První svezení – Mini (F56): civilizace, přesto legrace

Mezi prvními jsme si měli možnost vyzkoušet novou generaci stěžejního modelu značky Mini.
Seznam kapitol
  1. Mini z roku 2014
  2. Na silnici
  3. Fotogalerie (živé snímky z Itálie)

Mini z roku 2014

Vyplnil se předpoklad, že většinu následujících řádků bychom byli schopni napsat i z tepla domova a podle oficiálních údajů a fotografií. Samozřejmě v nadsázce. Začněme tedy trochu od konce. (Konečně) zcela nová generace novodobého Mini stojí na podlahové plošině společné nové generaci vozů BMW s motorem uloženým příčně před přední, poháněnou nápravou, přičemž už od prvních informací bylo jasné, že oproti svému předchůdci bude nové Mini větší a komfortnější, byť převezme stylistický jazyk u vozů Mini obvyklý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové Mini v provedení Cooper se samočinnou převodovkou a osmnáctipalcovými koly

To se bezezbytku potvrdilo. Už od pohledu je to prostě „Mini“ a s ničím jiným si jej nespletete. Kola až v rozích karoserie, chromovanou lištou kolem vozu výrazně oddělený pás bočního zasklení, nízká a jen minimálně skloněná okna vpředu i vzadu nebo elipsovité přední světlomety prostupující skrze výřezy v kapotě, to je jen několik těch základních prvků designu karoserie.

Sportovní auta | Premiéry | Mini

Mini Cooper nové generace ještě jednou a oficiálně (27x foto)

Uvnitř je o něco více místa než dosud, dojem ze základní koncepce palubní desky a posaz za volantem je ale velmi podobný jako dosud. Například dveře už není třeba zavírat mohutným rozmáchnutím za výrazného kovového klapnutí, nové Mini (F56) zkrátka dospělo. Ale není to trochu škoda…?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pro prezentaci nové generace Mini výrobce zvolil někdejší protiatomový kryt severně od Říma

Z tohoto posunu ale těží zejména ti, kteří se rádi nechávají hýčkat moderní výbavou. V závislosti na stavu svého bankovního konta mohou připlácet třeba za světlomety LED (statické, či adaptivní), adaptivní tempomat, samočinný parkovací asistent, dynamickou regulaci tuhosti tlumičů, barevný head-up displej s širokým výklopným štítkem nebo on-line konektivitu Mini Connected umožňující nejen přístup na některé internetové aplikace a poslech internetových rádií, ale také podporu od roku 2015 povinného nouzového volání eCall.

Středu palubní desky stále dominuje rozměrný kruhový štít, jenž ale již neslouží rychloměru, ale především audiosoustavě, navigaci a komunikačnímu rozhraní s TFT o úhlopříčce 4 palce standardně a až 8,8 palce za příplatek. Co se ergonomie rozmístění kontrolních a ovládacích prvků týče, i zde je patrný příklon Mini k současným vozům BMW a konvenčním zvyklostem. Například tachometr se přestěhoval přímo před volant do společného segmentu s otáčkoměrem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče působí učesanějším dojmem, některé ovládací a kontrolní prvky mají nové umístění; startuje se páčkou na středové konzole

Ovládání vnějšího osvětlení již není v levé páčce pod volantem, ale na běžném panelu vlevo na palubní desce. Je sice trochu „z ruky“, ale u verzí se samočinným přepínáním mezi denním svícením a potkávacími světly na něj beztak není třeba prakticky sahat. Ovládání oken a zrcátek bylo přemístěno do dveří a ovládací panel Mini Controller vedle páky ruční brzdy není ničím jiným než iDrivem od BMW.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kompletní technické údaje všech pěti verzí, výrobcem označované jako předběžné

S ohledem na použité mechanické skupiny platformy UKL nepřekvapí nabídka nabízených pohonných jednotek. Ta se opírá o novou řadu vznětových (1 496 ccm) a zážehových (1 233 ccm) tříválců BMW, ale downsizing v tomto případě částečně dorovnává alespoň nejsilnější verze Mini Cooper S s dvoulitrem namísto dosud používané šestnáctistovky. Základní provedení Mini One má zážehový tříválec s výkonem 102 koní (75 kW) a točivým momentem 180 Nm, následuje Mini Cooper se stejným motorem, ale výkonem 136 koní (shodné provedení pohání i BMW 218i Active Tourer). Špičkový Mini Cooper S má čtyřválcový dvoulitr s výkonem 192 koní (141 kW) a diesely Mini One D a Mini Cooper D mají tříválce ve výkonových verzích 95 a 116 koní.

Video | Technika | BMW | Hatchbacky | Premiéry | Ženeva 2014

BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské poprvé“ v detailech

Ačkoli se ztvárněním svého interiéru nové Mini poněkud přiblížilo konvenčním řešením, na pocit z pobytu za volantem to překvapivě výraznější vliv nemá. Nejvíce jsme ale byli zvědaví na jízdní vlastnosti a výkony, zejména pak na projevy nových tříválcových motorů. Proto jsme krátce vyzkoušeli verze Mini Cooper s automatickou a Mini Cooper D s manuálně řazenou převodovkou.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mini z roku 2014
  2. Na silnici
  3. Fotogalerie (živé snímky z Itálie)
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků