První informace o novince DS7: Odpružení bude zcela nového typu

První SUV v historii mladé prémiové značky koncernu PSA odstartuje modelovou ofenzivu. Šéf značky na twitteru odhalil část interiéru novinky. Testuje prý "odpružení pro 21. století".

První tři modely značky DS byly vlastně luxusnějšími citroëny. Od roku 2015 je ale značka DS zcela samostatná.

V současném portfoliu značky rozhodně přitom není ta nejlepší technika, kterou skupina PSA disponuje. Vždyť nejmenší DS 3 stojí na základech Citroënu C3 předchozí generace, se kterým sdílí i interiér. Hatchback DS 4 i vlajková loď DS 5 využívají platformy stárnoucího Citroënu C4 či předchozího Peugeotu 308, zatímco nová generace třistaosmičky, ale například i čtyřletý Citroën C4 Picasso využívá modulární platformu EMP2.

Tento podivný stav, ve kterém se ambiciózní odnož koncernu nachází, se má začít měnit na březnovém autosalonu v Ženevě. Právě tam dojde k představení SUV s názvem DS 7, které bude konkurovat vozům jako BMW X3 či Mercedes-Benz GLC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě zmíněné modulární platformy dostane i plug-in hybridní pohon. Z kombinace dvou elektromotorů a zážehového motoru vznikne pohon všech kol a celkový výkon kolem 300 koňských sil.

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco exteriér se podařilo vyfotit špionům z facebookové stránky DS7 Spirit, část interiéru odhalil sám šéf značky, Yvess Bonnefont prostřednictvím svého twitterového účtu. Díky němu také již víme, že DS7 dostane nový typ odpružení. To má nahradit systém Hydractive, který s Citroënem C5 druhé generace skončí.

DS 7 by se na trh mělo dostat ještě letos, nejpozději však začátkem příštího roku. Do konce dekády svého nástupce dostane hatchback DS 3 a také DS4, ze kterého se stane plnohodnotné SUV. Svoji zvýšenou variantu Crossback dostane také DS 3. Dočkat se ale máme také vlajkové lodi v podobě DS 9 či sportovního elektromobilu.

Technika | Citroën

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Zatímco zadní část vozu si inspiraci vezme z konceptu Wild Rubis z roku 2013...:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

...přední část a interiér budou silně ovlivněny konceptem E-tense z loňského roku:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků