První svezení: Kia Niro je skvěle prostorná a má neobtěžující převodovku

25 komentářů

Plastik
10. listopadu • 15:57

Mám Toyota Verso s CVT prevodovkou a pred kúpou som sa bál toho vysávačového zvuku ktorý každý v spojení s CVT prevodovkou spomína ale po 8000km musím povedať že do rodinného auta ideálna prevodovka. Ten vysávačový zvuk je iba pri plnom plyne a to som za celý čas nepotreboval iba kvôli zábehu som to pár krát vytočil. Samozrejme v športovom aute by som to nechcel lebo zvuk je naozaj otravný ale nejazdím ako novinári na požičaných autách stále na plný plyn takže pre väčšinu ľudí to mínus nebude.
A hlavne čo sa týka hybridu, Toyota vie prečo tam má tú bez stupňovú prevodovku ale na to prídu aj ostatný výrobcovia tak o 15rokov, tak isto ako aj teraz po Toyote objavili hybrid ...
B-]

Pravidla pro chodce
10. listopadu • 8:08

jak dlouho asi vydrží hliníkové části podvozku na našich silnicích

Petr
16. prosince • 19:34

Dlouho viz. poslední model Škoda Octavia. Pokud tedy s autem nejezdí "hovado", ale normální řidič !!!

Jirka
11. listopadu • 10:54

To nechápu. Myslíš, že použili stejnou velikost dílů jako v případě oceli? To asi těžko, hliníku se dá prostě víc, aby se dosáhlo požadované pevnosti a pořád to bude váhově lepší než ocel.

Francek
9. listopadu • 22:54

Ono se totiz lisi jak ktera automobilka zachazi se svymi zamestnanci a hyundai/dia vubec dobre jmeno nemaji spise otresne zachazeni se svymi otroky ehm chtel jsem rict zamestnanci tak nedelejte jako by se nic nedelo a nevedelo

znalec
10. listopadu • 12:24

hm, neviem, ako v Nosoviciach, ale v Ziline sa operatori v Kia rozhodne nejako zle nemaju. Su tam celkom slusne podmienky - rozhodne lepsie ako u 99% beznych SK firiem..

rcf642345JKT^#
10. listopadu • 13:18

Ano, je videt, ze nevis.

Petulik
9. listopadu • 20:26

Az Hyundai/Kia ubere z DCTcka prebytecnych 170 kilo, mozna bude mit jejich hybrid slusnejsi spotrebu. S i30 i s cee'dem se da jezdit kolem 4,3l/100... cena o 150k nize. Takze ekohlavy, supejte nakupovat dalsi zbytecny ekosrot.

theIDDQD
10. listopadu • 8:50

jo a to jezdíte jen z kopce a z5 vás táhne traktor ne?... 4,3l/100 je totální howadina...

Jirka
11. listopadu • 10:52

S i30 ani Ceedem zkušenost nemám, ale s Golfem a v benzínu jsem se k tomu dokázal přiblížit. Samo na delší trase a bez zbytečného předjíždění, ale jde to. Ve městě nebo na dálnici už ne, to je jasné. Do města hybrid, na dálnici asi ten dýzl...

t0x!n
11. listopadu • 13:19

je to hovadina, mel jsem i30, nyni ceed (1.6GDI) s lehkou nohou mesto za 7, normal 7,5, lehka noha okresky dle predpsanych rychlosti nejnize jsem byl na 6,2/100 dle tankovani z plne do plne, ani na naftove verzi tak mala spotreba byt nemuze...

Petr
16. prosince • 19:40

Mám též í30 1,6 GDI naj.36tis.km a bezproblému jezdím dlouhodobý průměr do 6-ti litrů na 100km. Je to vše o stylu jízdy i noze řidiče a jezdím dle pravidel.

John Doe
9. listopadu • 20:24

"když konkurence vesměs používá bezestupňovou variantu."Pokial viem, tak konkurencia pouziva vesmes dvojspojku. Bezstupnovu CVT nepouziva nikto.Toyota pouziva pomerne nestastne oznacenu eCVT, ktora ma s klasickou CVT spolocne asi tolko ako menicovy automat s manualom.Nasadenie dvojspojky a elektromotora je dost nestastne, pretoze predovka s pevne definovanymi stupnami nemoze z principu vyuzit zakladnu charakteristiku elektromotora a to je plny vykon od 0 otacok. Prim hra spalovaci motor, elektromotor je doplnok. V zasade teda nejde o full hybrid.Ze dvojspojka v praxi nebude fungovat potvrdzuju 'hybridy' od VAG - nedokazu poriadne rekuperovat a v praxi je ich spotreba oproti rieseniu od Toyoty dvojnasobna.eCVT totiz umoznuje spalovaciemu motoru AJ elektromotoru vzdy pracovat s ich jednotlivymi optimalnymi otackami a to nezavisle na rychlosti a otacania kolies.Hluk, ktory autor zmienuje v suvislosti s eCVT, prestal byt 'problemom' v predchadzajucom Priuse. Mam hybridny Auris a zvuk prevodovky ma rozhodne neobtazuje. Kto sa v aute prevezie si naopak pochvaluje, aka je jazda ticha.

dalid
10. listopadu • 13:45

Nasadenie dvojspojky a elektromotora je dost nestastne, pretoze predovka s pevne definovanymi stupnami nemoze z principu vyuzit zakladnu charakteristiku elektromotora a to je plny vykon od 0 otacok. Prim hra spalovaci motor, elektromotor je doplnok. V zasade teda nejde o full hybrid.Súhlasím. Na testovacej jazde som práve "vďaka" dvojspojke skoro narazil do auta stojaceho predo mnou. Akoby ostala zaradená rýchlosť a auto stále tlačila dopredu. Je treba naozaj silno zatlačiť na brzdný pedál (to už na mojom aute sa pomaly pri takom dupnutí zapína ABS) Neviem si dobre predstaviť drobnú ženu ako dlho vydrží dupať na brzdu, aby vždy zastavila v meste tak, aby neposunula dopredu auto stojace pred ňou... Viem, je to o zvyku, ale už iba kvôli tej prevodovke by som do tohto auta nešiel. To že mám pri CVT vysávačový zvuk - už som si zvykol. Ako často v meste akcelerujete na plný plyn??? Ja takmer nikdy a aj tak na semafóroch s nabitou batériou nechávam za sebou cca 90% áut s oveľa výkonnejším motorom.. Vysávačový zvuk si v aute užijem naozaj iba pri prechode cez Čertovicu, alebo Donovaly. ...a áno s hybridom sa treba naučiť jazdiť... Takže moje ďalšie auto bude Prius, alebo Prius+, Niro - NIE. Mám hybrid od Hondy.

Martin
17. září • 21:04

Aky hybrid od Hondy? Pokial viem mali iba jazz a aj ten uz u nas neponukaju

znalec
10. listopadu • 11:29

nie je problem s hlukom prevodovky, ale "vysavacovym" zvukom motora..

hjv7532&&^hgfas6
9. listopadu • 17:41

Prosim redakci o informaci kolik otroku muselo vypustit dusi pri vyrobe tohoto vozu. Dekuji predem.

Petr
16. prosince • 19:44

Otroků pracuje asi hodně i jeden blbec a to ty !!! Kdo by asi vyráběl všechny auta na světě, migranti ?!

Peter
9. listopadu • 19:34

Co tím chtěl básník říci? Kolik otroků vypustí duši při výrobě jiných vozů tě nezajímá?

vc4566)*23jd/
10. listopadu • 9:35

Zajima, sem s tim! :-P
Co pak to musi byt za prozaika, aby nevedel o podminkach, za jakych umelci v Kia a Hyundai museji ta auta vyrabet? Ackoliv se o to basnik ani nemusi aktivne zajimat, pise se o tom tak casto a v tolika literarnich dilech, ze je obtizne vyhnout se tomu.
Cemu se vlastne divim?

John Doe
9. listopadu • 20:08

Preco by malo, ved je vseobecne zname, ze konkurencne auta vyrabaju lesne zienky a skriatkovia z mesacneho svitu.

milanekjablonecak
9. listopadu • 20:15

Vy na Slovači musíte mít furt nějaký extrabuřty.

John Doe
9. listopadu • 20:24

Sod off.

Franta
9. listopadu • 16:12

Rozvor 270 cm je nějak moc, né?

k22
9. listopadu • 16:57

A to akože prečo?
B-]

Doporučujeme

Články odjinud