První poválečné Volvo PV444 dnes slaví 70 let

Přesně před sedmdesáti lety bylo představeno Volvo PV444, které pomohlo nastartovat poválečnou historii švédské automobilky také díky exportu do USA. Model PV444 ale není zajímavý jenom tím, že vznikl. Přinesl i několik technických novinek a průkopnických řešení, které v té době nebyly vůbec obvyklé.

Ještě se zastavme u toho výročí. Možná si říkáte, proč se nějaká automobilka pouští do představování nového auta v roce 1944, kdy v Evropě vrcholil jeden z nejhorších konfliktů historie (který mimochodem začal na den přesně před 75 lety)? Švédsko si totiž zachovalo neutralitu a bohatlo na exportu kvalitní oceli, především do Německa.

Retro | Sedany | Volvo

Volvo 240 slaví čtyřicáté narozeniny. Ve výrobě vydrželo devatenáct let

V září 1944 ještě nebylo Volvo PV444 úplně hotové, ale tým několika konstruktérů a inženýrů chtěl veřejnosti ukázat, že je připraven po válce, jejíž výsledek byl už prakticky jistý, motorizovat Evropu a svět. Prototyp představený veřejnosti tehdy dokonce ani nejezdil.

Sériová výroba začala v březnu 1947. Volvo PV444 přišlo s ne ještě tak obvyklou samonosnou karosérií a úplně novým čtyřválcovým motorem 1,4 l s rozvodem OHV, což byla pro Volvo novinka. V roce 1947 dával tento karburátorový motor výkon 40 koní. To není vůbec špatná hodnota.

Video | SUV | Premiéry | Volvo

Nové Volvo XC90 konečně představeno. Jak se vám líbí?

Volvo plánovalo vyrobit 8000 kusů modelu PV444, ale do roku 1958, kdy výroba modelu PV444 skončila, sjelo z montážní linky celkem 200 000 aut. Pokud přidáme i modernizovaný model PV544, celkové číslo se v roce 1965 zastavilo na hodnotě 440 000 vozů.

V srpnu 1955 se Volvo začalo vozit i do USA a v roce 1956 se stalo druhým nejprodávanějším importovaným autem v Kalifornii. Celkem se Volvu podařilo exportovat kolem 160 000 vozů a model PV444 úspěšně nastartoval novodobou historii švédské automobilky jako respektovaného výrobce.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volvo S40 2.435
Rok výroby: 2005
Stav: 161 199 km
Cena: 80 000 Kč
Volvo V70 2.401
Rok výroby: 2005
Stav: 208 000 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2.4
Rok výroby: 2008
Stav: 208 757 km
Cena: 205 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků