První snímek nového elektromobilu Atvus, který má Teslu sesadit z trůnu

Následující fotografie je vůbec prvním snímkem automobilu Atvus od společnosti Atieva. Stane se světovou jedničkou v oblasti elektromobilů?

Atieva je start-upem ze Silicon Valley, jehož členové začínali jako výrobci baterií pro čínské autobusy. Nyní je jasné, že připravují vlastní elektromobil, který se má stát hlavním konkurentem Modelu S od Tesly. K oficiálnímu představení by mělo dojít v průběhu prosince.

Zajímavosti | Elektromobily | Toyota | Elon Musk

Bývalý šéf výroby Audi: Tesla je o sedm let před konkurencí

Informace nabídly veřejné záznamy o společnosti, ve kterých se nacházel i dokument s první fotografií nového modelu. Kromě toho ze čtyřstránkového materiálu také víme, že čtyřdveřový sedan se jmenuje Atvus a svými křivkami se až nápadně podobá Modelu S od Tesly. Ostatně jistá spojitost tady už je - za značkou Atieva stojí lidí, kteří dříve pracovali pro Teslu.

Už během léta se společnost zviditelnila řadou videí, kde jejich bateriemi poháněná dodávka poráží při akceleraci i ty nejlepší sporťáky světa. Za sebou nechala Ferrari, Dodge Viper a dokonce i zmiňovaný Model S. Dodávka zrychlila z 0-100 km/h za 2,74 sekundy.

Počítá se i s autopilotem

V září zástupce generálního ředitele Zhang Xin prozradil novinářům, že automobil bude poháněn dvěma elektromotory a z 0-100 km/h zvládne zrychlit za méně než tři sekundy.

Zajímavosti | Bezpečnost | Lexus

Autonomní vozy v ohrožení? Lexus Googlu naboural, ne vlastní vinou

Atieva při tvorbě svého auta navíc počítá s autopilotem, který nabízí i vozy konkurenční Tesly. „Pracujeme na osvobozujícím a individuálním zážitku, který odstraní veškeré problémy moderní dopravy,“ uvedl k autonomním prvkům Sam Weng, spoluzakladatel start-upu. Předpokládá se, že Atvus se inspiruje zejména u asistenta Tesly, který je zaměřen na jízdu po dálnici.

Společnost má dva závody přímo v Silicon Valley, jeden z nich se nachází pouze 16 kilometrů od továrny Tesly. V obou jsou k dispozici plnohodnotné laboratoře a dílny pro vývoj vozidel, kde bude probíhat plnohodnotná výroba však zatím není známo. Už v červnu vedení společnosti řeklo v rozhovoru pro agenturu Reuters, že montážní závod by se měl nacházet v USA společně se sídlem společnosti a do budoucna bude zvládat výrobu 130.000 aut ročně.

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků