První test Saab 9-5 2,0T XWD: letem Českem

136 komentářů

Eda
18. října • 14:02

Konečně nějaký test tohoto letadla.. A ještě tak povedený.. Výborná práce

Antiautomat
9. října • 10:02

Dobra recenzia, autor mysli na to ze SAAB je tak trochu o pocitoch a tie su v clanku opisane velmi dobre. Urcite by bolo vhodne v tom pokracovat. No a kara je tiez velmi fajn, tie kvazi chromove listy sice mozu niekomu pripadat ako vhodne do cirkusu, ale to sa uz da v garazi v poho spravit. Autorovi aj kare davam jednotku ;-)

matuS
7. října • 0:13

prekvapilo ma ako je schovane tlacidlo vystraznych smeroviek.

kamil
7. října • 11:44

Schované ? Vždyť je na středovém panelu. Já už se lek, že ho umístili debilně jako některé automobilky, které ho dávají na volant a člověk pak musí prostrkávat ruku volantem.

petr164
6. října • 23:12

...sledovat, jak o dvacet let konstrukčně novější sedan střední třídy nepřináší zhola nic nového ve srovnání s Alfou Romeo 164 (v mém případě TB V6 Super). Stejné výkony, stejná spotřeba, horší zpětná vazba a přímost řízení a lepší (???) výbava a bezpečnost. Ne, já opravdu tyhle nové stroje nechápu, když za tu cenu nabízejí rozpačité funkční a estetické hodnoty. A to jsem býval příznivec saabu...

RR
7. října • 14:57

od dob Henryho Forda a jeho Tin Lizzie není v automobilovém průmyslu nic nového, stale jen volant a 4 kola.... acesta z místa A do B
Opravdu nechápu inteligenci, některých diskutujících. PS. nic proti 164 je to krásný youngtimer, paradoxně má víc společného se saabem než si její majitel myslí....:-D

6. října • 22:06

New. saabik se mi velice libi a recenze je take fajn. Jen tak dal.

M.
6. října • 13:21

:-/ Miloval jsem tuhle značku, stejně tak Volvo....vždy originál, nadčasový a kvalitní interiér i exteriér. Mno, doba je už asi jiná... Severské prémiovky se tak-nějak kazí.Že by ta šílená a mnou nenáviděná "globalizace",spolčování naprosto odlišných(charakterem) automobilek a zájem co nejnižší náklady na úkor pověstné kvality??? (např. viz snímek: www.autorevue.cz ... ) ...kde se jim ty spáry nějak nepotkaly... A je toho víc.

Zelí
6. října • 12:33

Ano, tedy subjektivně.
Pokud bychom vložili do recenze dlouhé odstavce z jiných recenzí, které popisují jako naprosto zásadní nedostatky u jiných aut to, co tady autor přechází jen jedním dvěma slovy , tak by test toho sábu vyzněl zcela jinak. To se týká např. řízení bez zpětné vazby, nepřesného řazení s dlouhými drahami, doulitrového přefouknutého čtyřválce, 4x4 haldex .... Pokud si to soudný člověk doplní, tak teprve může dostat názor blízký objektivitě. Toto je opravdu článeček vhodný pro saab fanklub.

_dave_007
6. října • 15:39

Ja si zase myslim, ze to je naprosto v poradku. Autor tyto vlastnosti (je uz subjektivni veci, zda je nekdo povazuje za pozitivini, ci negativni) zminil bez okolku a take bez prehnane kriticnosti. Dokazuje to jen to, ze si autor uvedomuje, ze temito vlastnostmi disponuje vetsina soucasne produkce a ze tudiz jiz neni co rozebirat, neb se nad tim pozastavuje kazdy druhy recenzent. A jeste to ukazuje na dalsi aspekt: Autor nechava prostor ctenari a nesnazi se mu, chudakovi nevzdelanemu, vysvetlit jak je to hrozne spatne, kdyz auto nema dostatecnou "zpetnou vazbu".

xx
6. října • 20:26

Skor by som povedal, ze pan pravdepodobne nevie prekusnut, ze uvedene "neduhy" vycital tento autor niektorej z ikon automobilizmu, ci uz bola z Ingolstadtu alebo z Wolfsburgu ...

Zelí
7. října • 9:18

Správný postřeh. Nicméně takto filtrované a manipulované informace se nazývají propaganda. Já s těmito filtrovanými informacemi nemám problém. Já si s tím poradím, ale co běžný čtenář, který si myslí, že se něco objektivního dozví, nebo mu např. poradí s příštím nákupem.
Vznikají dokonce celé propagandistické dezinformace - viz sportovní vlastnosti fordu, nepřekonatelné možnosti trakce subaru ...........

Shimi
7. října • 18:01

to Zelí: U modrého oválu ta " propaganda ", pro běžného čtenáře naštestí, pro tebe bohužel, platí. Z neznámého důvodu se s tím pořád nemůžeš vyrovnat, čím to je? Já jsem si to schválně vyzkoušel na vlastní kůži a je to fakt. Možná bys to měl udělat taky, třeba budeš překvapen. Tím ale nemyslím Sierru, nýbrž Forda 21. století ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zelí
7. října • 22:20

Ale já si to vyzkoušel. Nic zvláštního se nekonalo.

Shimi
7. října • 22:31

to Zelí: No však říkám, Sierru do toho netahej ;-)

Zelí
8. října • 11:45

Tak já jsem to absolvoval v roce 2005 s mondeem, podlehl jsem mediální novinářské masáži a chtěl jsem 22tdci. Týden jsem ho měl k ježdění a nic z popisovaných super vlastností se neukázalo. Normální strejcovská, kolíbavá tuctovka, slabý motor. Děkuji, nechci. A když jsem pak následně pročítal trable superkutila a dima a dalších s tím šrotmotorem, tak jsem děkoval bohu, že jsem to nekoupil. Jak slyší ford, tak dostanu osypky. :-D

RedBaron
12. října • 14:03

A je tedy možné znát onu modlu, která v přímém souboji o tvou přízeň porazila Mondeo na hlavu?

Zelí
12. října • 18:48

Poslední mondeo jsem raději ani nezkoušel. Nicméně v roce 2005 byla OII o dvě třídy lepší po všech stránkách. Podvozek, motor, interiér, hlučnost..... Zkoušel jsem i accord 22 ctdi, ale škoda slov. Takže jsem mondeo vrátil zpět, koupil 4x4. A udělal jsem dobře. Auto má 200 tisíc a stále OK. Když si počtu dnes superkutila a další nešťastníky, jak se mu modeo ve 100 tisích sype, podvozek nekontrolovaně plave motor bez výkonu, servis tvrdí vše ok.....
Takže jsem si pošetřil nervy.
Nicméně toto je o saabu čili konkurentu W311, takže s fordem jsme trochu mimo.

Shimi
12. října • 22:47

to Zelí: :-D ajajaj. OII o dvě třídy lepší? O DVĚ? Než Mondeo a Accord? No to snad néééé. Že si demagog to víme všichni, ale že až takový? Motor? Jaký motor v OII je lepší než 2.2 TDCi nebo 2.2 CTDi? Interiér? Co konkrétně, to by mě strašně zajímalo. Myslíš materiály, ergonomii nebo slícování nebo co si pod tím mám představit? Není to spíš o líbivosti, což je čistě subjektivní pocit? Hlučnost? Jakože TDi je kultivovanější než TDCi nebo CTDi? No to snad nemyslíš vážně? :-D Podvozek? K tomu se snad ani nemá cenu vyjadřovat. Jestli si za tím stojíš, tak si v Mondeu nebo Accordu jednoduše nikdy nejel, jinak bys takový nesmysl nikdy nenapsal. Navíc srovnávat Mondeo potažmo Accord s OII, to už chce hodně velkou lobotomii.P.S.: Co myslíš, že je lepší? Utvářet si svoje názory na základě vlastních zkušeností nebo na základě vyčtených polopravd?

Sobík
12. října • 17:56

pokud mohu srovnat Mondeo, Accord, Passat, Vectru, A4, Superba, Avensise, S40, 9-5 tak by Mondeo určitě skončilo na čelních pozicích.

Pan Kája
6. října • 20:00

Abych byl upřímný, i já mám jisté pochybnosti. Což o to, článek pěkný, cítil jsem z něho jisté nadšení z onoho vozu, snad i značky, což by nebylo tak zlé...
Ale já si nemohu pomoci, cítím jisté rozčarování. Zatím jsem v testech slyšel o tom, že nová 9-5 není špatné auto, ale nic převratného a má své chyby. Proto jsem s nadšením otevřel recenzi, abych viděl další pohled. Jenže jsem nabyl dojmu, že (alespoň u testované verze) jde prakticky o velmi povedený vůz bez vážnější chybky. Může být, ale nějak mi to neekluje. Nicméně, neřídil jsem jej a netvrdím, že tamten a onen musí mít pravdu.

Skyline
7. října • 9:50

Misto cteni testu doporucuji sednout za volant. Napriklad u takoveho Focusu RS popisuje skutecnost prave jen tak 10% testu, ostatni blaboli nekriticke hlouposti. Nicmene branou tvou optikou, ten jeden test byl ulet, zatimco ty ostatni svata pravda. Ano, stokrat opakovana lez stava se pravdou, to uz vedel Goebbels.

Tom Cruise
6. října • 12:13

Perfektní test, pane Jando, jen víc takových.

6. října • 10:43

po mém soudu objektivněmísto téhle hrbolaté konstrukce stačilo napsat "subjektivně" :-D

Martin
6. října • 10:36

head up display - v cestine "pruhledovy displej"

richard28
6. října • 13:12

A preco vlastne pises displej? Nemalo by to byt nieco ako ploche zobrazovacie zariadenie? Ked uz sme u spisovneho jazyka.

JAAAAAAA
6. října • 17:58

Head up predsa neznamena priehladovy displej,ale hlava hore.
nechapem,preco sa tu niekto snazi prelozit tento nazov formou vhladu,a nie funkcie...:-/

gt
9. října • 19:28

Head-up display je technologie prevzata z letectvi, nejprve vojenskeho, dnes se pouziva i v civilnich masinach. Kdysi kdosi u nas tento pristroj a technologii zobrazovani nekterych letovych dat a ruznych udaju atd. zacal prekladat jako "pruhledovy display", protoze to bylo nejdriv zarizeni namontovane nad palubni deskou napr. stihacek, kde se na svislou nebo sikmou pruhlednou desku tyhle data zobrazovaly tak, aby je mel pilot v zornem poli svych oci a mohl se tak plne soustredit na provadeni konkretniho letoveho ukolu/rezim (napr. letecky boj, ale i start a pristani; proto se mu tam zobrazuje hlavne vyska, rychlost a poloha vuci zemi + prvky pro zamerovani zbranovych systemu, atd. Pristani se stihackou s head-up displayem na letadlove lodi v noci za spatneho pocasi se tim zase o kousek usnadnilo a ucinilo provoz letadel na lodich bezpecnejsim). people.eku.edu ... Termin pruhledovy display je tak uplne v poradku, proste pri "pruhledu" tim displayem je "head up", to se nijak nevylucuje, naopak ten cesky (a slovensky a polsky a kdovi jeste jaky) preklad tu vec jeste vic priblizi treba laikovi.U aut se ty udaje promitaji rovnou na sklo a ne na nejakou pruhlednou desku nad palubovkou, takze tam vlastne uz zadny zvlastni "display" neni, onim pruhledovym displayem je cast celniho skla a proste pri jeho pouzivani je "head up", tot vse.
V dnesni dobe zaplavy anglicismu v IT a nebo prave automotive/aerospace oborech, ktere nalezite trefne a zapamatovatelne prelozit nejdou nebo je to proste zbytecne, protoze je tam anglictina samozrejmosti, mi prijde "pruhledovy display" jako pekny a vhodny preklad, ktery se muze v pohode pouzivat...www.i-car.com ...

richard28
6. října • 13:09

Keby mi niekto povedal pruhledovy display tak neviem o co sa jedna. A vobec tento absolutne nepresny preklad nevystihuje povodny nazov. Neviem preco v Cechach a na Slovensku ma niekto tendenciu prznit slova akoze prekladom. To je nieco ako keby som znak integralu premaloval na nieco ine.

mfilip
6. října • 9:44

?

Brouk
6. října • 9:31

Ta (nesmyslna) cenovka naznacuje, ze SAAB uz mel opravdu odejit do vecnych lovist. Mimochodem, auto dlouhe pres 5m a rozvor 2703mm, to neni preklep?

RR
7. října • 15:01

Kolik by měl tedy tento konkrétní vůz stát ?

eLzyx
6. října • 10:37

no překlep ... spíš je to vykopírované z nějaké starší recenze, která v "technickém popisu" sloužila jako mustr.
Správné čísílko je 2837mm ;-)

Toper
6. října • 9:15

SAABovi se podařilo postavit docela povedené auto. Osobně kladně hodnotím obzvláště vše od B sloupku dozadu. Co měl ale doslova vyrazilo dech, je cena. S takovou cenovkou to z devětpětky udělá na cestách kuriozitu. Nedělám si iluze, že by někdo normální (ne fanda značky) dal tomuto přednost před zavedeným a s podstatně lépe vyprofilovaným brandem německé prémie. O zůstatkové ceně devětpětky už raději ani nepíšu.

kamil
7. října • 11:40

Co je špatného na jeho ceně ? Když jsem vzal 2.0T Aero s další výbavou a srovnal to s BMW 523i, tak BMW vyšlo ve srovnatelné výbavě o cca 150tis. dráž (+ cca 11%).

Toper
7. října • 11:56

Cena SAABu je vysoká. Zbytečně. Do prémiové značky to má opravdu daleko a cenovka ji ale atakuje. Na to BMW klidně tu 11% slevu, pokud jsi dobrý obchodník, uhádáš. ;-)

kamil
7. října • 12:30

Slevu ti dají i u Saabu a jsme tam kde jsme byli ;-)
Saab je spíše konkurentem pro specifická auta jako Jaguar, Lancia apod než pro masovky BMW a Mercedesu. To jsou automobilky, které díky menším prodejům musí mít větší provizi.

Toper
7. října • 12:40

Jak to chodí u SAABu nevím, nikdy jsem tam nebyl, ale čistě z obchodního hlediska pochybuji, že by ti dali nějakou extra slevu, protože by prodejce neměl kvůli ročním kusovým prodejům "co žrát".
Řadit SAABa k Jaguaru, to chce opravdu silný žaludek. Ještě k tomu, když v podstatě nedosahuje ani kvalit třeba těch německých masovek.
Problém SAABu je ten, že ho prostě (skoro) nikdo nechce.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
kamil
7. října • 21:25

Hmm, zajímavé, u Saabu jsi nikdy nebyl, přesto docela přesně víš, že nemůže dát slevu. Opravdu zajímavé.
Proč silný žaludek ? Podle mě na tom Jaguar pod indickým vedením není špatně ;-)
V jakém směru nedosahuje Saab kvality německých prémiovek ?Prodeje Saabu v Evropě se pohybují někde na úrovni Chrysleru, Jaguaru nebo Lexusu.

Toper
7. října • 21:49

Jelikož jsem také trochu obchodník, vím, že na to, abych mohl dát slevu, musím vydělat jinde. Když nic neprodám, nic nemám a nemám ani z čeho tu slevu dát.
Už jsem v pár autosalonech byl, vím, v jakém případě se slevou mohu počítat. A ono je to vesměs u všech stejné. Dostaneš ji na modely, které letí, na příplatkovou výbavu, u velkých prodejců, kde je obrat atd. Ani jedno z toho SAAB nemá. A jak se říká, kde nic není ani smrt nebere. Pokud se pletu, řekni kde a jakou slevu mi na co dají, aspoň budu vědět víc.Saab opravdu není Jaguar, ten má neoddiskutovatelný prémiový a zavedený XJ s tou jedinnou pravou poháněnou nápravou. Tady SAAB nic nemá. Vlastně nemá ani třeba M, AMG, S, RS, R, modely jako prémiová konkurence, které jsou výkladní skříní automobilky.
SAAB má jednu 93, jednu 95 s haldexem a tím to hasne.MOžná se prodeje SAABu v Evropě pohybují na hranici Jaguaru, Chrysleru a Lexe, problém je ten, že ten SAAb v podstatě ani nikde jinde neprodává, narozdíl od oné konkurence. ;-)

kamil
7. října • 22:10

Jestli se pleteš nevím, obchodníka prodávajícího Saaby neznám. Co vím, tak většina z nich prodává Saaby spíše jako doplněk k masovkám typu Opel, Nissan apod.Saab má verzi Aero, případně dvorního úpravce Hirsch (obdoba např. AMG u Mercedesu). Jinak třeba Lexus, Infinity nebo Jaguar takové úpravy taky nenabízí a přesto jsou to prémiovky.Tak těžištěm prodejů Saabu jsou spíše USA kde prodá téměř polovinu své produkce a před problémy v USA prodával víc než Audi. Ikdyž ony prodeje jsou docela zavádějící, třeba Škodovka může v Evropě závidět prodeje BMW nebo Mercedesu, oba mají totiž o desítky procent lepší prodeje než Škodovka.

Toper
7. října • 22:47

Třeba loňský rok prodalo AUDI v USA (evropský prémiový outsider) skoro 60 tis. aut. Srovnání se SAABem? Asi nemá smysl.

kamil
8. října • 10:15

V čem je Audi evropský prémiový outsider ? Když vezmu prodeje v Evropě za 1-6/2010, tak to vypadá takhle:BMW - 305.422 aut
Mercedes - 381.429 aut
Audi - 324.922Audi má letos v Evropě lepší prodeje než BMW. Je fakt, že v předchozích letech zaostávalo, ale to se jak je vidět mění. A podle těch 60tis. v USA se lepší prodeje i v USA a možná za pár let dožene své rivaly BMW a Mercedes.Prodeje Saabu v současnosti nedosahují ani z daleka prodejů Audi v USA. Vzhledem k tomu v jakém jsou stavu to ani nikdo nepředpokládá. Možná to další prodeje zlepší, což je cíl nové 9-5, nové 9-3 (připravuje se) a novinky v podobě rebrandované 9-4X.Jinak prodeje Saabu v USA za září 2010 vypadají takhle:
9-3 = 1.046
9-5 = 72
9-7 = 9
Prodeje vzrostli o 133% proti září 2009, uvidíme jak dlouho mu ten růst vydrží a kde se nakonec zastaví. Pokud se Saab dostane se současnou paletou přes 100tis. aut, tak to bude výborný výsledek. Pak bude potřeba rozšířit paletu modelů směrem k nižším třídám a možná se pak dostane ze ztráty.

Toper
8. října • 10:46

Bral jsem to v podání trhu USA, kde Audi prodává z německé prémie nejméně a to podstatně.Nepředpokládám, že by SAAB dovedl se dvěma modely udělat přes 100 tis.

kamil
8. října • 16:39

Audi má sice v USA menší prodeje než BMW nebo Mercedes, ale stále roste a to rychleji než oba konkurenti. Zatímco před pár lety bylo Audi někde na 40tis., tak teď mají našlápnuto na nějakých 100tis.. Je to sice stále polovina toho co prodá Lexus, BMW nebo Mercedes, ale už se jim začíná docela rychle přibližovat. Audi tak pomalu dotahuje např. Acuru, Infinity, Lincoln nebo Cadillac. Za 1-9/2010 patří v USA k nejprodávanějším Lexus (162.438 aut), pak je Mercedes (159.729) a třetí je BMW (157.464).Pokud jde jen o USA, tak se dvěma modely určitě Saab neudělá 100tis. (viz třeba Audi), za úspěch bud pokládat když se za pár let dokážou vyšplhat zpátky někde k cca 50tis. vozům. Pro srovnání na cca 50tis. aut by se v USA letos mohlo dostat Volvo, které má mnohem větší nabídku modelů. K úspěchu potřebuje Saab i menší modely, ale to už jsem tu několikrát psal.

Toper
8. října • 17:36

Ano, tohle je střízlivý a faktů plný pohled.

Rode
7. října • 22:15

Hirsch je externí firma. AMG je divizi Dailmeru plne vlastnena Daimlerem. Hirsch je spise neco jako Aplina, ale nedela to na linkach tovarny ;)Ano Saab prodal pulku produkce v USA - celych 40tis. kusů +-, na ot, ze audi se na US trh neorientuje bych ot zrovna jako uspech nevidel. Podivame-li se na konkurenci 95 v USA, pak ty prodeje zase tak super nejsou, navic gro prodeju tvorily modely, ktere byly silne rebrendovane ;)nema smysl si nic namlouvat - saab neprodaval nikde a to jasne dokazuje fakt, ze byl v krute ztrate. kdyby byl pri svych prodejich v zisku, pak ok, ale bryle dolu.

kamil
8. října • 9:56

Jo, s tím Hirschem máš pravdu.Jo, teď na tom byl Saab mizerně, ale ještě než šel do kopru a prodával cca 130tis aut ročně a to měl jen 9-3 a 9-5. Pak to šlo se Saabem dolů, což se pokusili zachránit rebrandovanou 9-7 a 9-2 (ale ta měla hodně slabé prodeje, v rámci procent) a vaz mu pak zlomila krize (mnohem víc než ostatním). Jestli mu nové modely nějak pomůžou nebo jestli je to poslední křeč se ukáže za pár let. Rebrand je to čím se snaží automobilky šetřit a být v zisku, dělají to tak téměř všichni, některé automobilky jsou kompletně rebrandované. Saab nebyl v zisku tuším posledních 20 let, tady není důvod sundavat růžové brýle, žádné nejsou :-)Kdo říkal, že se Audi na americký trh neorientuje ? Audi se orientuje na všechny trhy, jen se jim tam nedaří stejně jako třeb VW, který pro USA vyrobyl Phaeton, který byl nakonec docela propadákem. Ono je vždycky BMW a Mercedes a Audi je vždycky "ten třetí". Ikdyž v USA mají "problém" prodat i BMW nebo Mercedes, resp. to co ty dvě automobilky prodají v USA za rok prodají v Evropě za měsíc.

Toper
8. října • 10:26

Co jsem někde četl, tak SAAB od doby, kdy byl koupen GM někdy v r 1990 nevykázal žádný zisk. Sice se tady včera RH kasal,že je SAAB v zisku (a byl i minulý rok), ale to je nesmyl, který si může každý ověřit na internetu.Jinak Saab prodal 10.500 vozů v první polovině roku 2010, což je o mnoho méně, než ve stejném období loňského roku, kdy Saab prodal okolo 24.300 vozů. Ale pořád je to žalostné číslo. S takovými prodeji se prostě vykázat zisk nedá.Příští rok by chtěli prodat 80 tis a rok na to 120 tis. Potom se uvažuje, že by mohli už konečně vykázat zisk. Osobně o tom ale silně pochybuji.Jinak samozřejmě zde již padlo, že majitel SAABu Spyker je již několik let ve ztrátě a jen za minulý rok byla vyčíslena na téměř 140 mil. USD. Mimochodem Spyker koupil SAABa za 400 mil. USD.

RH
8. října • 14:42

ad Toper a spol: zde je důkaz , že byl v zisku
www.autorevue.cz ... ad hirsch : není vlastněn saabem ale je tovarním upravcem, každý dealer nabízí úpravu alá hirsch i na autosalonech vystvuje v expozici saabu (pokud by ti nestačilo klidně doložím fotografií z Frankfurtu 2009 a ženevy 2010 :-D vlastnoručne pořízenou:-D

Toper
8. října • 17:35

Důkazů, že je SAAB ve ztrátě je plný internet a rozhodně za tím nestojí tyto účetní kličky, kterými argumentuješ.
Jestli veříš tomu, co tam je naspané, tak jsi opravdový prosťáček. ;-)

RH
8. října • 20:07

Nemá to smysl, máš svůj názor, který ale nemáš čím podpořit. Alespoň si mi nenabídl jediný zdroj , odkaz a podobně, který by podpořil to co říkaš. Zkušenosti taktéž nemáš, showroom Saabu a Saab samotný tě nezájímá. Tak proč reaguješ? Proč nezůstaneš u diskuzí u premiovek?
Argumentuju zdroji, které jsou běžně dostupné na internetu. Ty jsi mi nevyvrátil jediný argument. Předlož fakta kde dokažeš že je saab míň kvalitní než "premiovky", dolož fakty co mu chybí ve výbavě, v servisním zázemí, dokaž mi že je ztrátový, v čem je konkrétně 93 zastaralá, která motorizace chybí 95 apod.
Pakliže předložíž tak, jak já z nezávislých zdrojů má se smysl diskutovat...

Toper
8. října • 20:27

Je to tady několikrát uvedeno, sundej brýle a čti. Zatím tady předvádíš boj zapáleného fandy, který postrádá soudnost.

RH
8. října • 21:07

Zlamu tě nejsem zapálenej fanda...
Uvádíš pouze vlastní názor nic jiného. Kde jsou fakta??????
Já ti dodal fakta o spolehlivosti, uvedl dealery...chtěl jsi je na Moravě dostal jsi je, chtěl jsi dokázat, že saab nebyl ztrátový dostal jsi důkaz, že tomu loni tak nebylo... chtěl jsi úpravce dostal jsi BSR a hirsche.... Máš právo s těmito zdroji nesouhlasit, ale pak je vyvrať fakty, ne vlastními bludy a fantaziemi ...

Toper
8. října • 17:32

A co jako? ABT se taky tlačí do koncernu, Steinmetz zase k Oplu, Brabus zase k Mercedesu. To není nic nového. Já jsem ukazoval na fakt, že samotný SAAB žádnou vlastní úpravu nenabízí. Ostatní ano. Koukám, že máš problémy s chápáním toho, co jsem zde jesně napsal.

RH
7. října • 22:02

Hirsch, BSR ti nic neříká co?
Saab neprodává jinde? co USA, australie....

Toper
7. října • 22:13

Jo, a kolik v té Austrálii/USA prodá? Tolik kolik škodovka v Rusku?
Tím chci říct, že na těchto trzích to jsou opravdu maličké prodejní čísla. Celková produkce SAABu je maličké číslo. Nevím, která automobilka prodává ještě méně než SAAB.Hirsch a BSR není tovární úprava, kterou ti prodá SAAB. Neargumentuju zde Hammanem, Carlssonem, ABTem apod.

RH
7. října • 22:20

Saab není lidové vozítko alá škoda porovnávat prodeje je nesmysl. Porovnej Toyotu vs škoda...á
USA, Kanada, australie jsou po švédsku dominantní trhy pro saab.
Hirsch je tovarní úprava..... ty jsi u saaba přece nebyl....jak to víš? Nevím co by ti řekly v St. Gallen .....
Zase kecy, kecy...přidej další pohádku tedka o sněhurce...

Toper
7. října • 22:32

Já jsem SAABa se Škodou srovnávat nezačal a výše se proti tomu docela ohrazuji. Vyřiď si to s kamilem. ;-)Škoda je pořád poměrně regionální brand. Toyota je globální. Ani zde není srovnání na místě.Hirsch opravdu v nabídce SAABa na jejich stránkách ani v ceníku nevidím. Narozdíl od AMG, Mpower, RS atd. B-]

eLzyx
7. října • 23:03

saabcars.cz -> naše služby -> Hirsch Performance ;-)

Toper
7. října • 23:15

Dík, ale nějak nevidím v ceníku ceny oněch "Hirsch" modelů.
Tak, jako to je například u Mkových BMW.

Humbert
8. října • 13:33

:-D Ty si teda obchodník. To jako když není v ceníku cena, tak se to neprodává?

Toper
8. října • 14:24

Kdyby si pozorně četl co jsem napsal, tak by ses tak hloupě neptal. Jestli ty ceny znáš, napiš je sem. ;-)

RH
7. října • 14:12

Opravdu nedosahuje kvalit německých masovek?
Fakta jsou taková, že dle objektivních statistik je např saab lídr své kategorie. Zdroj DEKRA, TUV,
Takže opět kecy, kecy, kecy všeználků...
www1.adac.de ... www1.adac.de ...

Toper
7. října • 18:52

Nechci se tady pouštět do toho, jestli kvalitu posuzuje DEKRA, TUV apod. Protože to tak není. Napsalo se tady o tom stohy, tedy doufám, že to není třeba znova rozebírat.Osobně je pro mne z hlediska kvality rozhodně důležitejší její komplexní pojetí, od palety modelů, motorizací, výbavy, příslušenství, servisního zázemí až třeba po onu spolehlivost, na kterou se ve výše uvedených odkazech trošku křečovitě naráží.
A tady SAAB opravdu nemá moc co nabídnout.

RH
7. října • 19:32

Ono to ce s napíše na automobilrevue je podloženo nějakými fakty?
Já jsem uvedl přesná fakta, JINÁ OFICIÁLNĚ NEEXISTUJÍ. Žádná metodika spolehlivosti není dokonálá a ani asi být nemůže. Je to statistika tj přesný součet nepřesných čísel, ale pořád to jsou FAKTA. Ne kecy jedna paní povídala. Uvedl jsem cileně různé metodiky, které se liší způsobem získávání dat a vyhodnocením a ve VŠECH Saab dopadl lépe než většina německých "premiantů", a to opakovaně... V čem je paleta motorů Saabu slabá?
Specifikujte co chybí ve výbavě a příslušenství?
Servisní zázemí? autorizivané servis BS auto Srba, Apko, SKUO, vikingcars, Machaček. Neautorizované Kučera, Adusum, Plichta, Gerža, trolljets, KPK, saab studio, sabb chyše....
atd
Nikdy jste u Saabu nebyl....ale kecat o nich umite:-D

Rode
7. října • 20:11

Já vím, že k tomu nemá každý přístpu, ale existují přesná data z autorizovaných servisů, kde se dá lehce zjistit četnost závad u vodů a to naprosto přesně i s členěním. TUV a andělé nejsou o spolehlivosti. Andělé zastupují malou část automobilek, tudíž když je nezastupují, ani tam pořádně nejsou a TUV je o STK, kde se za závažnou závadu považuje např. i chybějící lékarnička. Navíc vás bude spíše zajímat závada fatální, která způsobí velkou škodu, nemobilitu vozu apod. než to, že máte náhodou o půl procenta méně souměrné brzdění.Tímto příspěvkem neřeším to, zda Saab je či není na tom lépe. To ji mi tak nějak buřt, jen tím ukazuji, co dané statistiky říkají a neříkají a proč je nelze brát nějka moc vážně a také fakt, že velmi přesná čísla existují, jen k nim nemáte přístup.

Toper
7. října • 19:49

Když je ten SAAB tak špičkový, proč ho tedy lidé nechtějí? Co? Stačí umět odpovědět na tuhle otázkzu a potom:
Vaše znalosti mnoho firem vyváží zlatem a
SAABy se budou prodávat úplně samy.PS: "Objektivních statistik" existuje nepřebérné množství, někde dominují Japonci, jinde Němci, kousek vedle zase korejci, případně třeba česká Škodovka. Každý si najde tu svou pravdu a tu bude protlačovat jako tu nejsprávnější.Stačí srovnat nabídku SAABu (má pouze 5 modelů) s třeba německou prémií, počet modelů, počet motorů, volitelné příslušenství, individualizace, úpravy top modely atd. Kdepak, tu SAAB hraje druhé, ne li třetí či čtvrté, housle.
Ano, výše jsem psal, že jsem u SAABu nikdy nebyl. Nejbližší dealer je někde v Čechách a to mám trošku z ruky. A kvůli pro mne průměrnému autu tam nepojedu. ;-)PS 2: Teď zkus vypsat servisní místa třeba pro jakoukoli německou prémii. Určitě nebudou jen v Čechách. ;-)

RH
7. října • 20:15

Nikde jsem nepsal, že je Saab špičkový. Vyvracím pouze famy, které šírite Vy a Vám podobní...kecy, kecy, kecy
Vaše informace jsou značně omezené, jak víte zda-li se nová 95 bude prodávat či ne? Např 93 se na některých trzích prodává velice dobře. U předešlé generace je samozřejmě logický pokles...
Navíc si myslím, že je dost nefér kopat do někoho, kdo se sotva otřebal z hrůzovlady GM a chytá druhý dech. Takovým my říkame sraby..
Ukažte mi statistiku, kde saab dopadl špatně... ve všech statistikách je v čele porsche, japonci, audi a SAAB. Pořád to stejné. Souhlasím, že nejsou dokonalé, ale máte snad jiný objektivnější zdroj?
Úspěšnost automobilky se počítá dle počtu modelů?
Je strašná doba, kdy BMW či Porsche musí vyrábět SUV, kdy MB musí vyrábět lidové vozítka, kdy se staví baby rolls royce atd... je to tak správně? Dopadneme tak, že to stejné auto bude MB, BMW, VW...to opravdu chcete?
Hlavně že máte jasno...a uvadíte samá fakta podpořená vlastní zkušeností...Me znalosti vyvažují lidé zlatem, ani nevíte že máte pravdu... ale pro Vás platí "Mlčeti zlato..":-D

Toper
7. října • 20:43

Fámy? Jaké fámy jsem zde uvedl? Že SAAa lidé nechtějí? Roční prodej automobilky je někde na asi 70 tis. kusech všech modelů. To je fáma? Nebo že má SAAB v podstatě tři modely (a k jednomu kombi a cabrio)? To je fáma? Na kterém trhu se prodává 93 dobře? Na tom švédském? A co jinde?
Kdepak, já se tu snažím o střízlivý pohled nezaujatého člověka. SAABa jsem něměl (stejně jako x dalších značek) a prostě po něm ani netoužím. Nepřinese vůbec nic navíc, krom extrémní ztráty hodnoty, značně nejisté budoucnosti, a mizerného servisního zázemí (ne každý si bere kvůli servisu svého auta den dovolené).Ano, úspěšnost automobilky je do značné míry závislá na počtu modelů, kdyby totiž úspěšná nebyla, tak by ty modely ani neprodala. Ať si každý vyrábí co chce a co dokáže prodat. Nikomu nebudu diktovat, že má výrábět jen to a na tamto ať zapomene. Lepší mít výběr velký, než koukat do desetimetrového regálu na jednu konzervu stokrát jinak jako za komunistů.PS: A co odpovědi na ty moje otázky? Nehodí se do krámu? ;-)

kamil
7. října • 21:57

Saab lidé nechtějí ? Pokud má prodeje na těch uváděných 70tis., tak je to dobrý výsledek na to, že vyrábí jen 2 modely (9-3 a 9-5) a to ještě ve střední a vyšší střední třídě a nedávno byl před krachem. Ikdyž je fakt, že předtím se pohyboval téměř na dvojnásobku (cca 120-130tis.). Možná to nová 9-5 a další modely změní.
Jen pro srovnání, Škodovka vyrobí ročně cca 35tis. Superbů a nepřijde mi, že by to bylo špatné auto, které lidé nechtějí.
Nicméně jak psal Rode, pokud nepůjde do nižších tříd, tak ho moc růžová budoucnost nečeká.

Toper
7. října • 22:05

Srovnání se Superbem není na místě. Superb není hlavním tahounem prodejů škodovky a ani jím nikdy neměl být. Škoda míří do segmentu Octavie a nedávno to byla ještě Fabia.
Ale tohle ví každý, kdo dovede střízlivě uvažovat a nepřekrucuje účelově fakta.Srovnej to s modelem, se kterým automobilka stojí a padá. Teď je to Octavia, za rok 2009 prodali 273.590 ks. Kolikrát více je to oproti celé produkci SAABu?

kamil
7. října • 22:15

To není účelové překrucování, ale srovnání v rámci stejné třídy, tedy objektivní srovnání srovnatelného. Ano, Saab nemá malá auta, která by ho z krize vytáhla, ale to nemění nic na faktu, že v rámci třídy ve které vyrábí je na tom docela dobře.

Toper
7. října • 22:20

V tom případě nesrovnávej Škodu se SAABem, ale třeba něco v rámci třídy a postavení.
Třeba pokud SAABa tak tlačíte do prémie, tak s Audi A4, potažmo A6 v případě devětpětky. Nebo s obdobou BMW3, MB C klasse atd.V rámci třídy je na tom rpávě SAAB mizerně. Protože poměřovat se člověk musí s tím nejlepším a ne s outsiderem. ;-)

kamil
8. října • 9:34

V to máš naprostou pravdu, s BMW, Audi nebo Mercedesem se v prodejích nemůže rovnat, to co prodají tyto automobilky za týden, prodá Saab za rok :-) Ty prodeje v Evropě jim můžou závidět i automobilky jako Hyundai, Kia, Škoda a další.
Jak už jsem psal, tak Saab je spíše konkurent pro Chrysler, Lexus, Jaguar, Infinity a další "málo prodávané" prémiovky. Masovým prémiovkám se nikdy ani nepřiblíží a to ikdyž bude vyrábět i malé vozy.

Toper
8. října • 10:41

Já mám prostě velký problém zařadit automobilku, která má dva průměrné modely do prémie a to jakékoli.
Jaguar má pořád XF, XJ, XK, vyrábí tedy luxusní limuzínu s zadním náhonem, která disponuje osmiválcovými motory a je to zavedená značka.
Lexus je na tom ještě lépe, ten má IS, LS, GS, RX, LFA a beztak jsem na nějaké zapomněl.
Infinity je na tom obdobně G, M, EX, FX atd.
Chrysler je podobně postižený jako SAAB, taky málem zkrachoval, teď se snaží postavit na nohy, ale myslím že v područí Fiatu se zněj stane obyčejná mainstreamová automobilka. Osobně jsem Chrysler ani jako prémii nikdy neviděl, od toho je tu Cadillac.

kamil
8. října • 16:10

Pokud prémiovku posuzuješ podle počtu modelů, tak jsi právě zařadil Saab k prémiovkám, on totiž vyrábí 9-3, 9-5 a SUV 9-7X a teď představil novou 9-4X, která jde co nevidět do prodeje. Saab má tedy 4 modely.

Toper
8. října • 17:28

Není to podle počtu modelů, ale dle jejich postavení, možná by ti to už mohlo dojít. ;-)
Prémiový výrobce nabízí širokou paletu motorizací, nechybí nikdy osmiválec a luxusní limuzína. Což SAAB nemá a snad ani nikdy neměl.

kamil
8. října • 22:07

Napsal jsi tohle:
"Já mám prostě velký problém zařadit automobilku, která má dva průměrné modely do prémie a to jakékoli. "
Kde tam píšeš něco o osmiválci nebo luxusní třídě ? Problém není tedy na mém přijímači ;-)A kde jsi na to řazení do prémiovek přišel ? Očividně sis jej vycucal z prstu páč dle tvých kritérií je prémiovka i VW ;-)

kamil
8. října • 22:11

Jinak pokud by tě to zajímalo, tak rebrandovaný Saab 9-7 byl dodáván s motory 5.3 V8 224kW a 6.0 V8 291kW (oba z produkce GM) ;-)

RH
8. října • 15:01

ad Toper s tím Cadillacem je to zajimavý potřeh, Saab sdílí platformy, motory a některé další prvky s Cadillacem. Cadillac BLS je vlastně Saab 93.
Takže podle tebe Cadillac je premiovka a to stejné auto od Saabu je slabej průměr.
Je vidět, že tomu roumíš a máš v tom jasno....
Mám na tebe velkou prosbu, potřeboval bych poradit s výběrem auta. Do ted byl mým kandidatem Saab 95 2.0XWD aero nebo vector.
Můžeš mi poradit co si mám koupit abych byl podle tebe IN?
Dík

Toper
8. října • 17:25

A možná bys mohl také vědět, že Ssang Yong taky nepovažuju za Mercedes i když má půlku auta od něj. ;-)Auto si vyber jaké chceš a potřebuješ. Nikomu jsem to nikdy nenakazoval. B-]

RH
7. října • 22:23

V čem je natom mizerně ...konkrétně prosím, rád se poučím od experta

Toper
7. října • 22:35

Pokud to nejsi schopen rozklíčovat, diskuze s tebou nemá žádný smysl. Víš kolik se musí vyrobit ročně kusů modelu, aby se zaplatil jeho vývoj a model vydělal na svého nástupce? Zkus mi na to odpovědět, ať vím, s kým mám tu čest.

RH
7. října • 21:02

Střízlivý pohled nezaujatého člověka, který nikdy nebyl v showroom Saabu, nemá sním žádnou zkušenost, ale dovede se vyjadřovat a vynášet soudy..... ideální politik?
Komu chybí odpovědi, ale v této diskuzi nejsem já...
Test, který je zde uveden mluví poměrně jasně. Z mého pohledu je vyvážený a dokládá mé vlastní zkušenosti.
Kupujte si co chcete, mým cílem není přesvědčit Vás ke koupi Saaba, ale konfrontovat Vaše názory s fakty. Ať si každý čtenář udělá vlastní názor, kdo doložil tvrzení fakty a kdo kecá...
Hawk

Toper
7. října • 21:36

Bohužel to nemám k Srbovi 30 km jako ty. ;-)Otázka není, jestli ty máš své názory (každý má nějaký názor), ale jestli tvé názory mají vůbec nějakou úroveň objektivity. Z toho co jsi zatím napsal, vyplývá, že si snad nikdy nezkusil nic jiného, než právě SAABa.
Já si taky kdysi myslel, že Opel je nejlepší auto na světě, než jsem zkusil prémii. Na Opel se už teď ani nepodívám. Je to o úhlu pohledu, o zkušenostech...

RH
7. října • 21:52

Jasně Srba je reprezentativní vzorek....kolik jich prodal už 2 ????
Právě, že zkusil a dále trvale zkouším...ale musím mít alespoň jedno auto nakteré se mohu spolehnout.
Nemám ve zvyku kecat a jsem zvyklí mít vlastní názor podložený zkušeností.....
Na premií nevěřím mě ta moje rezavěla, nestartovala, blbla elektronika, uberwagen se vevnitř rozpadal a superkvalitní premiový MB montovaný va USA přišerně vrzal a rezavěl /dokonce následující generace montovana v reichu/.
Ale možna jsem měl smůlu? :-D

Rode
7. října • 21:14

To, aby videl, ze Saab se neprodava nemusi chodit do autosalonu, nebo jo? Saab de facto zkrachoval, koupila ho jina krachujici firma Spyker, kterou sanuji banky uz posledni 3 roky. To, co prichazi nyni na trh plyne jeste z minuleho vyvoje, neni to nic, co by novy vlastnik prinesl.Realita je takova, ze Saab roky rebrendoval modely, nyni je alespon 95 do znacne miry vlastni model, ale miri do segmentu, ktery je nema sanci uzivit. Bez dobre nizsi stredni a stredni tridy skonci tak jako tak. Segment 95 a cenova plitika proste neumozni udelat zasadnejsi prodeje a prvni mesice ukazuji jasne, ze nove registrace 95 nejsou nijak zajimave a zadne zvyseni prodeju se nekona, spise stale klesaji za cely Saab.Toto jsou fakta. Ta auta mohou byt jakakoli, mozna jsou dobra, mozna spickova, mozna nejlepsi, ale to je naprosto irelevantni. Jedine co je podstatne je to, ze je zakaznici nechteji a je jedno proc. A kdyz je nechteji, firma skonci.

kamil
7. října • 21:33

Odkud máte data prodejů nové 9-5 ? Docela by mě to zajímalo, ona se totiž 9-5ka vyrábí od srpna 2010 a evropská statistika ACEA je zatím jen do června 2010, takže novou 9-5ku ještě nepokrývá.

RH
7. října • 21:30

Na to abych mohl vydávat soudy tak bych měl mít, alespoň nějakou zkušenost. Kecat umí každy...
Fakta jsou taková, že Saab diky novému vedení byl paradoxně i loni ziskový. Jak to bude dál ukáže čas. Trh v Čr je bezvýznamný....
Irelevantní je hodnotit auto s kterým nemáte sebemenší zkušenost, ale již teď víte že nemá šanci...
Kecy o tom, že saab končí tu lítají už téměř rok. Fakta jsou taková, že se rozbíhá výroba nových modelů, investuje se do hybridů, spolupracuje se s BMW. Takže zřejmé známky konce...
Nějaké další moudra?

Toper
7. října • 21:57

SAAB ziskový být nemůže, protože je tak zaúvěrovaný, že všechen zisk mu sežerou splátky a ještě hodně chybí. A tak to bude ještě opravdu několik (možná i desítek) let. Dluhy se nevypaří, ty někdo musí zaplatit i s úroky a Spyker to nebude.S BMW se ještě nijak moc nespolupracuje, akorát nedávno podepsali smlouvu o dodávkách 1.6T a to je zatím tak vše. Takže to moc nepřeháněj s tou obranou SAABu, vypadáš potom dost v křeči. ;-)

RH
7. října • 22:06

Nejsem v křečí, jsem v pohodě a náramě se bavím...
SAAB byl loni ziskový je to paradox, ale je to tak.....
Spolupraci nepodepisuje automobilka před smrtí.... Tak kolik jich srba prodal, stale jseme se to nedozvěděli?
Experte

Toper
7. října • 22:18

Jestli si i ty osobně tak ziskový, jako je SAAB, tak ti to rozhodně nezávidím. O finančních číslech toho asi moc nevíš. Něco jako prohlášení soudruha Paroubka o státních dluzích, co? ;-)Nejsem zaměstnancem Srby jako ty, čísla nevím a v podstatě mne ani nezajímají. Ale budou to jednotky, možná desítky kusů. B-]PS: Za rok 2009 prodal SAAB u nás 59 aut. Nevím kolik má na triku Srba. Mimochodem takové Ferrari jich prodalo 40. ;-)

Shimi
7. října • 21:23

to Rode: No konečně rozumný příspěvek, pod toto se podepisuji. Ono je to vždy v tomto odvětví jednoduchý jak facka, buď prodávám nebo neprodávám. V tomto případě se jednoduše neprodává a tím to končí.

RH
7. října • 20:23

Jo a jinak BS, Gerža, KPK, Svoboda jsou na Moravě....

Toper
7. října • 21:00

Celé tři servisy na Moravě, no kam to napsat...

dave_007
6. října • 9:10

Gratuluji autorovi!Je to vytecne cteni. Nemam pocit, ze se autor testovanym vozen nechal prilis unest a zachoval si zdravy odstup. Rovnez pozitivne vnimam fakt, ze autor dava sve osobni sympatie k testovanemu vozu jednoznacne najevo, nicmene pokazde upozorni, ze se jedna pouze o jeho osobni, subjektivni dojem a nikoliv o obecnou pravdu.Diky za prijemny zacatek dne.

Toper
6. října • 9:28

Každý tady gratuluje autorovi a já to nějak nechápu.
Články zde by měly mít konstantní úroveň (třeba jako tenhle) a ne se tady vyskytovat sporadicky. Ještě k tomu, když je autor šéfredaktor, tak by si to měl umět pohlídat. Stejně jako nepustit do éteru články se školáckými chybami.

Radek Ondrášík
6. října • 14:18

Pavel na to nemá čas, mne to již nebaví, tak svět přišel o dva TOP pisálky testů. Je logické, že cokoli potom je kvalitativně okresní formát.

Ivn
28. září • 17:16

602850836 muzete mi prosim sms formou na Pavla poslat cislo zname se 16 let Ale nekdo mi odcizil tel s komplet kontakty. Dekuji Kubin

Toper
6. října • 22:56

Na to můžu napsat pouze, že každý je nahraditelný. Jen by bylo potřeba s tím něco udělat, čas letí.

Rode
7. října • 9:04

ano, prazna fraze. Jsou veci, ve kterych nahraditelnost neexistuje a to je vetsinou u veci talentovych. Ano, muze zde byt nekdo, kdo bude vystupovat v terminech misto Karla Gotta, muze tu byt nekdo kdo bude malovat podobnym stylem jako Da Vinci, ale ani jeden z nich nebude jako ti dva.
Nahradit jde vratneho, kdy vysledek prace bude stejny, nahradit jde kde jakou profesi, protoze dulezity je vysledek a ten pak bude stejny. Ale u kreativity lze ziskat nekoho jineho, kdo nikdy nebude takovy, jako ten predtim, protoze dva stejni nejsou. A nahradit dva nejlepsi lze jiz jen horsimi. Tudiz vysoce nastavena latkaudelala takovy zaklad, ze kdokoli tu prijde bude s nimi porovnavan a vzdy bude konstatovatn, ze je to slaby odvar.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
lamal_SK
8. října • 16:08

Pre Boha snad mr. Ondrasik je v pisani testov nenahraditelny ? :-D prkinko...tak to sa smejem, to jedine tak mohol napisat sam o sebe , ze ano...Rode = mr. Ondrasik vsimam si to uz dlhsie a nie preto ze by bol nenahraditelny

lamal_SK
8. října • 16:25

Ale co sa tyka testu, mne sa paci, je pekne napisany, ma to srdce aj gule aj nejaka objektivita...fajnOno mr. RODE sa uz priznal k rodokmenu? ja ze zostane len pri tych nacistickych komentoch na Slovakov ked mu dojdu nervy, ale anonimne...kazdopadne som sa nemylil, to mi robi radost, lebo to znamena vela veci nieco k debate:Zatial co umelec TVORI nove originalne - spieva kresli atd, tak redaktor len OPISUJE pocity a tuka to do klavesnice...to nema s umelcom nic spolocne (!) - aj ked nepopieram, ze nie kazdy ma `spravne` ci objektivne pocity a tiez to vie napisat, takze nepodcenujem nejake danosti v tomto smere, no ako nenahraditelny umelec to nie...z hladiska realneho dajme vsetkym ludom moznosti a skusenosti sa prejavit a potom zhodnotime kto je nenahraditelny , lebo to pada len na tom, ze vacsina ludi sa k tomu nikdy nedostane a mohli by byt daleko lepsi...to asi nikdy nezistime

Toper
7. října • 11:20

Tohle beru spíše jako pokus o nějaký žert. ;-)Tady se nebavíme o genialitě umělce, ale o pouhém a do značné míry prostém psaní nějaké recenze na nějaké auto, i když svým stylem. To s uměním nemá pranic společného a lidí, kteří by dokázali vyprodukovat obdobný článek, běhá po světě opravdu mnoho.
Nemohu souhlasit ani s tvrzením, že by pan Janda byl nejlepší na světě, takovou hloupost by o sobně neřekl ani on sám. Ocenění, které by to dokladovalo není a nikdy nebylo, takže považovat se za nejlepšího, je sice možné, ale hranice této domněnky končí vlastní hlavou - osobou. ;-)

Rode
7. října • 14:18

Schopnost poznat auto, sžít se s ním a pak o tom umět napsat nezvládně pořádně nikdo. Je to stejné umění, jako umění malírů, spisovatelů, hudebníků apod. Ano, dělat to může každý, ale pak to taky tak vypadá. I vy byste dokázal vymalovat katedrálu, ale třeba jenom bílým primalexem a voskovkami a o tom to je.Navíc ta přízemnost toho, že si neumíte přiznat, že něco umíte je spíše otázkou sebevědomí, které je postavené na pevných základech. Nemám problém přiznat realitu tam, kde je.Takže lidí, kteří napíšou texto a autě je mnoho, živí se tím také tisíce lidí a jiní by to zvládli také. Jde ovšem o to, že kvlaitně to neumí již dnes nikdo. To jest realita, ne domnnka.

Toper
7. října • 18:46

A onu kvalitu posuzuje kdo?
Reálné hodnocení není, nikdy nebylo a jde tedy o čistě subjektivní záležitost. Zbytek raději nekomentuji. Já nikomu neberu, jestli má, nebo nemá sebevědomí, ale v některých případech to působí přímo komicky. ;-)
Jsou lidé a je jich mnoho, kteří rádi čtou Speed a podobné tiskoviny a klidně prohlásí, že jsou redaktoři špičkoví a co? Mají stejnou pravdu jako ta, na kterou se naráží v této diskuzi. Osobně s tím nemám problém, jen ukazuji na to, že svět se netočí kolem jednoho redaktora, protože trefit se do vkusu všech není možné.

Rode
7. října • 19:06

Tuto kvalitu hodnotím např. já. Máš-li jiný pohled a máš-li jak dokázat, že nemám pravdu, tak to udělej. Bude-li tvůj argument věrohodný, jsem ochoten změnit názor. Nejsi-li toho schopen pak tedy platí můj výklad.já tě chápu, já jsem např. antimilovní vínka, mi nejvíce chutnají hnusy, co jsou sladká a nejspíše z krabice. tomuto vínu já řeknu, že je dobré. přitom budme realisti,j e to hnus a dobré víno je jiné a znalci vína ti řeknou kde. to samé je s tím speedem apod. ano, tito lidé mohou říci, že je to dobré, protože jim to chutná. ale to neznamená, že je to dobré a kvalitní. Nepleť si kvalitu a uspokojivý konzum.Také souhlasím, že vkus není stejný. Ale nepleť si vkus a nevkus. Mé testy byly pro lidi s vkusem, speed pro lidi s nevkusem, omezene konzumenty, kteří si raději dají dvojku bílého z krabice, protože jim to chutná, než by si dali kvalitní víno.

Shimi
7. října • 20:21

to Rode: Obhajuješ neobhajitelný, Toper má samozřejmě pravdu, ale to je jedno. Jen pro dokreslení situace se zeptám, jaké měřítka používáš při hodnocení té " kvality "?

Rode
7. října • 20:33

samozřejmě to jediné objektivní měřítko - můj pohled. ale jak říkám, nemám problém tu prohlásit, že jsem se zmýlil, že já a pavel jsme nejlepší a nedostižní auto-moto pisálkové, pokud někdo přinese nějaký jasný a objektivní důkaz. Jakmile takový předloží a nebude to jen něčí názor, pak to vezmu zpět a uspořádám párty v jeho městě na můj účet.

Toper
7. října • 20:48

Tohle je žabomyší válka, která nikam nevede a nikdy nevedla. Každý má svůj názor, má na něj právo a já ho nepotřebuju nikomu vyvracet. Když má člověk pod čepicí, dokáže si svůj názor bez problému obhájit.
Nebudu přece nikomu nakazovat, aby místo krabicového vína pil jen ze zaprášených lahví vyhlášeného vinaře. ;-)
Asi každý víme, jak to je a proto myslím, že další diskuze na toto téma posdrádá byť sebemenší náznak nějakého univerzálního řešení.

Shimi
7. října • 20:42

to Rode: Je ti jasný, že to, cos teď napsal, je nesmysl. Kdo hodnotí tu nedostižnost a to, že jste nejlepší? Odpovím si sám, to hodnotím já, čtenář. A já říkám, není to pravda, nejste nejlepší a nedostižní. A mám samozřejmě pravdu, nikdo mi moje objektivní měřítko nemůže vyvrátit.P.S.: Jsem od Kutné Hory, to jen kvůli té párty.

Rode
7. října • 21:15

Smůla, tvé tvrzení je tvé tvrzení, není to objektivní a měřitelný důkaz. Tudíž není připuštěn ;)

Shimi
7. října • 21:31

to Rode: Počkat počkat, můj pohled = objektivní měřítko = měřitelný důkaz. Mně je jasný, že ses do toho zamotal, ale z té párty se nevykroutíš ;-)P.S.: Dvakrát měř, jednou řež.

Rode
7. října • 22:17

Já přesně věděl na počátku, že budeš argumentovat takto, jinak to ani nešlo, takže žádné zamotání, jen prostě nevidím na tvém důkazu nic objektivního. Když se na něj podívám já, vidím to jen jako kopu písmenek.Tudíž, kdy dáme škopek?

Shimi
7. října • 22:36

:-D věděl si absolutní PRD a teď se to snažíš okecat. Nic, nechme to být, jde o ho*no. Škopek? Kdy a kde? Já mám tak vyprahlo, že bych vypil i mrtvýmu voko :-D

Toper
7. října • 21:37

U nás se říká - furt to řežu a furt je to krátký! :-)

Toper
7. října • 19:22

Řekl bych, že tohleto nikam nevede. Dá se ktomu dodat asi tolik, že pokud by byly články pana Jandy opravdu špičkové, jistě by za ně získal nějaké novinářské či jiné odborné ocenění. Nezkoumal jsem, jestil dostal či nedostal a je mi to v podstatě jedno. Diskuze začínala na faktu, že úroveň AR klesá a mělo by se s tím něco udělat a ne skuhrat nad tím, že nikdo lepší vlastně ani neexistuje a tak se to musí brát. Existuje, stačí ho/je najít.
Je to jako všude jinde, pokud odejde z firmy stežejní pracovník, je třeba najít náhradu než koukat, jak to jde od desíti k pěti. A vždycky to nějak jde, každý je nahraditelný. Stačí jen hledat na tom správném místě. A tohle mi opravdu nikdo nevymluví. ;-)

Rode
7. října • 20:15

Proč řešíš jen Pavla? A co já? Jinak uvědomte si, kdo získává ceny - novináři. Nepamatuji si, že by Pavel čí já byl nějakým novinářem. Navíc nevím o tom, že by existovaly nějaké ceny motoristických pisálků, ty ano? Takže když není co dostat, těžko může něco dostat.Jinak fakt - co to je klesající úroveň a jak se projevuje? AR má stoupající návštěvnost, délku stráveného času, shlédnuté stránky. Tudíž to asi nebude tak hrozné.Jinak prostě smiřte se s tím, že prostě u silně kreativních činností nahraditelnost prostě někdy není. To není profese, kterou lze dělat nějak, že ji dokáže udělat každý. To jde, pokud se bude psát tabulka s daty, ovšem chcete-li popsat pocity a fakta, tak je to již vlastní dílo a to prostě neudáláte stejně.Vymlouvat ti nic nebudu, protože toto je hlopý názor. Nahradit se dá dělník, ředitel, vrátný. ale nedá se nahradit umělec, protože dva nejsou stejní. Lze najít jiného, ne stejného. A ti jiní zde jsou. A věř, že v ČR a okolí nic lepšího není.

celim
6. října • 9:05

Tehdy jsem z něj nabyl docela dobrý dojem. Byl jsem na služebce a tam jsem cestoval s Pasátem. Můj poznatek byl, že se vzadu sedělo lépe v Saabu, protože měl lepší sedáky, které podpíraly nohy i pod koleny. Na místě nás vozili dvěma auty, pětkovým BMW a Saabem(nevím model, bylo to před šesti roky). Tam jsem si zase všiml, že prostor pro nohy ve předu byl lepší u Saabu. Prostě chci říct, že jsem přesvědčen, že prostor pro cestující mají velmi dobře vyřešený. Na těch krátkých trasách jsem nemohl moc zhodnotit jízdní vlastnosti. Saab se mi docela líbí, ale jen mi přijde , že mají cenu posazenou opravdu vysoko (dle mého názoru by mohla být alespoň o 10-20% nižší), takže auto asi vzbudí dostatečný zájem jen u lidí, kteří ne ně budou mít a navíc se budou chtít opravdu odlišovat od davu jezdícího v Audi6 či BMW5.

Mira
6. října • 6:48

Auto dobrý ale ten článek je pro nás a my jsme ČEŠI, v tomto článku je tolik cizích slov které jdou napst i česky až mně to trochu mrzí že už i autoři článku přestávají psát rodným jazykem.

dave_007
6. října • 9:04

Nezlobte se, ale muzete mi, prosim, rici jaka cizi slova mate na mysli? Precetl jsem ten test od zacatku do konce jednim dechem a zadna nesrozumitelna cizi slova me nerusila. Vzpominam si, ze se tam autor pozastavil nad tim, jak prelozit do Cestiny "head-up diplay". Rovnez vitam snahu autora nekomolit nazvy cizich mest jejich ceskym prekladem. (Doufam, ze Vam nevadi cizi slovo Saab ;-) )Jinak Vam mohu doporucit studium alespon jednoho ciziho jazyka. Zacit muzete s Anglictinou, ta vam objasni 90% bezne pouzivanych cizich pojmu. Ostatne, jak jiz rikal Masaryk: Pokud maji byt Cesi uspesni v mezinarodnim meritku, museji zvladat alespon dva cizi jazyky.

Matějka
6. října • 3:07

Auto je to pěkné a věřím, že s ním bude příjemné svezení. Ale když se tak koukám do ceníku a složím si nějakou pěknou verzi, chce to k základu ještě tak "bavorských" 400 tisíc. Vím, že je to konkurent BMW pětky, ale zas na druhou stranu, motorizace jsou tak na úrovni trojky a přece jen s cenou 1,6 mega za tohle auto s dvoulitrovým turbem s výkonem +/- Octavie RS. Zdá se mi to dost. Neříkám, že vzhledem ke kvalitám auta, ty asi budou na úrovni, ale spíš vzhledem k tomu, že Saab by si měl chtít vydobýt ztracené pozice a měl by se snažit nabídnout spíš "víc za míň" než táhnout do boje s těmito cenami...

Bloom
6. října • 3:36

Chapu, ale zkoumal bych spis value for money. Ono kdyby si dnes Saab zkurvil ceny podobnou akci, dost mozna uz by se na zadny vyssi nikdy nedostal. Je treba nabidnout solidni produkt za adekvatni cenu a doufat, ze bude pozitivne prijat.

Honzas
6. října • 2:41

Tohle mě az tak nepřekvapuje, myslím, ze šestiválec byl dělanej spíš pro Američany a ta verze bude trpět víc odlišnostma než se na první pohled může zdát. Dvoulitrový turbo by pak mělo víc konvenovat evropskýmu použití, který je přece jen "aktivnější".Tak či onak pěkný čtení. Jsem zvědavý, jak se bude devětpětce prodejně dařit...

Mila P.
6. října • 2:03

Skoro zamackavam slzu :-) Pan Janda + jeho hlasky + Saab, to je kombinace naprosto klasicka :-)

gandalf
6. října • 2:19

jj, kiruna a jelivare, to me odzbrojilo :-Djinak myslim, ze kdyz se prifoukne 2.0t trochu u hirsche, bude to moc zajimavy auticko :-)

petr164
6. října • 23:15

Přifouknutí bývá na úkor funkčnosti a životnosti, pokud jde o tlak turba, v jiných případech na úkor peněženky, a to podstatně.

irkorbk
5. prosince • 10:27

Ha promluvil kdosi z kultu očouzenýho plastu zarytej TDíčkař:-D Mimochotem tyhle i starší motory byly už z výroby konstruované na mnohem vyšší výkon a krouták. Řádově 500-600 Hp bez HW úprav. A právě o tom se Volkswagusům může jen a jen zdát. Jejich konfekce je plánovitě koncipována na 2-3 roky a GO před prodejem do levnějších sfér. HawkB-]

pk
8. října • 14:18

U Hirscha je to hlavne fuknutie do penazenky :-) ale stoji to za to ak na to mas. Co sa tyka zivotnosti je na tom hirsch asi najlepsie zo vsetkych "tunerov" saabov.

Picek
6. října • 1:48

Zajimavé, nečekal bych od 9-5 tolik. Zároveň musím říct, že mě fascinuje, co pan Janda dokáže navnímat během krátkého svezení. Informační hodnota přesahuje plnohodnotné testy jiných magazínů.Přál bych zas víc testů tohoto autora, ale chápu proč tomu tak asi jen tak nebude...

Radek.
6. října • 2:17

Nebude... protože po tomhle pohrobku už jiné Saaby "k zrecenzování" možná ani nebudou.
Sorry - ale po přečtení článku se obávám, že páně Jandovo chorobné adorování Saabovic dřístů právě dosáhlo kvalit "objektivních recenzí" mladoboleslavských mrdek v socialistické Automotorevue...

Honzas
6. října • 2:49

Tohle je směšný, tady někdo nemá rád Saaby a dává to najevo dost nevhodným způsobem...Pan Janda je pro mě nejrespektovanější český tester, z čehokoli co napsal bylo vidět, že to dělá poctivě a říká věci tak jak jsou. Nemám důvod pochybovat ani v tomhle případě, i tady je jasně řečeno jaká verze tu funguje a proč a jaká ne a proč. Nenapadá mě důvod, proč by zrovna on riskoval ztrátu kreditu pro cokoli na světě...

Matějka
6. října • 3:17

Zbytečně to prožíváte. Intrnetový diskutér obvykle nemá žádnou zkušenost, takže když o něčem někdo v recenzi napíše, že to je dobré nebo špatné a on si MYSLÍ opak, napiše, že autor je blbec. Kdyby totiž něco VĚDĚL, tak by nějaké stanovisko konkrétně rozporoval.On by na to i tak někdo skočil, ale asi ne v případě, kdy je autorem recenze někdo, kdo napsal desítky nebo stovky textů, které věrohodně popisují určitý pohled na věc. O nic jinýho beztak v recenzi nejde :-)

Bloom
6. října • 3:33

Souhlas. Chtel bych videt nejaky test pana Radka, to bychom se asi pobavili ;-)

gandalf
6. října • 2:24

a tys s tim jel, driste? :-)jinak bych nerek, ze pan janda kdykoli cokoli chorobne adoroval. naopak se mi zda, ze i tenhle clanek si drzi dost velky odstup a rika co je dobry a co neni dobry. viz posledni kapitola...

Doporučujeme

Články odjinud