Projekt GE sníží náklady na instalaci dobíjecích stanic pro elektromobily

Trh s elektromobily by potřeboval ve svém rozvoji přeřadit na vyšší stupeň. Skvělou příležitostí je v tomto směru sektor komerční přepravy. Jen na amerických silnicích se pohybuje více než 230 milionů komerčních a lehkých nákladních vozů, což představuje obrovský potenciál pro široké využití elektromobilů.

Velké společnosti, federální a státní vlády, orgány místní samosprávy i dopravci se nicméně zdráhají učinit krok tímto směrem.

Společnost GE právě spustila projekt, který má tuto situaci změnit. Vědci Globálního výzkumného centra GE v Niskayuně ve státě New York navrhnou a sestrojí pro vozové parky komerčních dopravců lepší dobíjecí stanice, do kterých integrují stávající technologie chytrých sítí GE a které výrazně sníží náklady na instalaci stanic na nádražích a v depech pro autobusy a vozidla nákladních přepravců i dalších komerčních a státních institucí. Projekt se rozhodlo podpořit i americké ministerstvo energetiky.

V současné době musí dopravci instalovat pro každý elektromobil samostatnou dobíjecí stanici, což se může značně prodražit. Každá dobíjecí stanice má dnes také své samostatné napájecí a síťové kabely, přes které získává energii a monitoruje její využití.

Nová technologie, na jejímž vývoji vědci z GE pracují, bude obsahovat méně elektronických součástí a za pomoci vyspělých komunikačních systémů si bude vyměňovat informace s chytrou sítí. Díky tomu by mělo být možné snížit počet stanic, které je zapotřebí instalovat, ale zároveň poskytnout stejné množství dobíjecích přípojek.

Na vývoji prototypového systému bude GE spolupracovat s energetickými společnostmi i dopravci. Společnost GE již testovala mnoho různých typů dobíjecích stanic pro elektromobily a zvažovala rozličné možnosti, od domácí dobíjecí stanice WattStation z dílny Yvese Behara, kterou lze pořídit na Amazon.com, až po solární stanici v Plainville v Connecticutu.

Tento projekt, který se snaží o maximální využití obnovitelných zdrojů, počítá s využitím šesti dobíjecích stanic druhé úrovně DuraStation 1 od společnosti GE.

Zdroj: GE
 

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 133 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 84 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků