... vzadu se mi alespoň pode fotek zdá velmi málo místa. Vím, že přední sedadla asi budou nastavena hodně dozadu, ale i tak... A tak svažující se střecha, no nevím, kolik bude místa na hlavu. Nevím nevím.Ono není umění udělat pěkné nepraktické auto, ale umění je udělat pěkné paktické auto. A tady jsem dost na pochybách, že to u Opelu zvládly. Přecijenom, u auta střední třídy se asi dá čekat i nějaké to cestování dospělých osob vzadu. A tady na tom bude dvojice cestujících vzadu snad hůř něž u Passatu CC.Jináč pěkná rezerva :-D
Ja som to auto videl sedel vnom a mozem povedeat podla mna vyzera na fotkach tak normalne , ale v skutocnosti je to perfektne auto. Vzadu je miesta na rozdavanie a aj nad hlavou je dost. A k tým 4x4 . Mali by ste si uvedomit ze auto nemoze mat pevnu uzavierku ako napr. moj traktor kde pri zapnuti su otacky kolies upne rovnake a da sa ist len rovno. Ako by ste chceli ist do zakrut ?
Keď máš miesta dostatok tak to ti gratulujem k 160 cm.:-D
Insignia je jeden ze zoufalých pokusů konkurentů dohnat VW Passat. Passat, přestože je podstatně starší, ve výsledku poráží všechny, i zcela nové modely, neprémiové vozy střední třídy, nabízí mix kvality, komfortu, možností výbavy (kdo z konkurence má 4x4, DSG?), designu, propracovanosti, jízdních vlastností, ergonomie, ekomomičnosti (spotřeba - jak TDI tak TSI), prostornosti, který žádný z konkurentů ani zdaleka nenabízí. Zaostávání jiných automobilek (kromě BMW, M-B, Audi) za VW je několik let. M.j. i proto prodeje Passatu a to i této generace ještě několik let nikdo neohrozí (předpovídám, že i za 3 roky bude prodej stávajícího Passatu v Evropě větší než Insignie, Mondea a Mazdy 6 dohromady). A to říkám, přestože fanda VW nejsem, právě naopak, kéž by tomu bylo jinak, ale nebude.
Ja neviem, passat beriem ako dobre auto ale ked ho porovnam s C5 Mazda 6 insignia, Mondeo tak kazde ma svoje vyhody a nevyhody, s tym ze passat je spolu s nimi na rovnakej ciare.. A to co sa tyka motorov tak podvozku komfortu atd.. To ze sa ti paci pristrojovka to je subjektivny nazor, mne sa viac paci prostrojovka insignie C5 a mazdy 6. CO sa tyka 4x4 tak insignia bude na tom lepsie ako passat a co sa tyka DSG tak je to vyborna prevodovka pokial funguje. Aj ked ma urcite oneskorenia podradovania a podla mna na CVT moc nema ale beriem ze je to najlepsie co sa tyka automatov co sa ponuka. Co sa tyka miesta tak passat ej podobne ako insignia na tom. Na mondeo nema ale na BMW 3 urcite ano lebo to je vo vnutri malicke, velmi malicke. Chcem tym povedat ze nema zmysel blahorecit lebo kolko ludi tolko chuti. Technicky su na tom podobne a tak nech sa kazdy sam rozhodne. Co mozeme s urcitostou povedat je ze Opel tymto modelom vymenil staru a nemodernu vectru a priniesol model plne porovnatelny s ostatnymi.Zalezit bude uz len od cennikov a neskor aj od reakcii majitelov tohto auta, ako su spokojni..
Tady musím souhlasit. Já jsem dlouholetý odpůrce VW, odpůrce a oponent celých generací zbožnělých golfů a nakonec v passatu teď taky jezdím. Pokud bude něco lepšího od konkurence, tak bez velkého váhání měním. Ale zatím není. PS. Na passatu mě dostala přístrojová deska. Dělal ji mladý designér - Slovák a je to super dílo, žádná entropa. Nemá to nic společného s přístrojovkama jak se běžně dělají, udělal to jako sochař a je to z toho vidět. Naprosto nový přístup. Hluboce před ním smekám.
To mluvíte o Volkswagenu Passat? O tom interiéru složenném z koncernových dílů? Nebo se pletu?
Neviem či myslíme toho istého, ale Kaban navrhol okrem iného aj dizajn Bugatti Veyron.... Takže nie len palubovky...
Já nevím, jestli je to Kaban, ale s tím hochem co dělal tu přístrojovku jsem četl na netu rozhovor, možná na nějakém slovenském serveru a tam popisoval, jak se k tomu dostal a že to byla vůbec první práce.....atd. V každém případě skvělá práce a prvotřídní fachman, jakých je v oboru evidentně málo. Má můj obdiv každý den, když na to koukám.
Ten priestor na zadnych sedadlach nad hlavou je zufaly. Mam 182 cm ale ked si normalne sadnem t. j. cely chrbat opriem tak si bucham hlavu do strechy!!! To auto je pre dvoch dospelych a dve deti na zadnych sedadlach. Ludia nad 180 cm sa na zadnych sedadlach nemaju sancu pohodlne odviezt (kvoli hlave, nie kvoli kolenam)! Nerozumiem ako toto mozu nazvat strednou triedou. Keby som sa pre toto rozhodoval tak jedine kombi.Nedokazem pochopit ako mozu v recenzii napisat ze sa vzadu pohodlne odvezu 200cm ludia (to urcite netestovali len prevzali z prespektov), to je nerealne, resp. chcem vidiet fotku ako sa tam natlaci 200 cm clovek.Inak je auto vydarene ale toto ma vyslovene sklamalo!
Pravda,místo vzadu pro hlavy příliš nepobrala. Bohužel, je to daň za design. A celkově auta jsou dnes uvnitř menší, což je daň za bezpečnost. Mě stačilo kdysi přesednutí z Omegy A do Omegy B, taky celkem rozdíl v neprospěch B:-). Ta Insignia by mě osobně s tím místem nevadila, vzadu někoho vezu tak jednou za uherský rok, ale pro toho, kdo chce jezdit ve 4 a vzadu nevozit děcka, tak to nebude ideální volba. Případně to kombi.
toto je presne aj moj názor. dnes som sa bol na nej previezť. auto vyzera super, ale s mojími 183cm by som nechcel niekam cestovať na zadných sedačkách. počkám si až na kombi :-D
tak nevím, ale byl jsem testovat a pri mych 181 cm jsem vzadu vubec zadny problem s vyskou nemel ... i kdyz podstatny je pocit a prostor zj. ridice a ten je 100%
Tak okolo Opla Insignia chodim v praci uz daky tyzden, takze som si ho dobre poobzeral. Verim ze si najde svojich priaznivcov, aj ked moja krvna skupina to nie je (pripada mi akysi nafuknuty, a ten zadok az privelmi napadne odkazuje na mercedes). Na druhej strane, interier je naozaj celkom prijemny. Ale co ma teda naozaj nenapadlo je pozriet sa pod kapotu...To je tam naozaj takyto bordel, ako na tom obrazku (ten lavy z trojice, na ktorej su motory)? Preboha, vsak mame rok 2009! Opel nevie poriadne zakrytovat motor, ci co? Ked otvorim kapotu a budem dolievat do ostrekovacov, tak sa mam pozerat na hento hniezdo plne trubiek, hadiciek a kablikov? To snad uz aj Fabia ma v motorovom priestore vacsi poriadok. Namojveru, hned v pondelok sa pojdem na tu Insigniu pozriet znova, a nazriem aj pod prednu kapotu, ci to tam naozaj vyzra takto...
I když přehlídl jsem že píšeš levý, čili ti asi vadí nedostatečný kryt:-)
Vždyť tam kryt je ne fotkách, akorát ho redaktoři sundali aby bylo vidět co je pod ním.
Jasne, na niektorych fotkach su kryty zhodene. Ale myslim ze P2240966.JPG a P2250059.JPG ukazuju ako to naozaj vyzera (aj ked zrovna na tychto fotkach su asi dva rozne motory). OK, hlava valcov je zakryta, ale aj tak tam toho dost trci. Otvor si kapotu na Accorde, Mazde6, Passate - uvidis krasny poriadok, vsetko uhladne usporiadane, nikde nic netrci, zakrytovane cele do kocky. A toto? Ak sa tam nedajboze siahnes rukou, urcite vytrhnes daky kabel...
Ono bych ti asi mel ukazat fakturu z BMW servisu kde je napsano... "odkrytovani motoru - 400,-"... ano vidis dobre ... pisou na to 15 min.... Priste bys byl rad kdyby tam nebyl jediny kousek plastu.... :)
všechny ty plasty jsou tam spíš pro zlost. Když máš spravit vypadlý konektor, tak strávíš většinu času demontáží deklů.3-[Daleko lepší by bylo, kdyby výrobci udělali profilované odhlučnění hauptny. Prostě tak, aby když otevřeš hauptnu, tak aby se ty plasty zvedly s ní
Krásný auto, ale moc velký, jako všechny nový modely. Kam zmizla střední třída?
Stredni trida ma uz jen malo opravdovych zastupcu BMW 3, Lexus IS, MB C... A4 je uz moc velka, vsechny ostatni automobilky se snazi zvetsit to auto uvnitr, aby poskytly neco navic...
Škoda, že tu nejsou fotky z té prezentace, kde by byl i ten Diplomat :-) Mohlo by hezké vidět ta auta vedle sebe :-)
exterier made in amerika a interier europsky japonec?... po dlhsej dobe /po Opel Speedster ci Calibre/ konecne dalsi pekny sOpel. :-P
Skoda ze si sa v speedsteri nevozil, hned by ta presla chut naneho.:-D
Chtel bych videt toyho zaneprazdneneho manazera co si vozi zadek v tomhle - leda ze by neco velkeho prosvihl :-))
Od Nového roku ji mám (služebák), verze nafta 130k. Mohl jsem vybírat mezi Mondeem a Insignií (americká firma :-)). Mondeo je větší, zvenku i uvnitř a jízdní vlastnoti má o kus lepší. Insignia mě dostala interiérem. Oproti Vectře to je nebe a duby a ten děs co nabízí Ford ve verzi Ghia, tak to děkuji, ale v tom opravdu sedět nebudu! Při popojíždění ucpanou Prahou a D1 rozdíl mezi dobrý podvozkem Insignie a výborným Mondea nepoznám, ale kvalitu interiéru ocením vždy....
Mondeo ma i treba Titanium nebo Titanium X a Individual (neco jako BMW 5 interier Individual), ktery se jiste vyrovna i Insignii ;-) Mimo toservisovat toho firemniho Opla bych jako firma nechtel, Ford ma lepsi servisni ceny v CR.
Servis neplatím tudíž to neřeším. Navíc firma má víc jak 100 vozů Opel a má od dealera nasmlouvavé zcela odlišné servisní ceny od toho co platí běžný smrtelník!Bohužel Titanium je cenově někde jinde. I po extra slevě od Fodu vycházelo Mondeo Titanium dráž než lépe vybavený Opel (opět speciální cenová nabídka pro firmu), navíc ani tak kvalita interiéru se Isnignii nevyrovná. Mondeo má jiné přednosti, které já až tolik nevyužuji.
a někdo se tě na to ptal?se v tom tržnicovým interiéru od forda voz jak chceš, když se ti to líbí
Zdravím, ozval byste se mi prosím na můj mail? Rád bych s vámi něco probral. Díky:-)
Zdravím...Věřte mi nebo ne, ale předevčírem se tu potvůrku potkal u nás v Třinci (u ostravy) projížděl sem na zelenou a stála v druhém odbočovacím pruhu...Chvíli sem si myslel, že je to Astra, ale štítek se jménem auta byl až příliš dlouhý, když sem ji předjel, tak zpětné zrcátko mě podle přídě utvrdilo, že je to Insignia...5eku Vám, že v reálu to vypadá ještě krásněji než na fotkách :-)
"Ostatně svůj podvozke by měla nabídnout již přes dvacet let očekávané druhé generaci Saabu 9-5, kterého se nejspíše většina milovníků značky Saab nedočká,..."Saab 9-5 se vyrábí od roku 1997, tedy 12 let, takže na druhou generaci nečekáme přes 20 let ;-) Na druhou stranu je otázkou jestli druhá generace Saabu 9-5 vůbec vznikne, tedy jestli Saab přežije pár následujících let :-/
Máš recht, autem roku v ČR je "zcela nečekaně" Škoda Superb... :-|
Pokrok nezastavíš,je ,ozne ze bmw či jine auto vypada lepe(nazor vkusu),ale určite nema tyto nove technologie a bespečnostni prvky,o spotřebe ani nemluvě,myslím že je to horký kandidát na auto roku..
Insignia není horký kandidát na Auto roku 2009, ale je to už dávno vítěz této soutěže: Auto Evropy roku 2009 (Car of the year 2009). Ovšem u nás se o tomto úspěchu úmyslně moc nepíše, protože to nevyhrál Superb. Skončil až 6stý s více jak třetinou hlasů na první Insignii. A myslím, že i tak tam Superb v první šestce nemá co dělat....tato faceliftová Volha. A jinak věřím, že Insignia by vyhrála i v naší soutěži Auto roku ČR 2009, ale nevyhraje, protože ji pořadatel ze soutěže vyloučil, protože Opel včas nedodal vůz k otestování a navíc Autem roku ČR 2007 se stala Opel Corsa a to už by na čechy bylo až moc úspěchů pro Opela. ;-)
Otázka je, jaké bezpečnostní prvky máte na mysli - hračičky typu OpelEye možná nemají, ale podstatné věci (ESP, etc) ano a to standartně. Navíc myslím, že nové E bude mít i ty hračičky, včetně např rozpoznávání postav ve tmě.Co se spotřeby týče, tak zrovna třeba Bavorské Motorové Werky bývají vždy udávány za vzor spotřeby, a to jak benzín tak diesel...
popravdě je škoda, že v článku toho nebylo víc o opravdu inovativním 4x4. Všechny haldexy co uchcávají trochu momentu na zadní nápravu se proti tomu můžou jít zahrabat. Teď se nechytá ani awd od subaru (a to říkám jako příznivec subaru). V článku není dostatečně zdůrazněno že téměř celý moment může být veden nezávisle na přední ale i na zadní!!! nápravu, k tomu si přidejte tři samosvry a elektronickou uzávěrku. Takovou výbavičku má málokteré SUVhttp://www.youtube.com/watch?v=iV6nUx_CQhonejvětší slabinou opelu je marketing. Kdyby teď začali masivně masírovat (a že na rozdíl od konkurence mají reálný základ), tak to musí vyhrát na celé čáře
nevidím na tom nic revolučního a haldex bych nepomlouval. od haldexu IV se to totiž moc neliší, aspoň podle textu v článku (žádný další popis systému a foto sem neviděl). "téméř celý moment" přenese zadní náprava i u haldexu I (pokud prokluzuje přední náprava).V podstatě je jen pár základních principů a jednotliví výrobci se pak liší jen v drobnostech.doporučil bych kouknout na toto, několik systémů 4x4 je tam popsaných a dá se v tom dovědět pár zajímavých věcí: http://leteckaposta.cz/661008014
"...od haldexu IV se to totiž moc neliší, aspoň podle textu v článku..."Ono se to od Haldexu 4 ani lišit nemůže, protože to je Haldex 4 rozšířený o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností (eLSD – electronic Limited Slip Differential).Respektive je to pohon převzatý od Saabu 9-3 XWD, který se prodává už cca rok. Popis např. zde:http://www.srba.cz/saab/index.php?action=section&id=23268
Je "elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností" něco jiného než automatické přibrzďování protáčejících se kol?
Prosím o vysvětlení, jak opel s tímhle:http://www.mecanicavirtual.org/images-diferencial/haldex-instalacion.jpgtedy s haldexem 4 jak píšetedosáhl rozdělení 10:90 momentu na zadní nápravu pokud to někdo racionálně nevysvětlí, tak si myslím, že tam haldex prostě z principu nemůže být! :-O
vysvětlení je prosté.stačí na http://www.haldex-xwd.com/ tuknout na technical a situaci 2.jak sem tu uz někde zmiňoval, pokud ty kola prokluzují tak nepřenáší téměř žádný moment. síla totiž musí působit proti něčemu, viz. Newtonovy pohybové zákony.tudíž když je přední náprava na ledu a jedno zadní kolo taky tak těch 90% momentu přenese jedno zadní kolo. je to patrné z toho obrázku v tom odkazu. pokud by ovšem byly všechny kola na stejném povrchu, víc jak 50% dozadu dostat nelze.ale s těmi 90% to zní líp a je to pravda tak proč to nepoužít, když to zlepší prodeje. dělají to tak všichni nejenom haldex.
Takže výrobce Insignie lže když tvrdí, že je to Haldex ? :-D:-D:-D"Adaptive 4x4 technology uses an electronic Haldex Torque Transfer Device for up to 30/70 front to rear split for acceleration or to maximise stability. Opel Insignia Sport also features an optional Haldex eLSD Electronic Limited Slip Differential that supplies torque to whichever rear wheel needs it to maintain safety and stability, while adding extra satisfaction to spirited driving."http://www.opel.ie/action/go?page=insignia_highlights&cntryCd=IE&langCd=en&webSiteId=GBPIE
Jinak tady je popis Haldexu 4:http://www.haldex.com/en-GB/Europe/Applications-Products/Product-categories/AWD/Design-Info/A tady je seznam aut, která Haldex používají (včetně starších verzí Haldexu):http://www.haldex.com/en-GB/Europe/Applications-Products/Product-categories/AWD/Previous-Generations--Development/Partners--Car-models/
Pak ještě existuje jeden link přímo na XWD Haldex:http://www.haldex-xwd.com/Doporučuji kliknout na Timeline ;-)
kdyt tam taky píšu, že krom článku jsem nic dalšího neviděl a z toho neposoudím jestli je to haldex IV nebo ne. Každopádně některé příspěvky v diskuzi ukazují jak může dobrá marketingová masáž přesvědčit, že se jedná o něco revolučního co tu ještě nebylo. "Ono se to od Haldexu 4 ani lišit nemůže, protože to je Haldex 4 rozšířený o elektronicky řízený diferenciál se zvýšenou svorností (eLSD – electronic Limited Slip Differential)"To celé je Haldex IV, tj. včetně toho eLSD, to už by bylo blíž pravdě napsat že je to haldex III + eLSD.A lišit se to samozřejmě může, u tědlech aktivních diferáků stačí jen změnit software a hned se to chová výrazně jinak (viz. třeba prvni octavia 4x4 a audi s3).
Ne tak docela, existuje Haldex 4, který má např. Škoda Superb, Ford Kuga nebo základní modely Saabu 9-3 a pak existuje Haldex 4 + eLSD, který mají "vrcholné" verze Saabu 9-3 a teď i Insignia. eLSD u Haldexu 4 není v "základu".
to je právě ta chyba oplu, že normální pepik zmasírovaný reklamou na haldex v tom žádný rozdíl nevidí. No subaru se snažilo víc a dnes každému VW fan zklapne při vyslovení symetrical AWD.
Subaru nic technicky nového nepředvedlo. Dokonce už když s tím začali. A jeho mechanický zázrak, kterému dělají letitou masivní reklamu, by bez doplnění elektronických systémů, což potichu bez humbuku dodělali v posledních letech, byl zcela out.
Opět chci jen podotknout, že Subaru nemá zdaleka mechanický zázrak v oblasti pohonu 4x4. Mezinápravový diferák je s visko spojkou ;) tedy s přířením očí v duchu haldexu. Tedy pravda, ne u všech modelů ;)
Visco spojka neudrží větší zatížení, takže nebohé subaru hrabe jednou nápravou druhá stojí a podobné komedie. Což Haldex neudělá. Proto říkám, že sub je 4x4 jenom jako.
Tady jsme u podstaty problému. ad1 Viskospojka ad2 dokonce ani ne u všech modelů. Co asi dělají v různých adhezních situacích v rychlejší jízdě v zatáčkách tzv. awd produkty subaru, které nemají ani viskospojku. To radši nebudu ani rozebírat. Já bych to nechtěl ani zadarmo.
Opel předvádí barnumskou reklamu. Vzhledem k tomu, že se na žádný pohon 4x4 doposud ve svých samohybech nezmohl, tak při jeho uvedení se snaží navodit u zákazníků dojem, že on je tím novátorem, který přináší něco nového. Samozřejmě že nic. Jde jenom o vymývání mozků zákazníků. Nic nového tam technicky není. Jen podrobnější popis řídících algoritmů. Jinak princip shodný s haldexem. To jestli softvér při rozjezdu na asfaltu drží sepnutý nebo ne je naprosto irelevantní a pokud systém spolupracuje s ESP a ABS tak vždycky vychází ze snímačů otáček kol, které zjišťují prokluz kol a akce následuje nikoli naopak.
Jen podotknu, že Opel měl 4x4 v mnoha modelech v minulosti. Zhruba od druhé poloviny 90. let si dal trochu pauzu, i když Frontera se vyráběla tuším trochu déle. Ale pokud budeme brát čistě běžné vozy (ne terénní) tak ty 4kolky tam byly a ne málo.
zkus upravit algoritmy u haldexu a dostat na zadní nápravu víc točáku, než na předek, to budeš teda extra machr:-D
stačí zvednout přední napravu do vzduchu a veškerý moment tudiž těch 100% přenese zadní náprava. Tomu se říká fyzika. A rádi toho využívají k oblbování lidí všichní výrobci, nejenom VW.Haldex to není jenom VW, ale taky Land Rover, Ford, Volvo, Saab a jak je zde zmíněno tak i Opel s Insignii. Ve spoustě lidí je od dob první generace zakořeněno, že haldex je naprd, ale ti co se jich to týká si neuvědomují, že prošel vývojem a chová se jinak než kdysi v první oktávce 4x4.A to se rozhodně nepokládám za příznivce Haldexu nebo dokonce VW. Osobně mi přijde jako lepší řešení suchá lamelová spojka u Xdrive ovládaná elektromotorem než složité hydraulické řešení s kladkami a kruhovými písty u haldexu.
docela hezké video, taky fyzika, akorát tam nějak chybí těch 100%http://www.youtube.com/watch?v=iP9vZzIZ-7g -)
A to je právě ten první stařičký Haldex, o kterém píše kolega...
Když něčemu vůbec nerozumíte, je lépe se nevyjadřovat. Opel použil Haldex XWD. To je vše.
A k čemu bys to u silničního auta, které má cca 100-120kw, které je děláno jako předohrab, tak asi potřeboval. Na to si zkus odpovědět.
1. zvýšíš regulovaně přetáčivost = bezpečnější a rychlejší projetí zatáčky2. stailizace v mezních situacích (vyhýbací manévr...)3. při rozjezdu, to snad chápe každej4. insignia to jak je vidět umí a používá5. zelí ty jsi ten, co tvrdil, že je to totéž jako haldex, takže asi tam bude trochu něco navíc viď? 6. systém je adaptivní, takže podle situace 90:10 nebo až 10:90, ne jako haldex předek + zadek, nebo jenom předek7. jinak k haldexu asi tolik:je naprd! viz např.:http://www.youtube.com/watch?v=6gG8r_B2Mj8
XC90 při svých zasloužených letech používala (a asi ještě používá) ještě starý Haldex. Ten nový má až XC70 II a XC60
princip shodný s haldexem:-D:-D:-D:-Dty tomu moc nehovíš co?prostě jak tu někdo trefně napsal: diskuze s příznivci haldexu nemá smysl, protože všechno je jenom okopírovaný haldex, co má někdo jiný 2x mám já ve škodofce/golfu/prasatu (doplň cokoliv od vw) minimálně 3x
Nikde jsem nepostřehl informaci o jakékoliv formě samosvoru na přední nápravě.....A jinak totu umí i SH-AWD od Hondy, X-Drive od BMW, nově i systém u S4 a nějakou tu dobu systém pohonu u Lanceru Evo (od 6. generece) a Attesa ETS-PRO ze Skylinu GT-R od generace 33.
je tam e-samosvor, ale jiak všechna auta co jste popsal jsou ryze sportovní a odtud plynou jejich technické výdobytky. To můžeme do diskuze kromě kategorie grandturismo zahrnout i offroad:-D
Co je na Honde Legend sportovniho? a to uz tam to SH-AWD je asi 4 roky.... umi poslat 100% na jedno kolo! a vy tady vynasite opel ze umi 100% na napravu....
už jenom to, že takovýhle systém opel dostal do takovéhoto auta a v dechtu, co vevnitř nevypadá jako horský gazik, nebo sportovní kabelka je obdivuhodné.
Jen upraveny Haldex 4 neboli XWD Haldex co je na tom extra? Moc veris marketingu Oplu :-D
umí haldex 90% na zadní nápravu? umí haldex 2000Nm na levé zadní??ne vážně, pokud tu zase začneme diskutovat s marketingem VW zmasírovanými zastánci homosexuáldexu, tak je diskuze o ničem. Pojďme porovnávat awd a další... tam to má smysl
A proč by to měl umět u běžného masově vyráběného osobního auta pro silniční provoz za běžnou lidovou cenu s výkonem kolem 100-120kw. To je úplně na ho.no a jsou to vyhozený prachy. Pokud to chceš za každou cenu tak si připlať jedno mega a kup si něco jiného. Na 100% to se svýma řidičskýma schopnostma nebudeš nikdy potřebovat.Např. awd na úrovni běžného subaru je o ničem. To je awd jenom jako.Jinak pokud jsem pozoroval, tak VW ani šáde žádný marketingový kampaně na své výrobky s pohonem 4x4 nedělali ani v minulosti ani dnes. Oni to prostě prodávají cca 10let jako jednu z možností příplatkového provedení pro zákazníky, kteří to využijí. A koneckonců tomu haldexu vyšlapali cestu k zákazníkům, protože ho prodali stovky tisíc. Marketingové kampaně na toto téma dělají jiní výrobci. Teď například opel, který chce vytroubit do světa, že u něj si to můžou zákazníci už taky objednat. A to nechcu vidět až si to budou moct objednat zákazníci u forda to budou masivní fanfáry i v televizi.
,,subaru je o ničem. To je awd jenom jako"Tak to je perla
Je to jenom marketingový produkt.
U Forda už Haldex 4. generace mají ;-) Ford Kuga jej měl dřív než Superb.
Nehovoříme tady o traktorech, ale o autech na silnici. Navíc Kuga se prodává půl roku.
homosexuálhaldex:-D:-D:-D:-D:-Dmáš bodKaždej pořádnej chlap ví, že jediný pořádný 4x4 auto je JEEP, všechno ostatní je šidítko pro metrosexuály;-)
A proto v těch šidítkách pro metrosexuály jezdí americká (HMW alias pancéřovaný Hummer) a britská (upravený Land Rover Defender) armáda :-D Ale jasně, Jeep je určitě do terénu mnohem lepší... a určitě jde shodit z x metrů při výsadku z letadla bez padáku jako HMW :-D
už je tu zase haldex a jeho parta příznivců. Máš to proti nim marný, protože haldex přece umí všechno, všichni ho jenom kopírují, všechno je jenom kopie haldexu, kdo má haldex má boží kcháár:-DNe vážně machírci, čapněte káru, hoďte na ní pár pytlů cementu a zkuste se s rozjet s dostatečnou adhezí jenom na zadní nápravě. Pak můžeme diskutovat
A nejlíp se bude diskutovat, až si uvědomíš, že to, co je popsané v té zprávě je Haldex XWD. Nic jiného. Tento pohon byl uveden v sesterském Saabu 9-3 XWD a je to 100% Haldex.viz http://www.haldex.com/en/GLOBAL/Media/Press-releases/Imported-Press-Releases/2007/Fourth-generation-All-Wheel-Drive-system-from-Haldex-featured-in-the-new-SAAB-9-3-XWD/?menu=2602a podívej se zde http://www.haldex-xwd.com/ na sekci Timeline a rok 2008, které auto je tam uvedeno, že má aplikován Haldex XWD (ano, je to Insignia):-DPánové, zcela zapomeňte na nějaké custom řešení Opel - je to 100% Haldex XWD.
Nejak nechapu, co je inovativniho na rozdeleni na predni/zadni. Pokud to umi i leva/prava, pak to sice vymakane je, ale inovativni to bylo v roce 2005, kdy s tim prisla Honda Legend (nebo tak o 10 let driv, kdyz s tim prisel GT-R).
bohužel právě, že to nechápete. Tak jenom naznačím 100:0 -> 50:50 nebo 100:0 -> 0:100nic ve zlém, ale zkuste si to třeba nakreslit a chvilku nad tím dumat...
Zajímalo by mne, v situaci kdy obě přední kola a třeba pravé zadní kola stojí v mírném kopci na zcela zledovatělém povrchu (adheze=0) a levé zadní kolo stojí na asfaltu (dobrá adheze) - rozjede se v takovém případě Insignia 4x4? A co v takovém případě Haldex II(III, IV)?
Jasne, ze se rozjede... ale dozadu :)
Co dělá haldex, když je v úzkých?raději mlčí, aneb předkolka jako vyšitá:http://www.youtube.com/watch?v=iP9vZzIZ-7g&feature=related
Ale to je zrovna nějaká prehistorická verze Haldexu. Od té doby se to mohlo dost změnit (aspoň se říká, že je jistý rozdíl mezi Haldex IV a Haldex I nebo II, který tam tak může být).
Tak nám to vysvětlete pane chytrýcopak haldex nedokáže přerozdělit všechno jenom na zadní kola, tedy 0:100?
NE, stačí?
No obdobné systémy ma koncernový Saab a třeba i konkurenční Audi S4. Jinak elektronický samosvor a klasický samosvor je trochu rozdíl už ve využití a tomu, co systém zvládne. Tři samosvory pokud vím Insignia nemá.
Tři samosvory má každá OII 4x4. Akorát se to nevytrubuje do světa. Je to funkční standard.
šáde henlaein má všechno minimálně 5xB-] a co teprve ukřivděný superb
:-Dno comment
Každá náprava má elektronický uzávěr s proměnou svorností 0-100% a Haldex má svornost 5-100%. Pro silniční provoz naprosto ideální i pro řešení všech dynamických akcí v přímém směru i v zatáčkách. Takto to stačí i veyronu. 100kw udělátkám z běžné produkce bez diskuze taky.
máš trochu bordel v pojmech samosvorný diferenciál, diferenciál se zvýšenou svorností, diferenciál s uzávěrkou...někde si o tom něco přečtitu 100% svornost vidím na ochcáfkách každou zimu:-D
Výraz samosvorný ani se zvýšenou svorností jsem nepoužil. To tam není samozřejmě. To jsou mechanické udělátka. Tam je vše dosaženo elektronickým řízením.
až GM zanedlouho zkrachuje? Tohle auto mě přijde lepší jak Superb, ten si na kvalitu a luxus jen hraje, ale tady je to poctivá práce, jen mám strach z toho servisu. Jestli není lepší koupit za ty peníze rok starou A6, přece jen je to auto zase úplně někde jinde(kdo jezdi v audi, BMV nebo mercedesu mě pochopí)?
Opel je ziskovou divizí.
To bych si ted nebyl tak jisty ;-);-)
Opel JE ziskovy. GM akorat vsechny penize odvadi do USA.
Koncem loňského roku požádal opel německou vládu o finanční ochranu. To hovoří za vše.
to vylučuje ziskovost??
To nevím. Ale na akci ziskové firmy to nevypadá.
ono opel ako divizia je vysoko ziskova ale vsetky prachy sa leju do USA na platy USA zamestnancov. Opel ma od januara 50000 objednavok na insigniu a v russelheime museli zaviest sobotnu smenu na corsy ktore idu teraz velmi k odbytu. Cize opel ma len jednu nevyhodu, vsetky prachy zo zisku idu do materskej GM
Ked davaju, ber... Vsetci ostatni o podporu ziadaju, boli by blbi, keby to neurobili tiez.
Auto nic moc.. nuda.. :-/
:-D
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.