Prokop pro AR: Ve Švédsku jsem byli nejrychlejší... na pneumatikách Dmack

Martin Prokop se s námi letos již podruhé podělil o své postřehy. Tentokrát po Rally Švédsko, na které obsadil se svým vozem Ford Fiesta RS WRC opět skvělé sedmé místo. Rozhovořil se hlavně o tom, co ho v průběhu závodu nejvíce tížilo...

„Závod ve Švédsku hodnotím nadmíru úspěšně a to ne jen kvůli počtu získaných bodů, ale i pro jeho průběh.

Na závodech v Monte Carlu jsme měli velký problém s přilnavostí našich pneumatik, které byly teprve ve vývoji a nebylo v plánu je během závodu použít. Nicméně nepřízeň počasí nás donutila je nasadit, a tak se pro nás závod proměnil spíše v boj o udrženi na trati než v boj o čas a výsledek.

To už neplatilo ve Švédsku. Tam náš výrobce pneumatik dovezl sice také vývojovou pneumatiku, ale ta už povolovala plné závodni nasazení, a mohli jsme se plně soustředit na závod.

Rozhovory | Sport | Ford

Martin Prokop: Monte Carlo? Skvělé!

Bohužel ale po vydařené kvalifikaci přišlo nepříjemné zjištění, že naše velké naděje v novy typ pneumatik byly předčasné. Zjistili jsme totiž, že jsme schopni udržet tempo s ostatními jezdci pouze na tvrdém čerstvém sněhu. Na ledu a měkkém sněhu jsme pravidelně ztráceli jednu sekundu na kilometr. Tvrdý čerstvý sníh bohužel pro nás pokrýval pouze malé procento trati.

Nepomohly žádné změny nastavení, pouze jsme se ujistili, jaké jsou potřeba udělat změny v konstrukci pneumatiky a uložení hřebíku, které hrají zásadní roli při jízdě na sněhovém závodě.

I přes to všechno jsme se snažili bojovat zuby nehty. Potvrzením našeho dobrého výkonu a malým uspokojením bylo to, že jsme se stali nejrychlejší posádkou na pneumatikách Dmack. Přitom všechny naděje byly vkládány do finského jezdce Jariho Ketomi, který se podílel na vývoji sněhové pneumatiky a měl s ní největší zkušenosti.

Další pozitivní novinkou pro nás byla změna jízdního stylu, kterou jsme provedli během závodu. Nyní jsme schopni mít větší kontrolu průjezdu zatáčkou a hlavně výjezdu z ní. Od teto změny si slibujeme zlepšení i na dalších závodech na šotolině.

Na další závody do Mexika přiveze výrobce pneumatik Dmack také nový vývojový typ šotolinové gumy. Ale jaká ta pneumatika bude, jak rychlá, tak to se dozvíme až v průběhu mexického závodu. Na jejich test nejsou bohužel ve střední Evropě vhodné podmínky a hlavně ani čas. Naše závodní Fiesta odlétá na americky kontinent již příští středu.“

Konečné výsledky Rally Sweden 2013

1. Ogier S. - Ingrassia J. (Volkswagen Polo R WRC)
2. Loeb S. - Elena D. (Citroën DS3 WRC) +41,8
3. Ostberg M. - Andersson J. (Ford Fiesta RS WRC) +1:24,5
4. Latvala J. - Antiila M. (Volkswagen Polo R WRC) +1:30,6
5. Neuville T. - Gilsoul N. (Ford Fiesta RS WRC) +5:06,4
6. Hänninen J. - Tuominen T. (Ford Fiesta RS WRC) +5:43,1
7. Prokop M. - Ernst M. (Ford Fiesta RS WRC) +11:25,4
8.
Solberg H. - Axelsson E. (Ford Fiesta RS WRc) +11:52,7
9. Novikov E. - Minor-Petrasko I. (Ford Fiesta RS WRC) +13:04,7
10. Al-Rajhi Y. - Orr M. (Ford Fiesta RRC) +16:27,0


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků