Prototyp PSA absolvoval trasu z Paříže do Bordeaux dlouhou 580 km v automatickém režimu

V pátek 2. října 2015 absolvoval jeden ze čtyř automaticky řízených vozů skupiny PSA cestu po dálnici z Paříže do Bordeaux, aby se zde zúčastnil světového kongresu Intelligent Transport Systems (ITS), který proběhne od 5. do 9. října.

Vůz projel cestu dlouhou 580 km zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.

Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu pro čtyři prototypy, dalších patnáct prototypů bude moci vyjet na silnice v roce 2016.

Skupina PSA Peugeot Citroën, která se snaží reagovat na vývoj používání vozů a očekávání zákazníků v oblasti mobility, pracuje na vývoji technologických řešení, díky nimž budou budoucí auta inteligentnější a zvýší se uživatelský komfort. Automatické funkce pomohou snížit počet nehod způsobených lidskou chybou a sníží únavu řidiče při jednotvárné jízdě. Tyto smělé plány se již brzy začnou využívat u sériových vozů, u nichž se bude postupně objevovat stále více funkcí, přičemž nebude nutný zásah řidiče.

Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares tuto francouzskou premiéru okomentoval: „Cesta, kterou dnes náš prototyp absolvoval, ukazuje, že se s automatickými vozy již nepohybujeme jen v žánru sci-fi. Mobilita vstupuje do nové éry, která je podle mě opravdu vzrušující.“

Světový kongres ITS v Bordeaux (5.–9. října 2015)

Skupina PSA Peugeot Citroën na 22. světovém kongresu ITS představuje vůz s automatickým řízením a komunikační systémy „Car to Car“ nebo „Car to infrastructure“. Tyto systémy nabízejí nový zdroj informací a umožňují lépe poznat okolní prostředí vozu při využití údajů vysílaných jinými vozidly a údajů týkajících se infrastruktury. Záměrem je zlepšit díky předvídání určitých kritických situací bezpečnost účastníků silničního provozu a snížit tak počet nehod.

Citroën C1 0.998
Rok výroby: 2008
Stav: 47 444 km
Cena: 60 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 135 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 163 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků