Prototyp PSA absolvoval trasu z Paříže do Bordeaux dlouhou 580 km v automatickém režimu

V pátek 2. října 2015 absolvoval jeden ze čtyř automaticky řízených vozů skupiny PSA cestu po dálnici z Paříže do Bordeaux, aby se zde zúčastnil světového kongresu Intelligent Transport Systems (ITS), který proběhne od 5. do 9. října.

Vůz projel cestu dlouhou 580 km zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.

Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu pro čtyři prototypy, dalších patnáct prototypů bude moci vyjet na silnice v roce 2016.

Skupina PSA Peugeot Citroën, která se snaží reagovat na vývoj používání vozů a očekávání zákazníků v oblasti mobility, pracuje na vývoji technologických řešení, díky nimž budou budoucí auta inteligentnější a zvýší se uživatelský komfort. Automatické funkce pomohou snížit počet nehod způsobených lidskou chybou a sníží únavu řidiče při jednotvárné jízdě. Tyto smělé plány se již brzy začnou využívat u sériových vozů, u nichž se bude postupně objevovat stále více funkcí, přičemž nebude nutný zásah řidiče.

Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares tuto francouzskou premiéru okomentoval: „Cesta, kterou dnes náš prototyp absolvoval, ukazuje, že se s automatickými vozy již nepohybujeme jen v žánru sci-fi. Mobilita vstupuje do nové éry, která je podle mě opravdu vzrušující.“

Světový kongres ITS v Bordeaux (5.–9. října 2015)

Skupina PSA Peugeot Citroën na 22. světovém kongresu ITS představuje vůz s automatickým řízením a komunikační systémy „Car to Car“ nebo „Car to infrastructure“. Tyto systémy nabízejí nový zdroj informací a umožňují lépe poznat okolní prostředí vozu při využití údajů vysílaných jinými vozidly a údajů týkajících se infrastruktury. Záměrem je zlepšit díky předvídání určitých kritických situací bezpečnost účastníků silničního provozu a snížit tak počet nehod.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C2 1.124
Rok výroby: 2005
Stav: 99 360 km
Cena: 40 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 145 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků