Protoscar Lampo 2: další „elektrikář” do party

S předstihem vám představujeme sportovní elektromobil, jenž má debutovat letos v Ženevě. Disponuje výkonem přes 400 koní.

Musíme se s tím smířit, elektřina si postupně prošlapává cestu i k pohonu automobilů vysloveně sportovního charakteru. A nejde přitom jen o stroje specializovaných firmiček typu Tesla Roadster, z našich článků jistě víte, že se jejich vývojem vážně zabývají i renomované koncerny. Již dříve jsme vám představili například supervozy na elektrický pohon v podobě Audi e-tron nebo Mercedes-Benz SLS AMG Electric. Nyní do hry vstupuje nový stroj Protoscar Lampo 2.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Označit tento vůz za zvláštní by nebylo až tak přesné. Jedná se o koktejl toho nejlepšího ze Spykeru s tím nejhorším od Bertoneho, jako koření posloužila špetka Lamborghini na horní části zádi a troška Viperu v interiéru. Celá tato míchanice, připomínající trochu i člun, ústí v úhrnu v poměrně zajímavé vozidlo, těžko ale říci, zda se s ním začneme potkávat na běžných silnicích.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Protoscar Lampo 2 údajně dosahuje výkonu 408 koní (299 kW) a pohonná soustava jej přenáší na vozovku skrze všechna čtyří kola. Podle výrobce se má vyznačovat snadným a rychlým dobíjením, z klidu na 96 km/h zrychlí za 5 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 200 km/h. Jízdní dosah se má pohybovat okolo 200 km, pohotovostní hmotnost činí 1 585 kg. Rám vozu je tvořen ocelovými trubkami a obložen je panely z kompozitních materiálů, uvnitř usadí dvoučlennou posádku, rozvor náprav je 2 413 mm a šířka nepřesáhne 1 900 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento nový elektrospotřebič disponuje akumulátory 32 kWh a na jeho palubě se nachází několik adaptérů pro dobíjení. Ty se postarají o rychlý přísun elektronů během noci nebo v zaměstnání, speciální rychlonabíječka vám umožní ujet bezmála 100 km po připojení dlouhém jen 10 minut. A dostane se tento exot do sériové výroby? Podle všeho nikoliv, dokazuje však, že i malá společnost umí postavit schopný sportovní elektromobil. Nyní si již jen musíme počkat na to, až velké firmy najdou způsob, jak dosáhnout rentabilní výroby takových samohybů.

Více informací o samotném voze i jeho možné budoucnosti přinese dozajista ženevský autosalon.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Protoscar Lampo 2
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků