Průzkum: Telefonování je horší než lepení na nárazník

Průzkum mezi britskými řidiči odhalil nejnenáviděnější zlozvyky na silnici. Nejhorší je prý telefonování za jízdy, lepení na nárazník a nepoužívání blinkrů.

V době, kdy prakticky každé moderní auto má systém Bluetooth a ke každému mobilu si můžete dokoupit hands-free, je telefonování s mobilem u ucha skutečně přežitek minulosti.

Samozřejmě záleží na tom, jak řidič dokáže vyhodnotit, kdy a zda vůbec telefon použít. Nicméně některé studie ukazují, že řidič pak může být méně pozorný a nesleduje pořádně své okolí.

Zajímavosti | Bezpečnost | Život řidiče | Názory

Komentář: Telefonování za volantem způsobuje nehody! Nebo je to jinak?

To potvrzuje i průzkum, který provedl servisní specialista Kwit Fit mezi britskými řidiči. Podle něj je právě telefonování za jízdy tím nejhorším zlozvykem, který otravuje až 47 % ostatních řidičů. To je přesně to, když dojedete někoho, kdo se vleče prostředním pruhem výpadovky sedmdesátkou s mobilem u ucha…

Na druhém místě se umístilo lepení na nárazník, které nesnáší 42 % řidičů. Jen tak mimochodem, v Británii je prý tohle konání typické pro řidiče Audi a BMW. Bronzovou medaili vybojovalo nepoužívání blinkrů s 35 %.

Bezpečnost | Život řidiče | Statistiky | Názory

Kolik stojí mrtvý z dopravní nehody?

Zajímavé je, že 30 % řidičů zvolilo i nebezpečné předjíždění a 19 % podjíždění na dálnici. Přitom do takových manévrů se zpravidla pouští řidič jen tehdy, když ho někdo omezuje bezdůvodně pomalou jízdou. Tu vybralo jako nejhorší zlozvyk 12 % řidičů.

Výsledky průzkumu jsou v následující tabulce. Jak to vnímáte vy? Co je podle vás nejhorší zlozvyk českých řidičů? Pište do komentářů pod článkem.

Telefonování 47 %
Lepení na zadní nárazník 42 %
Nepoužívání blinkru 35 %
Nebezpečné předjíždění 30 %
Jízda prostředním pruhem volné dálnice 26 %
Brzdění na poslední chvíli 23 %
Podjíždění 19 %
Pomalá a váhavá jízda 12 %
Pomalé rozjezdy z křižovatek 12 %
Jízda na červenou 10 %

 

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků