Protikolizní systémy se možná stanou povinností. Teď je chtějí zavést v USA

Systém, který umí nouzově zabrzdit auto před překážkou a tím zabránit nehodě nebo aspoň snížit její následky, by se mohl brzy stát povinnou výbavou. Volá po tom americká Národní rada pro bezpečnost dopravy (NTSB) a tvrdí, že ročně tyto systémy zachrání 1700 životů a zabrání půl milionu vážných zranění.

Bezpečnost | SUV | Video | Volvo | Názory

Volvo přejelo při předváděcí akci dva muže. Ale čí je to vina?

Protikolizní systém má zabránit především nárazům zezadu. NTSB kritizuje představitele NHTSA (sleduje bezpečnost v dopravě a předkládá návrhy regulací), že nepodnikli odpovídající kroky, aby se systém dostal aspoň do osobních aut a dodávek.

Podle NTSB by se měl přednárazový systém stát povinnou výbavou. „Za bezpečnostní pásy také nepřiplácíte,“ řekl listu Automotive News Christopher Hart, šéf NTSB. „Neměli byste také připlácet za systém, který vám zabrání nabourat,“ dodal.

Bezpečnost | Život řidiče

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

Nyní bude probíhat především diskuse a příprava případné legislativy, takže Američané se protinárazového systému v povinné výbavě dočkají až za pár let. V Evropě nicméně mají aspoň automobilky motivaci ho začít montovat kvůli přísnějšímu hodnocení nárazových testů, kde dokáže protikolizní systém přinést plusové body.

Bezpečnost | Život řidiče

Systém eCall definitivně schválen. Povinný bude od roku 2018

Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 65 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 230 000 Kč
Volvo S80 2.4
Rok výroby: 2010
Stav: 124 859 km
Cena: 279 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků