První svezení s Fordem Ka+. Objevili jsme v něm i tajnou zásuvku

Značka s modrým oválem ve znaku začíná v České republice nabízet nový model v kategorii malých automobilů. V Indii vyráběný model Ka+ bude k mání s jediným motorem a jedním stupněm výbavy.

Ford Ka+ je auto, které nenavazuje na klasický minivůz Ka, nýbrž na dřívější evropský model Fusion. Vhodnost názvu je ale pro budoucí zákazníky možná jediná závažnější komplikace. Jinak jde o vůz, který nabídne sice jednoduchou, ale přesto solidní techniku, velmi dobrý vnitřní prostor a za vynaložené peníze i dobrou výbavu.

Auto lze momentálně pořídit nejlevněji za 288 990 Kč. Pohání ho čtyřválcový atmosférický zážehový motor se zdvihovým objemem válců 1,2 litru.

Jediný nabízený stupeň výbavy obsahuje šestici airbagů, manuální klimatizaci, rádio s CD přehrávačem, mlhovky s funkcí denního svícení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna a vnější zpětná zrcátka, omezovač rychlosti a asistent pro rozjezdy do kopců.

Sportovní auta | Kupé | Kabriolety | Ford | Byznys

Ford zastavil výrobu Mustangu, důvodem je klesající poptávka

Auto jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, hliníková jsou za desetitisícový příplatek. Přikoupit lze také (buď samostatně nebo v různých paketech) vyhřívání předních sedaček, elektrické ovládání také pro zadní okna, tempomat, kožený volant, automatickou klimatizaci nebo parkovací senzory. Samozřejmě také metalickou nebo perleťovou barvu, případně prodlouženou záruku na pět let.

Auto jsme nejprve prozkoumali staticky a zjistili, že plasty v kabině jsou sice všechny z tvrdého materiálu, avšak zdají se býti poměrně kvalitní. Líbily se nám odkládací prostory. Například kapsy v předních dveřích jsou opravdu objemné, hodně toho lze poskládat také do přihrádek mezi předními sedačkami. Na straně řidiče se po otevření dveří z boku palubní desky objeví malá (tajná) zásuvka, kterou lze ale využít právě pouze při otevření dveří do maximálního úhlu.

Zajímavosti | Ford

Ford Transit válí! Je neprodávanější užitkový vůz světa

Nadchlo nás místo v kabině. Jak jsme si prakticky ověřili, za řidiče, který měří 186 centimetrů, si poměrně bez problémů sedne stejně vysoká osoba. Sice se temenem hlavy již dotýká stropu, ale před koleny má k dispozici ještě šest centimetrů a uprostřed, kde je v předním opěradle prohlubeň, dokonce deset. Pokud tedy zadní část těla posune poněkud dopředu, nalezne tu dosti pohodlí i pro jízdu na delší vzdálenost. A to je, prosím, auto dlouhé 393 centimetrů, tedy o čtyři centimetry kratší než současná fiesta.

Je ale jasné, že daní za to je zmenšení zavazadlového prostoru a poměrně vysoká stavba karosérie. Na výšku vůz měří 152,4 centimetru. Sedí se také (vzhledem k charakteru vozu) docela vysoko. To ale mnohým zákazníkům vyhovuje.

Přední sedačky mají poměrně dlouhé sedáky i opěradla, jen boční vedení není příliš připravené pro sportovní styl jízdy. No, to se ostatně od tohoto vozu moc neočekává, neboť cílová skupina zákazníků je padesát let a více.

Kufr má vysokou nakládací hranu, je poměrně hluboký a krátký. Udává se sice objem 270 litrů, ale moc se nám to na první pohled nezdálo. Mezi příklady levných řešení, které jsme rychle našli, patří třeba malá vnější zpětná zrcátka. Na druhou stranu, příď s chromovanými lamelami na mřížce chladiče vypadá poměrně hodnotně.

Chvíli jsme pak "bojovali" s objevením přístupu do kufru. Zvenčí klasická možnost odemknutí zámku není. Příslušné tlačítko v interiéru je uschováno vedle ovládání světlometů.

Testy | Sportovní auta | Srovnávací testy | Hatchbacky | Ford | Volkswagen | Volkswagen Golf | Ford Focus

Srovnávací test Ford Focus RS vs. VW Golf R: Rychlá rota, čistá stopa

S autem jsme měli možnost ujet zhruba třicet kilometrů. Kolem deseti v městském provozu, zbytek po dálnici.

Zjistili jsme, že průměrná spotřeba ve městě se bude pohybovat mezi šesti až sedmi litry. To zcela koresponduje s technickými daty o vozidle, kde se uvádí hodnota 6,6 litru na sto kilometrů v městském režimu. Kombinovaná by pak měla dosahovat rovných pět litrů. V reálu se přikláníme k hodnotě mezi 5,5 až šesti litry, v závislosti na stylu jízdy a terénu. Více určitě zjistíme při chystaném klasickém týdenním testu vozu.

Na dálnici pak palubní počítač ukázal úbytek paliva 6,9 litru na sto kilometrů. Při zařazeném pátém rychlostním stupni manuální převodovky (více jich k dispozici není), motor podle palubního počítače odpracoval 3600 otáček za minutu. To je poměrně vysoká hodnota. Odhlučnění je ale slušné.

Velmi se nám líbilo řazení. Je typicky "fordovsky" přesné a nehlučné. Řízení je poměrně strmé, což přispívá k dobré manévrovatelnosti v městské džungli. K brzdám jsme neměli v normálním provozu žádné výhrady, na pedál je ale nutné šlapat trochu důrazněji než je obvyklé u většiny malých aut.

Podvozek není samozřejmě tak schopný jako třeba ve fiestě, v zatáčkách se docela naklání, avšak nerovnosti zvládá téměř s francouzskou elegancí, navíc bez nepříjemného zvukového doprovodu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků