Projekt GE sníží náklady na instalaci dobíjecích stanic pro elektromobily

Trh s elektromobily by potřeboval ve svém rozvoji přeřadit na vyšší stupeň. Skvělou příležitostí je v tomto směru sektor komerční přepravy. Jen na amerických silnicích se pohybuje více než 230 milionů komerčních a lehkých nákladních vozů, což představuje obrovský potenciál pro široké využití elektromobilů.

Velké společnosti, federální a státní vlády, orgány místní samosprávy i dopravci se nicméně zdráhají učinit krok tímto směrem.

Společnost GE právě spustila projekt, který má tuto situaci změnit. Vědci Globálního výzkumného centra GE v Niskayuně ve státě New York navrhnou a sestrojí pro vozové parky komerčních dopravců lepší dobíjecí stanice, do kterých integrují stávající technologie chytrých sítí GE a které výrazně sníží náklady na instalaci stanic na nádražích a v depech pro autobusy a vozidla nákladních přepravců i dalších komerčních a státních institucí. Projekt se rozhodlo podpořit i americké ministerstvo energetiky.

V současné době musí dopravci instalovat pro každý elektromobil samostatnou dobíjecí stanici, což se může značně prodražit. Každá dobíjecí stanice má dnes také své samostatné napájecí a síťové kabely, přes které získává energii a monitoruje její využití.

Nová technologie, na jejímž vývoji vědci z GE pracují, bude obsahovat méně elektronických součástí a za pomoci vyspělých komunikačních systémů si bude vyměňovat informace s chytrou sítí. Díky tomu by mělo být možné snížit počet stanic, které je zapotřebí instalovat, ale zároveň poskytnout stejné množství dobíjecích přípojek.

Na vývoji prototypového systému bude GE spolupracovat s energetickými společnostmi i dopravci. Společnost GE již testovala mnoho různých typů dobíjecích stanic pro elektromobily a zvažovala rozličné možnosti, od domácí dobíjecí stanice WattStation z dílny Yvese Behara, kterou lze pořídit na Amazon.com, až po solární stanici v Plainville v Connecticutu.

Tento projekt, který se snaží o maximální využití obnovitelných zdrojů, počítá s využitím šesti dobíjecích stanic druhé úrovně DuraStation 1 od společnosti GE.

Zdroj: GE
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 54 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků