První informace o novince DS7: Odpružení bude zcela nového typu

První SUV v historii mladé prémiové značky koncernu PSA odstartuje modelovou ofenzivu. Šéf značky na twitteru odhalil část interiéru novinky. Testuje prý "odpružení pro 21. století".

První tři modely značky DS byly vlastně luxusnějšími citroëny. Od roku 2015 je ale značka DS zcela samostatná.

V současném portfoliu značky rozhodně přitom není ta nejlepší technika, kterou skupina PSA disponuje. Vždyť nejmenší DS 3 stojí na základech Citroënu C3 předchozí generace, se kterým sdílí i interiér. Hatchback DS 4 i vlajková loď DS 5 využívají platformy stárnoucího Citroënu C4 či předchozího Peugeotu 308, zatímco nová generace třistaosmičky, ale například i čtyřletý Citroën C4 Picasso využívá modulární platformu EMP2.

Tento podivný stav, ve kterém se ambiciózní odnož koncernu nachází, se má začít měnit na březnovém autosalonu v Ženevě. Právě tam dojde k představení SUV s názvem DS 7, které bude konkurovat vozům jako BMW X3 či Mercedes-Benz GLC.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Kromě zmíněné modulární platformy dostane i plug-in hybridní pohon. Z kombinace dvou elektromotorů a zážehového motoru vznikne pohon všech kol a celkový výkon kolem 300 koňských sil.

Klepněte pro větší obrázek

Zatímco exteriér se podařilo vyfotit špionům z facebookové stránky DS7 Spirit, část interiéru odhalil sám šéf značky, Yvess Bonnefont prostřednictvím svého twitterového účtu. Díky němu také již víme, že DS7 dostane nový typ odpružení. To má nahradit systém Hydractive, který s Citroënem C5 druhé generace skončí.

DS 7 by se na trh mělo dostat ještě letos, nejpozději však začátkem příštího roku. Do konce dekády svého nástupce dostane hatchback DS 3 a také DS4, ze kterého se stane plnohodnotné SUV. Svoji zvýšenou variantu Crossback dostane také DS 3. Dočkat se ale máme také vlajkové lodi v podobě DS 9 či sportovního elektromobilu.

Technika | Citroën

Hydropneumatické odpružení v Citroënech lidé milovali. Přesto končí

Zatímco zadní část vozu si inspiraci vezme z konceptu Wild Rubis z roku 2013...:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

...přední část a interiér budou silně ovlivněny konceptem E-tense z loňského roku:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků