První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

Seznam kapitol
  1. 15 let BMW řady X
  2. Fotogalerie: 15 let BMW řady X

Modely kategorie SUV jsou pro automobilky zlatým dolem. Tím spíše pro ty, které byly jinak živy z prodeje spíše exkluzivních a sportovně zaměřených vozů. Za všechny jmenujme Porsche, které se díky SUV Cayenne postavilo na nohy a málem ovládlo celý koncern Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První X5 se od tehdejších SUV lišila především tím, jak jezdila - jako obyčejné auto. Pro automobilku to byl průlomový model, který existenci SUV v portfoliu značky obhájil

I pro automobilku BMW byly (a jsou) vozy SUV výnosným podnikem. A právě teď slaví patnácté narozeniny zakladatel rodu - BMW X5. Na trh přišlo v roce 1999 a vyrábí se ve Spojených státech, což je také klíčový trh. Ve své době se jednalo o jedno z nejlépe jezdících SUV na trhu. Skutečně, první X5 jezdila jako normální osobák.

Některým nadšencům do tradiční koncepce vozů BMW samozřejmě leží všechny další aplikace modelů s označením X v žaludku, zejména pak podivná X6, která vlastně doposud nemá na trhu konkurenci. Nicméně o prodejním úspěchu se skutečně nedá diskutovat.

Testy | SUV | Luxusní auta | BMW | BMW X5

Test BMW X5 xDrive30d: Když to není rozbité…

K vozům BMW řady X patří neodmyslitelně také pohon všech kol označovaný jako xDrive, i když první modely BMW X5 neměly systém s elektronicky ovládanou rozvodovkou a přerozdělováním točivého momentu, jak ho známe teď. Pohon obstarával klasický centrální diferenciál s pevným rozdělením točivého momentu mezi nápravy.

BMW X5 se dnes vyrábí už ve třetí generaci. O pohon se prvně stará také čtyřválec a můžete mít i čistě zadokolku - je lehčí a tedy papírově úspornější. Z dalších modelů připomeňme již zmíněnou X6, menší model X3, na ní založenou novou X4 a nejmenší X1. Údajně má přijít ještě model X2 a pořád se spekuluje o velkém BMW X7, které má být především luxusní alternativou k Range Roveru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. 15 let BMW řady X
  2. Fotogalerie: 15 let BMW řady X
BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků