První Opel Ampera opustil výrobní linku, sériová výroba je na spadnutí

V michiganské automobilce koncernu General Motors se rozběhla výroba předprodukční série automobilů Opel Ampera. Na zvláštní lince vznikne několik vozů určených k dalším jízdním zkouškách na silnicích Evropy a USA. Zjevně spokojený šéfkonstruktér projektu Ampera Andrew Farah k této slavnostní chvíli poznamenal: „Je to významný krok k našemu záměru rozjet koncem příštího roku sériovou výrobu Ampery pro Evropu. Čeká nás ještě spousta práce, ale spuštění této linky je zadostiučiněním pro naše vývojové týmy u nás i v Evropě.“

Opel Ampera je značkovou modifikací Chevroletu Volt, o jehož pohon se stará elektromotor s výkonem 150 koní (111 kW) a točivým momentem až 370 Nm. Napájeny jsou z li-ionových akumulátorů o výkonu 16 kWh, jež vozu umožní jízdu na vzdálenost až 60 km, při poklesu napětí naskočí konvenční zážehový motor s objemem 1,4 l, jenž na palubě Ampery plní pouze úlohu generátoru elektrické energie.

Tip: Přečtěte si více o novém Opelu Ampera a nebo jeho bratříčkovi Chevroletu Volt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Opel Ampera
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 50 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků