První jízda Citroënem C3 nové generace: Na výmolech je excelentní

Tuzemské zastoupení automobilky Citroën zveřejnilo ceník nastupující generace městského hatchbacku C3. Současně jsme měli možnost absolvovat první krátkou jízdu v městském prostředí.

Již od roku 2002 prodává Citroën model s označením C3. Od té doby se jich po celém světě prodalo 3,5 milionu exemplářů. Jen v České republice jich úřady do dnešních dnů zaregistrovaly 19 tisíc.

Právě na konci listopadu začíná u tuzemských dealerů příjem objednávek na novou generaci, která měla premiéru na pařížském autosalonu.

Zájemce určitě potěší základní cena, která je sympatických 244 900 Kč, a pokud zákazník nabídne na protiúčet své staré auto, sníží se dokonce na 234 900 Kč.

Za tuto částku získá zákazník auto s benzinovým motorem 1,2 litru, jehož tři válce jsou schopné podat maximální výkon 50 kW (68 koní). První z nabízených tří stupňů výbavy pak obsahuje šestici airbagů, palubní počítač, tempomat, asistent pro rozjezdy do kopce, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, lakované kryty vnějších zpětných zrcátek a nárazníky, a rovněž systém pro rozpoznávání dopravních značek a asistenční systém pro udržování auta ve zvoleném jízdním pruhu.

Autosalony | Premiéry | Citroën

Živě z Paříže: Nová C3 vypadá v reálu ještě lépe! Citroën ukazuje i koncept nové C5

Chybí ovšem rádio a klimatizace, také zrcátka je nutné nastavovat manuálně.

Všechny tyto tři věci jsou obsaženy v prostředním výbavovém stupni s označením Feel, za který se připlácí rovných dvacet tisíc korun.

Kameru nemusíte lepit na sklo

Pozoruhodným prvkem výbavy, který ovšem může být nainstalován pouze do auta v nejvyšší výbavě a ještě se za něj sedm tisíc korun doplácí, je ConnectedCam. Jde o druhou kameru ve voze za čelním sklem (ta první sleduje dopravní značky pro výše zmíněný systém), která je Full HD, má v sobě GPS a interní paměť 16 GB.

Automaticky nahrává vše, co je před vozem v úhlu 120 stupňů. Je jí možno samozřejmě vypnout, a také díky ní pořizovat fotografie nebo nahrávat video. To pak lze pomocí speciální aplikace, která je k dispozici zdarma, sdílet na sociálních sítích. Současně lze záběry z kamery použít jako důkazní materiál, jelikož speciální čidlo po zaznamenání srážky automaticky uloží do paměti záznam děje třicet sekund před nárazem a minutu po něm. Poslouží také zapomnětlivcům, protože systém GPS odešle majiteli do mobilu informaci o místě, kde se vůz nachází.

C3 se bude nabízet v devíti barvách, které můžou být kombinovány s bílou, červenou nebo černou střechou. Interiér pak může být buď šedý, červený, oranžový, případně světle šedý.

Pod kapotou se budou nacházet dva zážehové motory 1,2 s výkonem buď 68 nebo 82 koňských sil, které se pojí s pětistupňovou manuální převodovkou. Později se nabídka obohatí o turbomotor  1,2 Pure Tech 110 (číslo znamená počet koní), který bude spojen s novým šestistupňovým automatem.

Zájemci o diesely získají agregát 1,6 HDi s výkony buď 75 nebo 100 koní. I jejich pět stupňů se řadí ručně. 

Video | Hatchbacky | Design | Citroën

Nový Citroën C3 se ukazuje na prvních fotkách (+video)

První jízdu s novou C3 jsme absolvovali na krátkém městském okruhu v pražských městských částech Karlín a Vysočany. Po deseti kilometrech jsme zaznamenali s vozem v nejvyšším stupni výbavy a s motorem 1,2 (82 koní) na palubním počítači hodnotu spotřeby 6,8 litrů. To není na vůz, který měl v tu chvíli na tachometru jen něco málo přes třicet najetých kilometrů, špatná hodnota.

Potěšil nás vnitřní prostor. Redaktor vysoký 186 centimetrů se vcelku bez problémů, po přesednutí ze sedačky řidiče do druhé řady, mohl narovnat. Před koleny měl v tu chvíli ještě dvoucentimetrovou rezervu, hlavou se těsně dotýkal čalounění.

Kufr se pro městský život zdá dostatečný. Má ale vysokou nakládací hranu. Naopak pod podlahu se vejde plnohodnotná rezerva.

Při krátkém seznámení s autem jsme ještě zaznamenali zajímavá designérská řešení na palubní desce, mřížkách na výstupu klimatizovaného vzduchu a na dveřních výplních. Kladně jsme hodnotili i vysoko se vysunující opěrku hlavy na předním sedadle. Levným a obtěžujícím řešením je otevírání víčka nádrže pomocí klíčku.

Jízdní vlastnosti budou podle našeho prvního dojmu velebit ti, kteří se pohybují ve městě po dláždění a mají na svých trasách mnoho kanálů, tramvajových kolejí a výtluků.

Přes všechny tyto nástrahy se nová C3 přenáší s typickou francouzskou elegancí. Dá se říci, že ve své třídě nemá v tomto ohledu konkurenci. Obáváme se ale, že daní za to, bude neschopnost vozu rychleji projíždět ostřejší zatáčky. Potvrdili jsme si to zatím jen při jednom odbočení z hlavní silnice, kde bychom například s německými konkurenty mohli jet o poznání svižněji. K řízení ani brzdám jsme žádné výhrady neměli, řazení je maličko "gumové" a při pohybech páky v kulisách se ozývá cvakání. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2011
Stav: 162 147 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën Xsara Picasso 1.587
Rok výroby: 2006
Stav: 154 108 km
Cena: 45 000 Kč
Citroën Berlingo 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 190 478 km
Cena: 111 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků