Průhledný sloupek a navigace s virtuálním obrazem vozu se stává realitou

 

  • Společnost Jaguar Land Rover představila systém 360 Virtual Urban Windsreen, který využívá průhledných střešních sloupků. Řidič tak uvidí z vozu v celém rozsahu 360 stupňů.
  • Koncept využívá technologii head-up displeje. Ten poskytuje řidiči informace tak, aby udržoval jeho pohled na silnici a omezil tím jeho rozptylování.
  • 360 Virtual Urban Windscreen a Follow-Me Ghost Car Navigation jsou součástí souboru nových koncepčních technologií, které mají maximálně omezit rizika dopravní nehody.

Whitley, 15. prosince 2014 - Společnost Jaguar Land Rover představila výzkumný projekt nových technologií, které řidičům nabídnou výhled z vozu v celém rozsahu 360 stupňů, aniž by byly přerušeny sloupky, které nesou střechu. Obrazovka bude uložena do každého sloupku uvnitř vozu a bude přenášet živý obraz z kamer, které pokrývají mrtvé úhly obvykle zakryté A-, B- a C-sloupky.

Při kombinaci průhledných sloupků s pokročilým, vysoce kvalitním head-up displejem, je pohyb chodců, cyklistů a dalších účastníků provozu řidiči zvýrazněn varováním, které se virtuálně objeví na čelním okně vozu. Systém samočinně zprůhlední levé nebo pravé sloupky v případě, že řidič změní směr jízdy, otočí se přes rameno během předjížděcího manévru, nebo se vůz začne blížit ke křižovatce.

 „Naším hlavním cílem je snížení rizika dopravních nehod. Tým výzkumníků společnosti Jaguar Land Rover vyvíjí tuto technologii, aby došlo ke zlepšení výhledu z vozu a aby řidič dostával správné informace ve správný okamžik. Pokud udržíme řidičovu pozornost na silnici a nerušivým způsobem mu zobrazíme informace, pomůžeme mu správně se rozhodnout v těch nejnáročnějších dopravních situacích,“ řekl Dr Wolfgang Epple, Director of Research and Technology Jaguar Land Rover.

Celý potenciál systému 360 Virtual Urban Windscreen by mohl být využit přenesením virtuálního čelního okna do cloudu. Virtual Urban Screen by mohl zobrazovat různé typy informací od cen pohonných hmot na čerpacích stanicích až po počet volných parkovacích míst, takže by si řidiči nemuseli tyto informace vyhledávat sami. Vůz připojený do sítě by mohl navigovat řidiče a doporučovat, kde odbočit doleva nebo doprava za pomoci lépe viditelných orientačních bodů jako jsou restaurace nebo obchody než jen pouze podle dopravních značek a jmen ulic.

Jaguar Land Rover také vyvíjí systém „Follow-Me Ghost Car Navigation“. Ten slouží k nejefektivnějšímu způsobu, jak navigovat řidiče do konkrétního místa. Promítá totiž virtuální obraz vozu před řidičův automobil, aby jej mohl zatáčku za zatáčkou následovat do cíle.

„Jízda v ulicích města může být velmi stresující. Představte si ale, pokud byste mohli projíždět městem bez nutnosti sledovat ukazatele nebo se nechat rozptylovat, tím, že hledáte místo k zaparkování,“ dodal Dr. Epple. „Chceme všechny tyto informace promítat pomocí head-up displeje přímo před řidiče, takže je nebude muset hledat sám a bude moci stále sledovat cestu před sebou.“

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků