Prototyp PSA absolvoval trasu z Paříže do Bordeaux dlouhou 580 km v automatickém režimu

V pátek 2. října 2015 absolvoval jeden ze čtyř automaticky řízených vozů skupiny PSA cestu po dálnici z Paříže do Bordeaux, aby se zde zúčastnil světového kongresu Intelligent Transport Systems (ITS), který proběhne od 5. do 9. října.

Vůz projel cestu dlouhou 580 km zcela v automatickém režimu, bez zásahu řidiče. Vůz sám upravoval svou rychlost a přejíždění z pruhu do pruhu, přičemž se přizpůsoboval ostatním vozidlům v provozu, povolené rychlosti a stavu infrastruktury.

Skupina PSA je prvním výrobcem automobilů, který v červenci 2015 získal příslušné povolení k provádění zkoušek v provozu pro čtyři prototypy, dalších patnáct prototypů bude moci vyjet na silnice v roce 2016.

Skupina PSA Peugeot Citroën, která se snaží reagovat na vývoj používání vozů a očekávání zákazníků v oblasti mobility, pracuje na vývoji technologických řešení, díky nimž budou budoucí auta inteligentnější a zvýší se uživatelský komfort. Automatické funkce pomohou snížit počet nehod způsobených lidskou chybou a sníží únavu řidiče při jednotvárné jízdě. Tyto smělé plány se již brzy začnou využívat u sériových vozů, u nichž se bude postupně objevovat stále více funkcí, přičemž nebude nutný zásah řidiče.

Předseda představenstva PSA Peugeot Citroën Carlos Tavares tuto francouzskou premiéru okomentoval: „Cesta, kterou dnes náš prototyp absolvoval, ukazuje, že se s automatickými vozy již nepohybujeme jen v žánru sci-fi. Mobilita vstupuje do nové éry, která je podle mě opravdu vzrušující.“

Světový kongres ITS v Bordeaux (5.–9. října 2015)

Skupina PSA Peugeot Citroën na 22. světovém kongresu ITS představuje vůz s automatickým řízením a komunikační systémy „Car to Car“ nebo „Car to infrastructure“. Tyto systémy nabízejí nový zdroj informací a umožňují lépe poznat okolní prostředí vozu při využití údajů vysílaných jinými vozidly a údajů týkajících se infrastruktury. Záměrem je zlepšit díky předvídání určitých kritických situací bezpečnost účastníků silničního provozu a snížit tak počet nehod.

Citroën C5 2
Rok výroby: 2011
Stav: 98 423 km
Cena: 160 000 Kč
Citroën C4 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 141 588 km
Cena: 140 000 Kč
Citroën C4 Picasso 1.56
Rok výroby: 2012
Stav: 125 487 km
Cena: 170 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků