První elektromobil a pak milion "zelených" aut. Takové jsou plány Volva

Švédský výrobce se vydal vstříc elektrifikaci vlastních modelů a očekávání jsou vysoká. Volvo chce do roku 2025 vyrobit milion vozů s alternativním pohonem.

Automobilka Volvo už v říjnu 2015 nastínila, že chystá elektrifikaci svého sortimentu. V té době také poprvé padla zmínka o čistě elektrickém voze. Nyní o něm máme už více informací. Poprvé se představí za dva roky a v útrobách se bude ukrývat 100 kWh baterie.

SUV | Premiéry | Volvo

Volvo modelu XC40 věří. Může se stát nejlepším vozem značky

Údaje o dojezdu na jedno nabití nebyly zveřejněny, ale podle prvních odhadů by měl elektromobil Volva ujet necelých 500 kilometrů. Například Tesla Model S 100D zvládne se stejnou kapacitou baterie urazit zhruba 565 km.

Volvo připravuje širokou paletu baterií, které poslouží vozům posazeným na nových platformách CMA a SPA. Pestrá bude také nabídka výkonů elektromotorů, která se má pohybovat od 100 do 450 kW.

Bezpečnost | Crashtesty | Volvo

Volva V90 a S90 mají od EuroNCAP za ochranu chodců maximální body

Výrobce reaguje na současný trend a očekává, že v horizontu několika příštích let diesely kompletně nahradí nabídka hybridních pohonných jednotek. „Pustili jsme se do elektrifikace vozů a není žádná cesta zpět. Proto doufáme, že naše společnost bude mít v polovině příštího desetiletí již milion takových aut,“ uvedl Mats Anderson, šéf Volva v oblasti elektrických pohonů.

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků