Prototyp PSA Peugeot Citroën se vydal na cestu po Evropě, ujel 3 000 km v režimu automatického řízení

Prototyp PSA Peugeot Citroën, který 2. října 2015 absolvoval premiérovou jízdu ve Francii, kdy ujel trasu z Paříže do Bordeaux, se nyní vydal přes hranice a absolvoval cestu dlouhou přibližně 3 000 km z Paříže přes Vigo do Madridu.

Prototypu se dostalo vřelého přivítání od španělské místopředsedkyně vlády a mluvčí vlády Sorayi Sáenz de Santamarίa, která prohlásila: „Dnes nemusíme přemýšlet o budoucnosti, protože budoucnost je zde. Než se nadějeme, bude toto vozidlo běžným dopravním prostředkem na našich silnicích.“

Na zpáteční cestě projel prototyp města Perpignan, Marseille a Lyon a odtud zamířil do technického centra skupiny ve Vélizy v pařížském regionu.

Vůz projel schválené úseky trasy zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.

Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu ve Francii. Čtyři prototypy skupiny mají doposud za sebou více než 10 000 testovacích kilometrů. V roce 2016 bude mít PSA k dispozici přibližně patnáct prototypů. Díky rozšíření povolení do Španělska mohou týmy výzkumu a vývoje vyvíjet funkce vozů s automatickým řízením i mimo francouzskou silniční síť.

Ředitel po výzkum a vývoj skupiny PSA Peugeot Citroën Gilles Le Borgne tuto cestu okomentoval: „Jsem hrdý, že tento vůz s automatickým řízením, který vyvinuly naše týmy v technických centrech pařížského regionu, v Evropě překročil hranice. Tato cesta přes Španělsko je výsledkem úzké spolupráce naší skupiny s Galicijským institutem pro výzkum automobilových technologií (CTAG), která se zaměřuje zejména na otázky rozhraní „člověk-stroj“ při řízení v automatickém režimu. Tato technologická výzva je zásadním krokem přispívajícím k mobilitě budoucnosti.“

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 129 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků