No pockejte 3 roky a uvidite cenu benzínu pri 70 kackach a uz vam ani výkon nebude vadit ked bude levnejsi dobijet baterky :-)))
ano to zajímavý argument ale...Nezměníto nic na nepříznivé ceně vozu . Nebo Nezměníto nic na podrůměrným výkonem auta, která v středoevropských nebo severoevropských poměrech hraničí s použitelností.O nadšení zákazníků z nového aku po dvou letech za 25 az 75 ceny auta nemluvě.
Ejjik: máš nějaké konkrétní info co se chystá ?
samozrejme, spolecnosti prosazujic ideu ze ropa dojde to rikaji uz poslednich 30 let ;)
Ona ale fakt jednou dojde :) Co kdybysme tomu pomohli? Každej nechť si koupí většího benzína a prasí co to dá. Třeba pak z inženýrů dřív vypadne použitelná nádržka na energii :-D :-D
Jeeej, Honda Accord s novou maskou :)
A jaké jsou tedy paramatry spalovací čtrnáctistovky ? Ta se bude o pohon starat po většinu doby, vzhledem k nepatrnému šedesátikilometrovému dojezdu na akumulátory.
1) asi si to budou kupovat hlavně zákazníci, kterým 60 km stačí, protože do práce ani na nákup dál nejezdí.2) motor bude pracovat v ideálním režimu, protože bude jenom pohánět generátor. Auto bude pohánět vždycky jen elektromotor. Tohle řešení je výrobně jednodušší, než kdyby byl benzíňák zároveň alternativním pohonem auta.
a to ještě nepočítám ztráty v samotných akumulátorech a elektronice. Tipnul bych, že celkově zmizí minimálně 20-30% výkonu spalovacího motoru !
Celkova ucinnost systemu bude naprosto katastroficka. Jiz jen ucinnost benzinoveho motoru je velmi mala a kdy se k tomu pripocitaji ztraty v prevodech apod. tak ve finale bude bilance velmi smesna.Ono to jezdit bude, coz o to, je to "moderni" a asi se tomu nevyhneme, ale jinak taskarice.A jen pro predstavu, dojezd 60 km je dost vyidealizovany, protoze pocita s naprosto ustalenou rychlosti tusim ze cca 60 kmh. rozjed okamzite degraduje dojezd, stejne jako jakekoli zrychleni. Realne se s tim bude jezdit tak o 15-20 km mene. K tomu dobit akumulatory co maji 16 kWh to bude taky ficak na nabijecku. Pravda, podobne vykony mivaji vysokozdvizne voziky, ale taky ty trafa jedou o 106.No a samostatnou kapitolou bude nabjijeni. 16 kWh to uz bude poradny proud, aby to nabil za rozumnou dobu.Ale proc ne, jak si to lidi koupi, pak je to spravny vyrobek. Pocit zdanlive uspory proc ne. Dnes prodejum stejne vladnou pocity.
Souhlas.... Nicméně, ani přes těžkou masáž se Prius neprosadil, protože bylo hned zjevné, že žádné úspory nepřináší. Nová generace je na tom lépe, ale stejně to ještě není to pravé. Tady to bude podobné.
Prius že se neprosadil? A kdepak milý pane odporníku, to jako v knedlolandu? Doporučuju vyrazit třeba do USA - asi budete zděšen, až uvidíte jak na jedno (libovolné a přesto jen vzácně se vyskytující) prdítko od "konzernu" na ulici reálně připadne tak 50 "neprosazených" Priusů made in USA...
trpite nejakou nemoci, ze vas koncern tak drazdi? Koukneme se, kolik se celosvetove prodalo Priusu a kolik jinych vozu. Proste zatim ten prius tvori nic, trzni podil bude v setinach procenta. To je proste realita.
:-D:-D:-DProdeje Priusu 2009: 347k ksProdeje Skody 2009: 684k ks celkem (Octavia 273k ks, Fabia 264k ks, Superb 44k ks, Yeti 11k ks)Chapu tedy dobre, ze Skoda je celkove neuspesna automobilka? Mozna by ses mel nejdriv podivat sam, nez zacnes blabolit z cesty, to je proste realitaB-]
Proc tu davas skodu? Mas s tou znackou nejake osobni problemy? Proc tam nedas treba Fiat? Nebo treba Volkswagen? Nebo treba Ford?Proste celosvetove jezdi kolik aut? 500milionu? Kolik z toho tvori Prius? 1 milion? Kolik to je procentne? 0,2? hm... takze tak nejak.A pokud se podivame na prodeje. celosvetove se loni prodalo kolik aut? Tak 50milionu? nevim. Prisusu 350tisic? kolik ze to je procentne? ani jedno... ok. takze mame jasno. Zkus se nekdy oprostit od tveho letiteho mindraku z ceskych, nemeckych a italskych aut. Vsichni tu zname tvou cestu od Civicu k Accordu, ja ti preji, ze sis splnil sen i kdyz je vykoupen sebezparenim, ktere ti neumozni si koupit opravdove auto.
Prosim te goesi, proc ti vadi jako priklad zrovna Skoda? Proste jsem pouzil Skodu a ptal jsem se, jestli ji taky povazujes za neuspesnou, kdyz jeji prodeje jsou ve srovnani s Priusem mizive a presto ji spousta lidi za uspesnou povazuje. Takze misto toho uboheho balastu kolem jeste jednou:Je Skoda neuspesna automobilka?
goesi?Skoda je uspesna mala provincni automobilka. Prius je globalni model nejvetsi automobilky sveta. Obe situace je treba posuzovat jinak. Pokud skoda vyrobi a proda 700tis. kusu je to uspech, pokud by to udelala toyota je to propadak...
:-D Pochopitelne, ze je potreba to posuzovat jinak - tak, aby sis obhajil svou pravdu. EnjoyB-]
To jsem chtěl napsat. Nebo stačí zaletět do Londýna na víkend, Prius je tam běžný jako Fóbie u nás. Nevychvaluji, nehatím.Tady jsme ještě over the moon z toho, že auta jezdí rychle a mohou být velká jako stáj. Až odezní generace odkojená Š100-Š136, bude se kupovat to, co má nízké náklady, a dobře se s tím parkuje. Čeká nás vystřízlivění, a podpořil bych to daněma na offroady ve městě - ty tam nemají co dělat!
1. Jak to je na severu Usa?2. Co zbytek Uk taky tam je Primus tak bežný?3. Tak vozy typu Volt , Primus může nahradit Š1xx, pokud stojí tří až čtyřnásobek ceny sociální verze Fabie? Těm lidem se ty peníze narodí? , nebo to bude Eu dotovat ?
Copak vam soudruhu Londone vadi na SUV ve meste a proc tam nemaji co delat? Komu a za co by meli platit dane? Mimochodem, proc by "se melo kupovat to, s cim se dobre parkuje"? Me treba tento parametr vubec nezajima, ridit umim i vetsi auta, nez je matiz a preferuji uplne jine vlastnosti.
Tak s tím svým chrochtajícím žebřiňákem jezdi kydat hnůj na pole a nezacláněj ve městě!
Ja ale SUV nemam a benzin nechrochtaB-] Priste me nesud podle sebe a kdyz mas mindrak z zebrinaku s chrochtadlem, nehazej ho na jineB-]
KDYŽ SE NEPROSADÍ AMPERA, TAK SE JIŽ NEPROSADÍ NIC ŽÁDNÝ ELEKTROMOBIL.Na Ampeře se mně líbí, že spalovací motor neustále poběží v optimálních otáčkách. Tedy jako při ustálené optimální rychlosti, kdy se dá dosáhnout vynikající spotřeby.
Jarda.abc: otázka jestli to optimum nebude zcela znehodnoceno čtyřnásobnou přeměnou energiemechanická-elektrická-chemická-elektrická-mechanická
Ten spalovaci motor bude tezko dobijet akumulator. Az se baterka vyflaka bude spalovaci motor primo zivit pouze elektromotory+nutna rezie. Neni duvod to hnat pres akec. Baterka se bude nabijet predpokladam az na nabijecce
akorat se s tim autem bude muest jet hodne opatrne, aby ten spalovaci motor dokazal dobijet tu spotrebu elektromotoru. On totiz ten spalovaci motor nebezi v otackach nejvyssiho vykonu, ale naopak v otackach s nejvetsi efektivitou, takze to dobijeni nebude stacit, takze stejne bude zvysovat otacky k maximu vykonu, kde uz vubec efektivni nebude.Samozrejme, ze to v souctu prinese nizsi spotrebu, ale za cenu vyrazne vyssi ceny vozu, nez u konvencniho reseni, naprosto tragicke prodejnosti po treba 3-5ti letech. Ono taky kdo by kupoval auto, ktere ma baterky v cene desitek a desitek tisic napr. v tretine ci polovine kapacity ze. A v neposledni rade je stale neznamou celkova energeticka bilance. Ale s ohledem na cenu vozu, coz je vlastne projev nakladu na energie kazdy vidi, o kolik je drazsi a tedy energeticky narocnejsi to auto postavit. A to i pres caste dotace apod.Takze nejasejme zatim, neni nad cim.
Pitomý patlalové v GM, co to produkujou za krámy. Přitom my v Čechách máme tolik odborníku. Měl bys jim to ukázat, abys vylepšil reputaci národa. Hezky od stolu komplet vše na ně vybalit, jak se co dělá, amatérům - pěkně bez maskování. :-D :-D :-D
myslim, ze o tom, jak schponi jsou v USA hovori jasne fakt, v jakem stavu jsou jejich automobilove koncerny. to je vizitka jejich uspechu a schopnosti. kazdy nechte si prebere vse sam
Představ si sebe před 100-150 léty: šohaj vilný prohánějíce oře statného. A do toho nějakej vocas typu Henry Ford vyvíjí smrdutý samohyb s pramalou posunovací rychlostí a směšným dojezdem. Taky bys namítal, proč nahrazovat tisíce let prověřené a že automobil nemá sebemenší šanci se prosadit. A hle, jak se nám to za těch pár desítek let pěkně rozjelo, a co dokážeme vydolovat z primitivního pístového motoru.Prostě nic nejde hned, za 10 let ale může být vše značně jinak. Stačí vynalézt pitomost co zefektivní baterie nebo třeba taková supravodivost při pokojové teplotě z ne příliš drahých materiálů by taky nebyla k zahození (jen příklady)...Pokud to umíš líp než v GM, směle do toho; asi i zbohatneš. Jinak jsou to jen výkřiky do tmy - soudruzi v Americe se aspoň snaží...
dtsmaniac: srovnáváš schopnosti současných elektromobilů s úrovní směšného vynálezu H.Forda ? Ano správně, sám bych to asi nevyjádřil líp.Nikdo netvrdí že to za deset let nebude lepší, vývoj jde opravdu rychle. Tady ovšem hodnotíme poměrnou zoufalost současného stavu, danou především slabými možnostmi současných akumulátorů. Na tom bohužel zatím nic nezměnil ani GM, ani nikdo jiný.A úsilí určitě nikomu neberu, jen ta psychóza kolem mi přijde trochu nepřiměřená
"Na tom bohužel zatím nic nezměnil.." Ale třeba právě změní, myslíš si, že jde vše na lusknutí prstu?Vždyť je to tak se vším, před 15ti lety bych se taky netahal s ~kg mobilem, dnes se vejde do trenclí a má ho každý měkký prso - takže psychóza kolem megakůl ajfónů už je přiměřená? Podle mě teda ne, dokud to nebude implantát napojený přímo na sluchové centrum, nestojí to za řeč. A nikdo na tom nic nezměnil, ani Apple, ani nikdo jiný. B-]
dtsmaniac: i ten cihlový mobil ti před lety přinesl něco velmi užitečného, co nešlo nahradit jinak. A proto se hodně lidem vyplatil i přes svoje nedostatky.Elektromobily zatím nic zásadního navíc oproti spalovacím motorům nepřinášejí (až na speciální oblasti), takže výrobcům nezbývá než pořádat kampaně aby aspoň někoho přesvědčili. Je fuk jestli je to GM, Toyota nebo třeba Tesla, můžou vyvíjet elektromobily malé i velké, rychlé i pomalé, červené nebo zelené ale všechny mají společné to, že pro ně neexistuje vyhovující zásobník energie. Což je ovšem u elektromobilu problém docela zásadní.Já si klidně pár let ještě počkám, než to bude opravdu fungovat.
Na to stačí jít jednoduchým selským rozumem:atmosferická 1.4 může mít max výkon tak 100 koní, ale ten má někde u 6000 otáček.Ale on stabilně poběží na otáčkách daleko nižších, takže bude dávat ani ne 50 koní.Pak tu jsou ztráty při přeměně na el.energii a ztráty v akumulátoru, takže dejme tomu, že pokud elektromotor bude potřebovat (vzhledem k režimu jízdy) jen 30 koní, tak mu tak akorát ten benzíňák bude stačit dělat elektřinu.30 koní je relativně málo, ale na plynulou jízdu v ne moc vysoké rychlosti to stačí.Z kopce to bude energii rekuperovat a navíc to v baterii může mít přednabito elektřiny na teoretických 60km, reálně tak 40.Ono to ve výsledku tedy nebude tak hrozné, spotřebu to bude mít cca jak Prius. Ale pokud to máte do práce max 40km a máte tam možnost nabíjet, tak jste relativně v klidu. Problém spíš vidím v tom, že na ježdění do práce a na nákup to je zbytečně velké a těžké a na chatu (natož na dovolenou) s tím na elektřinu nedojedu ani náhodou - a jakmile naběhne beníňák, ztráci auto smysl, protože jako benzínové auto to bude neefektivní, pomalé, těžké. Čili reálně to nemůže být jediné auto do rodiny, na víkendy a dovolené stejně bude potřeba nějaký VAN. No a na to popojíždění po městě, do práce a za nákupy, se to podle mne nevyplatí. Na to stačí nějaké 4x levnější malé a praktické auto s úsporným motorem 1.0 - 1.4 litru.Čili je to auto pro ekopozéry, jenže mám pocit, že tato éra pomalu odeznívá, lidi vidí, že oteplování buď není, nebo nijak dramaticky neškodí a hlavně mají jiné starosti. Všichni jsou naštvaní, že biopaliva zdražují PHM i jídlo a při tom jsou škodlivější než ta minerální, vidí podvody okolo solárních panelů, atd... - přiject někam ekovozítkem už není tak cool jako před třema lety.
To jo, ale zase odpadají ztráty z převodového ústrojí a diferenciálu.
Ginter: že odpadají ztráty z převodů na to jsi přišel jak ?Píšou přece že elektromotor má krouťák 370 Nm, z toho vyplývá že mezi ním a koly musí být převody taky. Jinak by se to s tak malým momentem snad ani nerozjelo
370Nm je ti málo? Tak mi řekni jakej spalovací motor má 370Nm, jsou to dvoulitry a vějš.Ono totiž u lelektromotoru je kroutící moment prakticky v celým spektru otáček stejným tak převody nejsou třeba.
spectrum: nebudeš tomu věřit, ale i stará Š120 dokázala na kolech vyvinout moment cca 1500Nm - tj. čtyřikrát víc než elektromotor v Ampéru - a přesto nijak zázračně nezrychlovala. Se 370 Nm na kolech se auto bude sotva hýbat, to představuje tažnou sílu jen kolem 1000 NMožná by sis měl přečíst něco o násobení momentů v převodech
Fakticka poznamka, nemaji tam blabol a nema to motor v kazdem kole s celkovym vykonem jak uvadeji ?Cili 370x4=1480Nm suma sumarum konstantnich v celem rozsahu otacek ?
Ne, ma to jeden motor, takze 370 Nm celkove. Ono i tech 1480 N by bylo sakra malo na to jak je to auto velke a tezke. Dynamika by byla horsi, nez u cyklisty. O schopnosti dosahnout 160 kmh ani nemluve.A jinak jak uz psal kolega nademnou. Pochybuji, ze postavili tak uniaktni elektormotor, aby mel v celem spektru otacek konstatni Nm ;) to nejde.
Od 10-50.000 urcite nemaji konstantni kroutak, ale obecne maji krivku kroutaku velice plochou
jiri: křivku krouťáku mají plochou tak do poloviny otáček, dále už obvykle dost klesá
pepa: kdyby ses podíval na fotky v odkazu na konci článku, tak by tě nic o vyblámolených elektromotorech ani nenapadlo.A mimochodem, proč jsi přesvědčený že elektromotory v hybridech mají konstatní krouťák v celém rozsahu otáček? Já o žádných takových nevím. Ty jo ?
Mas recht, jsou uplne blbi a budou delat auto co bude mit sileny ztraty a bude zrat 2x tolik co obycejna plechovice. Sedni na letadlo a rychle jim to rekni, ze to maji spatne :-D
pepa: jestli mi letadlo zaplatí, klidně jim to řeknuza svoje prachy tam ale kvůli nim nepoletím B-]
:) ty tomu moc nerozumis co? on je problem ten, ze mezi spalovacim motorem a koly je prevodovka, kde se ti moment zmeni a na kola jde pak moment v radech tisicu Nm. Pokud by byl na kolech moment 370 Nm, tak se pohne jen velmi tezko :) a to v jakem je to spektru otacek nehraje zadnou roli :)
Garfield: motor možná bude pracovat v ideálním režimu, ale výkonové parametry z toho pořád ještě nevyplývají. A ten ideální režim bude stejně poněkud degradován dvojím převodem mechanické energie na elektrickou a zase zpátky na mechanickou, což přinese taky docela ztráty
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.