Projekt GE sníží náklady na instalaci dobíjecích stanic pro elektromobily

Trh s elektromobily by potřeboval ve svém rozvoji přeřadit na vyšší stupeň. Skvělou příležitostí je v tomto směru sektor komerční přepravy. Jen na amerických silnicích se pohybuje více než 230 milionů komerčních a lehkých nákladních vozů, což představuje obrovský potenciál pro široké využití elektromobilů.

Velké společnosti, federální a státní vlády, orgány místní samosprávy i dopravci se nicméně zdráhají učinit krok tímto směrem.

Společnost GE právě spustila projekt, který má tuto situaci změnit. Vědci Globálního výzkumného centra GE v Niskayuně ve státě New York navrhnou a sestrojí pro vozové parky komerčních dopravců lepší dobíjecí stanice, do kterých integrují stávající technologie chytrých sítí GE a které výrazně sníží náklady na instalaci stanic na nádražích a v depech pro autobusy a vozidla nákladních přepravců i dalších komerčních a státních institucí. Projekt se rozhodlo podpořit i americké ministerstvo energetiky.

V současné době musí dopravci instalovat pro každý elektromobil samostatnou dobíjecí stanici, což se může značně prodražit. Každá dobíjecí stanice má dnes také své samostatné napájecí a síťové kabely, přes které získává energii a monitoruje její využití.

Nová technologie, na jejímž vývoji vědci z GE pracují, bude obsahovat méně elektronických součástí a za pomoci vyspělých komunikačních systémů si bude vyměňovat informace s chytrou sítí. Díky tomu by mělo být možné snížit počet stanic, které je zapotřebí instalovat, ale zároveň poskytnout stejné množství dobíjecích přípojek.

Na vývoji prototypového systému bude GE spolupracovat s energetickými společnostmi i dopravci. Společnost GE již testovala mnoho různých typů dobíjecích stanic pro elektromobily a zvažovala rozličné možnosti, od domácí dobíjecí stanice WattStation z dílny Yvese Behara, kterou lze pořídit na Amazon.com, až po solární stanici v Plainville v Connecticutu.

Tento projekt, který se snaží o maximální využití obnovitelných zdrojů, počítá s využitím šesti dobíjecích stanic druhé úrovně DuraStation 1 od společnosti GE.

Zdroj: GE
 

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 195 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 250 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků