Průzkum ŠkoFIN: Pětina českých řidičů omezuje v zimě jízdu autem

Podle průzkumu finanční společnosti ŠkoFIN nejsou pro polovinu českých řidičů zimní období a s ním související ztížené povětrnostní podmínky limitující překážkou při řízení jejich vozu. Ostatní přiznávají, že zimní počasí jejich řidičské návyky ovlivňuje – 22 % řidičů jezdí vozem v zimě méně často či téměř vůbec. Výrazně opatrnější jsou přitom v tomto období ženy, z nichž řízení během zimních měsíců omezuje více než čtvrtina (28,4 %) oproti 16,3 % mužů. Schopnost auta spolehlivě a bezpečně jezdit i v nepříznivém zimním počasí je důležitým parametrem při výběru nového vozu pro 42 % Čechů.

Teploty pod nulou, sníh a námraza na silnici jsou nepřítelem každého řidiče. Se zimním počasím souvisí nejen snížená ochota některých řidičů pouštět se na české silnice, ale také povinnosti, doporučení a některá omezení. Podle průzkumu ŠkoFINu dává pouhá třetina Čechů před zimou svůj vůz do servisu na kompletní kontrolu. Necelá polovina (47,5 %) nechá pouze přezout pneumatiky, zbytek (20,3 %) nedělá vůbec nic. „Je evidentní, že Češi si s aktivním zajištěním bezpečnosti včetně preventivních prohlídek před zimou hlavu příliš nelámou. Vlastnosti vozu podporující bezpečnost jízdy v nepříznivých povětrnostních podmínkách hrají při výběru nového auta roli pro pouhé dvě pětiny Čechů,“ komentuje situaci Petr Abrahámek, ředitel obchodu a marketingu ve ŠkoFINu. Zda je jejich budoucí vůz schopný bezpečné jízdy za všech povětrnostních podmínek je pětině respondentů jedno, více jak třetinu (37,6 %) toto kritérium při výběru dokonce ani nenapadlo.

Třetina dopravních nehod, kterých byli účastni respondenti průzkumu, se přitom odehrála právě v zimním období. „Dnešní automobily jsou technologicky vybaveny tak, že svými bezpečnostními a pohonnými systémy významně pomáhají snižovat rizika, která může řízení v zimě přinášet. Je ale důležité, aby si lidé tato rizika uvědomovali. Zimní pneumatiky jsou už nejen povinností, ale i standardem, který mohou řidiči získat např. v rámci měsíční splátky operativního leasingu, a to včetně přezutí. Pokud ale třeba rodina s dětmi jezdí v zimě pravidelně na hory, je důležité zvážit i další parametry vozu, které jízdu na sněhu či ledovce usnadňují – třeba pohon na všechna čtyři kola,“ vysvětluje Petr Abrahámek.

Nejvíc nás v zimě štvou namrzlá okna

Ačkoli polovina Čechů není při řízení auta zimním počasím nijak omezována, každého řidiče na zimě přece jen něco štve. Na vrcholu žebříčku „nepopularity“ stojí každodenní nutnost škrábat namrzlá autoskla – ta vadí 59 % Čechům. Čtvrtina (26,8 %) řidičů na druhé místo zařadila zimu, která je ve voze předtím, než se dostatečně vytopí. Necelé desetině (8,4 %) vadí nutnost jezdit v zimě pomaleji a kolem 5 % Čechů volilo jako nejotravnější povinnost přezouvat pneumatiky.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků