Prominentní profesor předpovídá: Dnešní děti nebudou muset řídit

Už brzy budou zřejmě autonomní vozy běžnou součástí našeho života. Dnešní děti by se tak mohly obejít i bez řidičáku.

Automobilky tvrdě pracují na vývoji svých autonomních vozů. Podle vědců je otázkou 10-15 let, než se stanou úplně běžnou součástí našich životů.

Tuto myšlenku pronesl v zajímavém rozhovoru pro The San Diego Union-Tribune původem dánský profesor Henrik Christensen. Podle něj tak dnešní děti už nebudou muset nikdy řídit automobily.

Cestování | Byznys | BMW | Audi

Intel se spojí s výrobci aut. Pomůže vyvíjet mapy pro autonomní vozy

"Podle mojí předpovědi nyní narozené děti nebudou muset řídit auto.  Kompletně autonomní vozy přijdou do 10-15 let. Automobilky jako Daimler, GM nebo Ford dokonce říkají, že už do pěti let budou mít autonomní vozy bez řidičů na silnicích," řekl Christensen.

Profesor působící na univerzitě v San Diegu se podělil v rozhovoru také o další myšlenky. Podle jeho názoru se automobily stanou službou. To má vést hlavně k vyšší produktivitě lidí.

Navíc by se podle něj na silnice mohl po zavedení aut bez řidičů vejít dvakrát vyšší počet vozů než v současnosti. A to bez vylepšení infrastruktury.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků