Kapitoly článku:
Mercedes-AMG GT má svou premiéru za sebou. Nový konkurent například pro Jaguar F-Type přijde ve dvou verzích, přičemž obě budou osazeny čtyřlitrovým osmiválcem a obě zvládnou překročit hranici 300 km/h. Automobilka zároveň slibuje bezproblémové použití pro každodenní jízdy a solidní praktické vlastnosti korunované zavazadelníkem o objemu 350 litrů.
Německá novinka měří na délku 4546 mm, široká je 1939 mm a vysoká 1289 mm. Pohotovostní hmotnost základní verze GT činí 1540 kg, ostřejší GT S je o třicet kilogramů těžší. Díky uspořádání transaxle nemá rozložení hmotnosti daleko k ideálnímu poměru 50/50. V případě nového AMG GT se bavíme o poměru 47/53 ve prospěch zadní nápravy.
Jak už bylo dopředu oznámeno, o pohon se stará nový čtyřlitrový osmiválec, který technicky vychází z rekordního dvoulitrového čtyřválce použitého v A 45 AMG, GLA 45 AMG nebo CLA 45 AMG. Objem osmiválce dosahuje na 3982 ccm, se čtyřválcem je pak shodné vrtání i zdvih. Motor používá přímý vstřik paliva a samozřejmě se vejde do limitů stanovených normou Euro 6.
Válce jsou uspořádané do V, přičemž dvojice turbodmychadel je umístěna mezi řadami válců. Důvodem je kromě jiného snaha o co nejmenší rozměry. Motor také dostal suchou klikovou skříň, což umožnilo umístit agregát níže a tím dosáhnout nižšího těžiště. O patřičný zvuk se postará výfuk s aktivními klapkami. Ty se otevírají klasicky v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Řidič si je případně může otevřít také individuálně.
S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka AMG Speedshift DCT, která taktéž nabídne různé režimy nastavení. K dispozici je režim Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Individual. GT S dostane ještě navíc režim Race, který zrychlí řazení. Samozřejmostí je zde také tlačítko s písmenem M. Po jeho stisku se převodovka přepne do manuálního režimu.
Slabší AMG GT dává řidiči k dispozici 340 kW (462 k) a 600 Nm. Vrchol točivého momentu je dostupný v širokém pásmu od 1600 do 5000 ot./min. Stovka proběhne za čtyři sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 304 km/h. Silnější GT S nabízí 375 kW (510 k) a 650 Nm. Stovku ostřejší verze zvládne za 3,8 s a maximální rychlost má posunutou na 310 km/h. Standardem je u verze GT mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě, GT S má elektronicky řízený diferenciál.
Výkonnější provedení nabídne také systém AMG RIDE CONTROL (GT jej má v nabídce příplatkových prvků). Řidič si může vybrat nastavení podvozku, přičemž k dispozici jsou tři režimy: Comfort, Sport a Sport Plus. Aby toho nastavování nebylo málo, v případě ESP lze také vybírat ze tří režimů. Buď bude stabilizace zapnutá, nebo je zde režim ESP SPORT Handling Mode, no a samozřejmě je možné ESP také zcela vypnout.
AMG GT stojí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/35 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu. GT S obouvá vpředu pneumatiky ve velikosti 265/35 R19, vzadu jsou disky o p palec větší (295/30 R20).
Standardní brzdy mají 360 mm u GT na obou nápravách, GT S používá vpředu disky o velikosti 390 mm. Zájemci mohou sáhnout také po keramických brzdách, přičemž kotouče vpředu vyrostou na 402 mm, zadní náprava používá disky s průměrem 360 mm.