Prominentní profesor předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Už brzy budou zřejmě autonomní vozy běžnou součástí našeho života. Dnešní děti by se tak mohly obejít i bez řidičáku.

Automobilky tvrdě pracují na vývoji svých autonomních vozů. Podle vědců je otázkou 10-15 let, než se stanou úplně běžnou součástí našich životů.

Tuto myšlenku pronesl v zajímavém rozhovoru pro The San Diego Union-Tribune původem dánský profesor Henrik Christensen. Podle něj tak dnešní děti už nebudou muset nikdy řídit automobily.

Byznys | BMW | Audi | Cestování

Intel se spojí s výrobci aut. Pomůže vyvíjet mapy pro autonomní vozy

"Podle mojí předpovědi nyní narozené děti nebudou muset řídit auto.  Kompletně autonomní vozy přijdou do 10-15 let. Automobilky jako Daimler, GM nebo Ford dokonce říkají, že už do pěti let budou mít autonomní vozy bez řidičů na silnicích," řekl Christensen.

Profesor působící na univerzitě v San Diegu se podělil v rozhovoru také o další myšlenky. Podle jeho názoru se automobily stanou službou. To má vést hlavně k vyšší produktivitě lidí.

Navíc by se podle něj na silnice mohl po zavedení aut bez řidičů vejít dvakrát vyšší počet vozů než v současnosti. A to bez vylepšení infrastruktury.

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků