První silniční Maserati MC12 GT1 je na prodej

Versione Corse, to je povinná silniční verze závodního modelu MC12 GT1 pro šampionát FIA GT. První vyrobený kus si nyní můžete pořídit.

Podle pravidel je k homologaci nutné vyrobit alespoň dvanáct vozů, jež budou shodné se speciály pro okruhové mistrovství, ale zároveň budou odpovídat předpisům pro běžný silniční provoz. Maserati nyní nabízí první vůz typu MC12 GT1 z této dvanáctky k volnému prodeji. Jedná se v podstatě o velmi podobný vůz, jaký před třemi lety vyhrál v Poháru konstruktérů a cena jeho prvního vyrobeného exempláře se nyní vyšplhala na 1,45 milionu Euro.  

Versione Corse sdílí nové provedení šestilitrového dvanáctiválce se superautem Ferrari FXX a dává výkon 755 koní při 8 000 ot./min. (ve standardu jich je „pouze“ 630). Točivý moment vrcholí hodnotou 710 Nm při 6 000 ot./min. a podílí se na schopnosti vozu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhnout rychlosti 326 km/h. Točivý moment se na zadní kola přenáší skrze novou verzi šestistupňové převodovky Cambiocorsa, jež byla optimalizována především s ohledem na zrychlení řazení.

Tento první stroj je opatřen na spodní části středového panelu štítkem, jenž nese sériové číslo jedna v rámci omezené série. Budoucí majitel má od továrny slíben speciální výcvik. Mezi další jedinečné prvky tohoto vozu patří elektronicky řízený výfuk, devatenáctipalcové lité ráfky, upravené blatníky, čalounění Alcantrou, brzdy Brembo nebo centrální zamykání. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První exemplář Maserati MC12 GT1 Versione Corse: nyní na prodej
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků