Prominte, recenzi povazuji za odflaknutou, autor se mel zamerit na rezimy ZEV a 4WD, nic krome subjektivnich pindu o tom nenapsal. Kolem 4km jen na elektriku je vic nez dokaze standartni Prius a rozhodne to ma svuj smysl pri nocnich/rannich odjezdech v hustych aglomeracich, satelitech apod. Nedocetl jsem se nic o technologiich, chemie baterek apod. No jeste, ze je na webu zdroju povicero. Zkuste to do budocna zlepsit..
tak to si uplne zabil... 4km udava automobilka - realita je menej, prius preje v pohode 20km bez vyrazneho snazenia a setrenia (ked je leto - klima tak 10-15)
To přece nebyla recenze, ale první jízdní dojmy
Dneska jsem tu 508 RXH viděl v provozu, zrovna se pomalu a tiše pohybovala na elektromotor (popojížděla v zácpě). V bílé barvě vypadala dobře.
Jinak v článku jsou i nějaké technické nejasnosti, například- točivé momenty motorů které nejsou na společné hřídeli nebo nemají nijak sjednocené otáčky nelze jednoduše sčítat. Hodnota 450 Nm je hausnumero a pokud ji udává samotný Peugeot, vypovídá to leccos o technické úrovni jeho pracovníků.- analogicky je pak nesmyslné i tvrzení o spoustě točivého momentu od nízkých otáček díky elektromotoru. Ten samozřejmě v nízkých rychlostech přidá autu konstatní hnací sílu, ale nezvyšuje výstupní točivý moment hlavního motoru a funguje nezávisle na jeho otáčkách- zajímavý je i poznatek o dobrém pružném zrychlení z rychlosti od 80 km/h v kontextu s informací, že režim 4WD (tedy elektromotor) funguje jen do 80 km/h.
točivý moment spalovacího motoru je omezen na 300 Nm, točivý moment elektromotoru je 200 Nm, takže nejde o jednoduché sčítání. Nelze použít teoretických 500 Nm ale udávaných 450 Nm.Je použit synchronní elektromotor s točivým momentem 200 Nm od 0 do 7500 ot., tedy od 0 km/h do 120 km/hrežim 4wd je dostupný do 80 km/h kvůli zajištění dodávky el. energie z vysokonapěťového aleternátoru, výkon el. motoru je omezen na 10 kW, tedy nešlo o popis funkce 4wd. V režimu sport je k dispozici krátkodobě 27 kW, kdy je energie čerpána z trakčního akumulátoru, tato funkce "boost" se výrazně projeví na zrychlení vozidla. V režimu sport el. motor asistuje do vyšších rychlostí než 80 km/h.
Jak uz napsal Vana666, 200 Nm v udavanem rozsahu je hloupost. Se zvysujicimi se otackami jde kroutici moment pomerne dramaticky dolu, co zustava vice-mene konstantni po celou dobu je vykon (a prave proto musi jit Nm dolu, jinak by to, jak pise Vana, davalo "nahore" vyrazne vyssi vykon, nez to dava). Takze pokud je pravda, ze dohromady to ma 450 Nm a z toho 300 je nafta, pak se bavime o otackach nekde u 2000.Pomijim ted ten usmevny bod o 7500 otackach, ktere by sice zvladl elektromotor, ale v zadnem pripade ne ten chrochtak...
7500 je pro elektromotor, ten "chrochtak" by taky nezvládal otáčky od 0 do cca 750
homat: pitomost jak vrata.200 Nm x 7500 ot/min = 157 kW výkonutrošku ti to nekorespoduje s udávaným výkonem elektromotoru jen 27 kWa jak víš že těch 450 Nm je správně ? Jak jsi to počítal ? :-/
správně moje chyba, max. točivý moment je v nízkých otáčkách od středních ot. klesá. Nicméně součet maximálních momentu 450 Nm je údaj výrobce.
"vypovídá to leccos o technické úrovni jeho pracovníků."Tezko to muze vypovidat o necem, co ti pracovnici nemaji (a neni se co divit, v marketingu je takovych vetsina). Na strane druhe, ten vystupni vykon zmerit predpokladam lze, nakonec u ostatnich hybridu se clovek obvykle docte vse, tj. jak vykony/kroutaky jednotlivych komponent, tak vystupni hodnoty za cely pohon, coz je IMHO jedine dulezite cislo, ktere ma smysl srovnavat. Tak mi to nedalo a podival jsem se na stranky pezotu a docela se zasmal:- Chrochtak 163 koni- Elektrika 37 koni- Celkem 200 koniPrestoze u ropaka je maximum vykonu bliz maximu elektriky nez u benzinu, neverim, ze ta maxima dosahuji ve shodnych otackach. Pezot na svych strankach u motoru "2.0 HDI 163 k" bohuzel otacky vykonu ani kroutaku neuvadi, nicmene je zajimave, ze vykon je tam uveden jen 150 k. K tomu pruznemu zrychleni: LS460 je na stovce o 0.6 s rychleji nez LS600h, pruzne zrychleni 80-120 ma ale hybrid lepsi. Mozna je to v clanku jen spatne napsane, ale ten fakt jako takovy nemusi byt uplna blbost.
Lepší 0-100 u LS460 proti LS600h je dán tím, že LS600h je o cca 350 kg těžší, takže má víc práce s tím jej rozpohybovat.
Zase je to 4x4 s vyrazne vyssim vykonem "dole". Pri 80-120 neni trakce zas tak dulezita, 1000 koni nema ani jedno, aby to hrabalo. Ale zrejme ten vyssi vykon v techto rychlostech udela sve plus maji obe auta uplne jinou prevodovku.
Ty maxima výkonu obou motorů se teoreticky můžou potkat, protže elektromotor má celkem široký rozsah otáček. Samozřejmě se potkají pouze na některé kvalty. Tedy pravděpodobne ne na nízké kvalty protože v malé rychlosti elektromotor ještě nedosáhne plného výkonu a stejně tak ne na poslední kvalty, protože ve velké rychlosti elektromotor už taky nestíhá případně se odpojí úplně (tj. nad 80 km/h ?) Ale někde ve středním rozsahu proč ne ?
hybrid ma este daleko od realnej pouzitelnosti a rozumenj ceny. predrazena prekomplikovana tazka krabica, slubujuca kadejake problemy s pohonnym systemom? dakujem, nie.
Jaké problémy s pohonným systémem? Prius je dle TUV nejspolehlivějším autem ze všech..
ale prius ma uplne iny system pohonu, s pezotom neporovnatelny
někdo s tím ale začít musí ;-)
ale určitě ne za moje peníze !
V jinych testech se stezovali na prilis pomalou aut. prevodovku.Je to pravda?
za ty peníze koupím BMW 5 a to je jiné kafe!!! takže i kdybych na to měl tak nikdy.B-]
Ale nemáš na to, takže jsi zese jeden z těch co jen blbě kecaj. :-|
Asi tak, navíc se dá očekávat, že spotřeba bude +- stejná.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.