Protesty řidičů zastavily výrobu ve Fiatu

Italská automobilka Fiat dnes zavřela všech svých pět továren v Itálii kvůli stávce řidičů nákladních vozů.
 
Fiat má kvůli stávce řidičů problémy s dodávkami součástek i přepravou aut k zákazníkům a za poslední tři týdny protestů již vyrobil o 20 tisíc vozů méně. Píše o tom na svých internetových stránkách BBC News s odvoláním na mluvčí Fiatu. Firmě hrozí výrazný propad podílu na trhu.

Řidiči nákladních vozů protestují proti daním z pohonných hmot, které jsou součástí úsporného rozpočtu vlády premiéra Maria Montiho.

Fiat má v Itálii čtyři závody na jihu země, včetně továrny blízko Neapole, kde se vyrábí nový model Panda, a jednu na severu, v Turíně. Automobilka odhaduje, že pokud řidiči v příštích dnech neukončí protesty a nezačnou opět pracovat, klesne tento měsíc její podíl na italském trhu o deset procent.

Skupina Fiat je největším soukromým plátcem daní v Itálii. Kontroluje rovněž americkou automobilku Chrysler. Generální ředitel Sergio Marchionne se od roku 2004, kdy se ujal funkce, snaží reorganizovat italské závody automobilky. Navzdory protestům odborů se mu již podařilo zavést flexibilnější pracovní postupy. Podle automobilky však nadále závody v Itálii běží jen na polovinu své potenciální kapacity, zatímco závody v USA a Polsku jedou na nejvyšší rychlost.

Zdroj: E15.cz
 

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků