Průzkum ŠkoFIN: Pětina českých řidičů omezuje v zimě jízdu autem

Podle průzkumu finanční společnosti ŠkoFIN nejsou pro polovinu českých řidičů zimní období a s ním související ztížené povětrnostní podmínky limitující překážkou při řízení jejich vozu. Ostatní přiznávají, že zimní počasí jejich řidičské návyky ovlivňuje – 22 % řidičů jezdí vozem v zimě méně často či téměř vůbec. Výrazně opatrnější jsou přitom v tomto období ženy, z nichž řízení během zimních měsíců omezuje více než čtvrtina (28,4 %) oproti 16,3 % mužů. Schopnost auta spolehlivě a bezpečně jezdit i v nepříznivém zimním počasí je důležitým parametrem při výběru nového vozu pro 42 % Čechů.

Teploty pod nulou, sníh a námraza na silnici jsou nepřítelem každého řidiče. Se zimním počasím souvisí nejen snížená ochota některých řidičů pouštět se na české silnice, ale také povinnosti, doporučení a některá omezení. Podle průzkumu ŠkoFINu dává pouhá třetina Čechů před zimou svůj vůz do servisu na kompletní kontrolu. Necelá polovina (47,5 %) nechá pouze přezout pneumatiky, zbytek (20,3 %) nedělá vůbec nic. „Je evidentní, že Češi si s aktivním zajištěním bezpečnosti včetně preventivních prohlídek před zimou hlavu příliš nelámou. Vlastnosti vozu podporující bezpečnost jízdy v nepříznivých povětrnostních podmínkách hrají při výběru nového auta roli pro pouhé dvě pětiny Čechů,“ komentuje situaci Petr Abrahámek, ředitel obchodu a marketingu ve ŠkoFINu. Zda je jejich budoucí vůz schopný bezpečné jízdy za všech povětrnostních podmínek je pětině respondentů jedno, více jak třetinu (37,6 %) toto kritérium při výběru dokonce ani nenapadlo.

Třetina dopravních nehod, kterých byli účastni respondenti průzkumu, se přitom odehrála právě v zimním období. „Dnešní automobily jsou technologicky vybaveny tak, že svými bezpečnostními a pohonnými systémy významně pomáhají snižovat rizika, která může řízení v zimě přinášet. Je ale důležité, aby si lidé tato rizika uvědomovali. Zimní pneumatiky jsou už nejen povinností, ale i standardem, který mohou řidiči získat např. v rámci měsíční splátky operativního leasingu, a to včetně přezutí. Pokud ale třeba rodina s dětmi jezdí v zimě pravidelně na hory, je důležité zvážit i další parametry vozu, které jízdu na sněhu či ledovce usnadňují – třeba pohon na všechna čtyři kola,“ vysvětluje Petr Abrahámek.

Nejvíc nás v zimě štvou namrzlá okna

Ačkoli polovina Čechů není při řízení auta zimním počasím nijak omezována, každého řidiče na zimě přece jen něco štve. Na vrcholu žebříčku „nepopularity“ stojí každodenní nutnost škrábat namrzlá autoskla – ta vadí 59 % Čechům. Čtvrtina (26,8 %) řidičů na druhé místo zařadila zimu, která je ve voze předtím, než se dostatečně vytopí. Necelé desetině (8,4 %) vadí nutnost jezdit v zimě pomaleji a kolem 5 % Čechů volilo jako nejotravnější povinnost přezouvat pneumatiky.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků