Průzkum Shell: Více než polovinu Čechů někdy odradil stav toalet

Společnost Shell Czech Republic a. s. zavádí na vybrané čerpací stanice jedinečný koncept veřejných toalet 2theloo a zároveň si nechala zpracovat výzkum* zaměřený na zákaznické preference právě v této oblasti. Z šetření vyplynulo, že více než polovinu Čechů už někdy stav veřejných toalet od jejich použití odradil a celých 94 % považuje neudržované toalety za zdraví nebezpečné.

Výzkum společnosti Shell realizovaný letos v květnu u příležitosti uvedení nizozemského konceptu veřejných toalet 2theloo ukázal, že Češi zdaleka nejsou spokojeni s doposud nabízeným standardem. Shell totiž neustále hledá na českém trhu mezery v oblasti produktů i služeb, aby zákazníkům ještě více usnadnil a zpříjemnil návštěvu svých čerpacích stanic.

„Neustále se snažíme zdokonalovat a inovovat servis a zákaznické služby na našich čerpacích stanicích. Jsme si velmi dobře vědomi toho, že kvalita a čistota toalet je vedle kvalitních pohonných hmot pro zákazníka jedním z hlavních faktorů, podle kterého se řidič rozhoduje o výběru čerpací stanice. Proto věříme, že nový koncept toalet 2theloo s nadstandardní čistotou, vysokým komfortem i chytrými funkčními vychytávkami české řidiče na jejich cestách osloví,“ dodává Petr Šindler, manažer komunikace Shell Czech Republic a.s. Koncept toalet 2theloo bude k dispozici na 18 nejfrekventovanějších převážně dálničních čerpacích stanicích po celé České republice.

Zákazníky společnosti Shell určitě potěší celá řada technických detailů i prvků interiéru, díky nimž bude návštěva toalet opravdu komfortní. Celých 91 % dotázaných by například ocenilo háček na zavěšení kabátu či tašky. Tato drobnost nebývá vždy samozřejmostí, na toaletách 2theloo je ale naprosto běžná. Kromě háčků jsou zde i speciální odkládací plochy, kde kabelka, peněženka či zavazadlo zůstanou v suchu a pod stálým dohledem majitele.

Především dámy při úpravě líčení či účesu ocení propracované osvětlení a velká praktická zrcadla. Pomyslnou třešničku na dortu představuje atraktivní design v podobě sanitární keramiky značky Villeroy & Boch nebo celková výzdoba interiéru – na zdi každé z kabinek je možné najít originální kresbu nebo fotografii, často s lokální tematikou. Součástí vybavení je také bezbariérová toaleta se speciálním bezpečnostním systémem – pouhé zatažení za pohotovostní lanko v případě potřeby okamžitě přivolá obsluhu.

Základním stavebním kamenem konceptu 2theloo je důraz na čistotu. Zde vidí rezervu 91 % respondentů. 94 % se dokonce domnívá, že použití neudržované toalety může být zdraví nebezpečné. Samozřejmostí je tedy pravidelný důkladný úklid všech prostor toalet, jež jsou navrženy tak, aby se daly efektivně udržovat. Téměř 80 % dotázaných navíc vadí dotýkat se na veřejných toaletách prvků interiéru. Toalety i pisoáry 2theloo se na čerpacích stanicích Shell splachují automaticky, na stejném bezdotykovém principu fungují i kohoutky na vodu a pravidelně doplňované dávkovače na mýdlo. Připravena je vždy dostatečná zásoba toaletního papíru, mýdla i jednorázových papírových ručníků. Právě některou z těchto věcí často postrádá na veřejných toaletách přes 90 % respondentů. Velkým nedostatkem se dle výzkumu společnosti Shell ukázalo být také omezené soukromí, jež je problémem pro více než 80 % dotázaných. Toalety 2theloo nabízejí kabinky oddělené od podlahy až ke stropu s funkčním zámkem. Každý pisoár je pak diskrétně přehrazen z obou stran.

Specifickou kapitolu představuje zázemí pro rodiče s dětmi. Přes 60 % do výzkumu zapojené populace by potěšily speciální dětské prostory. I tady toalety 2theloo vycházejí vstříc. Na každé čerpací stanici Shell s konceptem 2theloo lze najít dětský koutek s přebalovacím pultem. Pobyt s dětmi usnadní a zpříjemní pestrá výzdoba místnosti jako barevný metr na stěně či speciální „disko koule“ na stropě, jejíž odlesky upoutají při přebalování i ty úplně nejmenší návštěvníky. Nejen pro řidiče kamionů je k dispozici samostatná prostorná sprcha v uzamykatelné místnosti, kde se mohou osvěžit po dlouhé cestě.

Čeští zákazníci by podle průzkumu jednoznačně přivítali nadstandard veřejných toalet a 86 % respondentů navíc potvrdilo, že by za předpokladu komfortní toalety akceptovalo i poplatek. Využití toalet 2theloo na čerpacích stanicích je zpoplatněno částkou 15 Kč, přičemž ale pořízený kupón lze v plné výší využít na nákup zboží či čerstvého občerstvení deli2go včetně kvalitní kávy na kterékoliv čerpací stanici Shell v České republice s konceptem 2theloo. Během zastávky se zákazníci přitom mohou také zdarma připojit k internetu přes WIFI, zatímco jim obsluha na nádvoří natankuje kvalitní paliva Shell.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků