První silniční Maserati MC12 GT1 je na prodej

Versione Corse, to je povinná silniční verze závodního modelu MC12 GT1 pro šampionát FIA GT. První vyrobený kus si nyní můžete pořídit.

Podle pravidel je k homologaci nutné vyrobit alespoň dvanáct vozů, jež budou shodné se speciály pro okruhové mistrovství, ale zároveň budou odpovídat předpisům pro běžný silniční provoz. Maserati nyní nabízí první vůz typu MC12 GT1 z této dvanáctky k volnému prodeji. Jedná se v podstatě o velmi podobný vůz, jaký před třemi lety vyhrál v Poháru konstruktérů a cena jeho prvního vyrobeného exempláře se nyní vyšplhala na 1,45 milionu Euro.  

Versione Corse sdílí nové provedení šestilitrového dvanáctiválce se superautem Ferrari FXX a dává výkon 755 koní při 8 000 ot./min. (ve standardu jich je „pouze“ 630). Točivý moment vrcholí hodnotou 710 Nm při 6 000 ot./min. a podílí se na schopnosti vozu akcelerovat z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosáhnout rychlosti 326 km/h. Točivý moment se na zadní kola přenáší skrze novou verzi šestistupňové převodovky Cambiocorsa, jež byla optimalizována především s ohledem na zrychlení řazení.

Tento první stroj je opatřen na spodní části středového panelu štítkem, jenž nese sériové číslo jedna v rámci omezené série. Budoucí majitel má od továrny slíben speciální výcvik. Mezi další jedinečné prvky tohoto vozu patří elektronicky řízený výfuk, devatenáctipalcové lité ráfky, upravené blatníky, čalounění Alcantrou, brzdy Brembo nebo centrální zamykání. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
První exemplář Maserati MC12 GT1 Versione Corse: nyní na prodej
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků