Kapitoly článku:
Jediný motor pod kapotou
Nabídka Chevroletu na evropském trhu začíná poněkud skromně. Pod kapotou se nachází pouze zážehový řadový čtyřválec o objemu 2 399 ccm. Ten poskytuje maximální výkon 125 kW (170 k) při 6 200 ot./min. Největší točivý moment činí 222 Nm při 4 800 ot./min.
Z papírových charakteristik je znát, že o výkon a rychlosti tady zase tolik nejde a spotřeba je také až na druhém místě. Papírová maximálka činí 180 km/h a kombinovaná spotřeba by měla činit 8,6 l/100 km.
Měli jsme možnost krátce se svézt verzí s automatickou převodovkou. Chod motoru je sametový, při vytočení zavije jako šestiválec, ale jinak se drží hluboké kultury chodu. Rozjezdy jsou plynulé, volič nabízí stupně D pro normální chod a I nebo L pro pomalý chod.
Dynamika zrychlení není oslňující, ale rovněž vás nedonutí stydět se při rychlé jízdě po dálnici. Na prvním místě však stále zůstává pohoda za volantem a až poté řidičské pocity.
Skoro-motokára
Americké podvozky se jen málokdy snaží být agilní. Chevrolet HHR je sice příkladný při běžných průjezdech zatáček, ale jakmile dojde na brutální zákruty a veliké horizonty, velmi rád se pouští do nedotáčivého smyku. Pak už zbývá jen korigovat volantem a brzdami.
Jízda v přímém směru je pohodová, odpružení solidní, i když díky nízkoprofilovým pneumatikám je cítit každý kamínek. Při losím testu je záď nepoddajná a spíše se smýkne. Může za to zadní náprava s torzní příčkou, která moc šancí kopírovat terén těžké zádi nedává. Chevrolet HHR nebude ani tak řidičské vozidlo, jako spíše pýcha svého majitele vzhledem k neobvyklému designu.
Jedna cena
Chevrolet zvolil typicky americkou politiku i v oblasti cen. Může za to jedna jediná výbava. Její součástí jsou klimatizace, kožené čalounění, vyhřívaná přední sedadla, tempomat, palubní počítač, elektrické stahování oken, elektrické nastavení a vyhřívání zpětných zrcátek, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, audiosoustava s CD a MP3 a elektricky nastavitelné sedadlo řidiče. Samozřejmostí je šestice airbagů, stabilizační systém a protiprokluzový systém.
Takto vybavený vůz si Chevrolet cení na 612 900,- Kč vč. DPH. Dokoupit je možné automatickou převodovku za 50 000,- Kč, metalízu za 13 000,- Kč a střešní okno za 20 000,- Kč. Jak se Vám nový Chevrolet HHR líbí?
Technické údaje
Hodnoty udávané výrobcem
Motor
Řadový, kapalinou chlazený zážehový čtyřválec uložený vpředu napříč
Objem: 2 399 ccm
Největší výkon: 125 kW (170 k) při 6 200 ot./min
Největší točivý moment: 222 Nm při 4 800 ot./min
Palivo: Natural 95
Provozní vlastnosti
Max. rychlost: 180 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 s
Spotřeba paliva (l/100 km):
Město: 11,7
Mimo město: 6,8
Kombinovaná: 8,6
Objem palivové nádrže: 61 l
Hmotnosti
Pohotovostní hmotnost: 1 455 kg
Užitečná hmotnost: 468 kg
Vnější rozměry
Délka: 4 480 mm
Šířka: 1 760 mm
Výška: 1 590 mm
Rozvor náprav: 2 630 mm
Vnitřní rozměry
Základní objem zavazadlového prostoru: 430 l
Objem zavazadlového prostoru se sklopenými zadními sedadly: 1 550 l