První SUV automobilky BMW, model X5, slaví 15. narozeniny

Seznam kapitol
  1. 15 let BMW řady X
  2. Fotogalerie: 15 let BMW řady X

Modely kategorie SUV jsou pro automobilky zlatým dolem. Tím spíše pro ty, které byly jinak živy z prodeje spíše exkluzivních a sportovně zaměřených vozů. Za všechny jmenujme Porsche, které se díky SUV Cayenne postavilo na nohy a málem ovládlo celý koncern Volkswagen.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
První X5 se od tehdejších SUV lišila především tím, jak jezdila - jako obyčejné auto. Pro automobilku to byl průlomový model, který existenci SUV v portfoliu značky obhájil

I pro automobilku BMW byly (a jsou) vozy SUV výnosným podnikem. A právě teď slaví patnácté narozeniny zakladatel rodu - BMW X5. Na trh přišlo v roce 1999 a vyrábí se ve Spojených státech, což je také klíčový trh. Ve své době se jednalo o jedno z nejlépe jezdících SUV na trhu. Skutečně, první X5 jezdila jako normální osobák.

Některým nadšencům do tradiční koncepce vozů BMW samozřejmě leží všechny další aplikace modelů s označením X v žaludku, zejména pak podivná X6, která vlastně doposud nemá na trhu konkurenci. Nicméně o prodejním úspěchu se skutečně nedá diskutovat.

Testy | SUV | BMW | Luxusní auta | BMW X5

Test BMW X5 xDrive30d: Když to není rozbité…

K vozům BMW řady X patří neodmyslitelně také pohon všech kol označovaný jako xDrive, i když první modely BMW X5 neměly systém s elektronicky ovládanou rozvodovkou a přerozdělováním točivého momentu, jak ho známe teď. Pohon obstarával klasický centrální diferenciál s pevným rozdělením točivého momentu mezi nápravy.

BMW X5 se dnes vyrábí už ve třetí generaci. O pohon se prvně stará také čtyřválec a můžete mít i čistě zadokolku - je lehčí a tedy papírově úspornější. Z dalších modelů připomeňme již zmíněnou X6, menší model X3, na ní založenou novou X4 a nejmenší X1. Údajně má přijít ještě model X2 a pořád se spekuluje o velkém BMW X7, které má být především luxusní alternativou k Range Roveru.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. 15 let BMW řady X
  2. Fotogalerie: 15 let BMW řady X
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků