropě. Uvidí je v Londýně a Kodani

16 komentářů

Miyaki
7. prosince • 22:52

Privezla ty ekologicky vozejky zase lod co ma spotrebu tak 22 tun paliva denne!! Tak hipstersky dulezity je, ze je to vse EKO!

Jiří Hlisnikovský
8. prosince • 13:30

Ale kolik tun nebo lidí vezla a kolik km uplavala? To je snad podstatnější.
Loď nemusí překonávat prakticky žádné odpory. Proto na jednotku váhy a vzdálenost bude mít vždy nižší spotřebu.

Jiří Hlisnikovský
8. prosince • 13:30

Ale kolik tun nebo lidí vezla a kolik km uplavala? To je snad podstatnější.
Loď nemusí překonávat prakticky žádné odpory. Proto na jednotku váhy a vzdálenost bude mít vždy nižší spotřebu.

Jirka
9. prosince • 23:02

Tys asi nikdy nevesloval, vid? :)

Antiautomat
8. prosince • 7:55

...a na com to mali priviez, na atomovej ponorke? Tu nemaju (aspon zatial nie).

Tom
8. prosince • 9:17

Zatím to jinak nejde, to je pravda. Spíš je problém v tom že se znečištění a tyhle EKO předpisy apod. neřeší u největších jejich zdrojů jako jsou lodě, letadla, továrny... Podobně jako se lidi tváří, že když mají auto na baterky jak jsou EKO, ale už asi neví kolik znečištění se vytvoří při jejich výrobě.

sokar
7. prosince • 17:11

Škaredý to je, ale furt radši toto na vodík, než cokoliv jen na baterky.
Neví někdo jak je na tom BMW s vodíkovým autem ?

Antiautomat
7. prosince • 13:26

Vodik jednoznacne plus. Uz to len technicky dotiahnut z hladiska bezpecnosti, predsa len....ked podpalili Hindenburga nad Lakehurstom, vysledny audiovizualny efekt bol poriadny.

HuHu
11. prosince • 12:14

Neni co dotahovat. Technologie je overena a bezpecna. Vodikove autobusy se realne pouzivaji v MHD uz vice nez 10 let. Osobne jsem pravidelne potkaval hydrogen bus na lince RV1 v Londyne a to uz nekdy od 2004. Problem je v infrastrukture a porizovaci cene, vyrabi se toho malo a vzhledem k neexistujici infrastrukture neni poptavka.

Josef
7. prosince • 18:00

Každopádně lze ocenit, že Honda našla odvahu a šla do rizika spojeným s pověstným "prošlapáváním" cesty. Z hlediska historických zkušeností předpokládám, že má všechno vymyšlené a dotažené do detailů. Když Honda přišla na trh se svým prvním naftovým motorem, tak vytřela konkurenci zrak a do dnes patří její naftová 2.2 mezi nejspsolehlivější nafťáky na celém světě. Předpokládám, že tomu tak bude i s tímto vodíkovým autem, i když je opravdu poněkud extravagandní a ufoidní, ale na druhou stranu si ho proto bude každý pamatovat. Jen mne tak napadlo, jestli vůbec někdy Honda přišla na trh s nějakým "polotovarem" jako koncern VW s HTP nebo TSI. Mám pocit, že akorát šlápla jednou vedle, když do svých aut strčila naftový motor, tuším Isuzu, nebo tak nějak...

Antiautomat
8. prosince • 7:54

Hondu sme mali, byvala mala civica v benzine, velmi dobre auto. Ktovie, mozno to ma este stale, lietala na nom dennodenne a nedala by ho ani za nic. No a ani ja :-)Ten dizajn je samozrejme taky aky je, skratka ked mame futuristicky pohon, dizajn bude tiez (vec nazoru, podla man je to hnusne az strach ale dolezity je predsa len ten pohon). Co sa tyka koncerovych polotovarov, poslednymi poctivymi motormi boli 1.9TDi (nie PD, to ani nahodou) a jednoduche osemventily benziny, pripadne 1.8T (az na cievky). Potom to uz bol jeden velky kostkatingovy pruser. Som zvedavy ako si povedie 1.0TSi (ked chce uspiet teraz tam, kde pred, ak ma pamat neklame, styrmi rokmi hned naprvy sup uspel ford).
A to uz ma ford pomaly pripravenu novu verziu, ktora to posle daleko cez 100kW....

Tom
7. prosince • 9:01

Proboha proč je to tak hnusný. Pokud chci aerodynamické auto tak nemusí vypadat jako havarované UFO viz. Tesla.:-/

bzzz
7. prosince • 10:49

Tesla se od ostatnich top znacek/modelu lisi jen tim, ze je na baterky. Vodikovy pohon - bez ohledu na to jestli se prosadi baterky nebo neco jineho - je prece jen futuristictejsi. A budme za tu rozmanitost radi, protoze od urciteho bodu o tu aerodynamiku az tolik nejde. Navic Tesly designove nejak vyjimecne nejsou.

Tom
7. prosince • 14:58

Ano futuristický být může, ale tohle je obluda. To platí i o priusu.

Jiří Hlisnikovský
8. prosince • 13:29

No zase to tak špatně nevypadá. Konkurence je na tom hůře. Ale první verze Clarity (2008) vypadala lépe, to je pravda.

Kott02
7. prosince • 18:18

Je to názor vkusu, ale jinak souhlas :D

Doporučujeme

Články odjinud