Prohlédněte si Mercedes-AMG GT v obří galerii a na sedmi videích

Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT, 7x video
  2. Mercedes-AMG GT: Fotogalerie [136x foto]

Mercedes-AMG GT má svou premiéru za sebou. Nový konkurent například pro Jaguar F-Type přijde ve dvou verzích, přičemž obě budou osazeny čtyřlitrovým osmiválcem a obě zvládnou překročit hranici 300 km/h. Automobilka zároveň slibuje bezproblémové použití pro každodenní jízdy a solidní praktické vlastnosti korunované zavazadelníkem o objemu 350 litrů.

Testy | Srovnávací testy | Sportovní auta | Mercedes-Benz | Fascinace | Subaru

Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Německá novinka měří na délku 4546 mm, široká je 1939 mm a vysoká 1289 mm. Pohotovostní hmotnost základní verze GT činí 1540 kg, ostřejší GT S je o třicet kilogramů těžší. Díky uspořádání transaxle nemá rozložení hmotnosti daleko k ideálnímu poměru 50/50. V případě nového AMG GT se bavíme o poměru 47/53 ve prospěch zadní nápravy.

Jak už bylo dopředu oznámeno, o pohon se stará nový čtyřlitrový osmiválec, který technicky vychází z rekordního dvoulitrového čtyřválce použitého v A 45 AMG, GLA 45 AMG nebo CLA 45 AMG. Objem osmiválce dosahuje na 3982 ccm, se čtyřválcem je pak shodné vrtání i zdvih. Motor používá přímý vstřik paliva a samozřejmě se vejde do limitů stanovených normou Euro 6.

Video | SUV | Technika | Design | Mercedes-Benz | První svezení

Mercedes GLA a GLA 45 AMG: Jízdní dojmy, tech. údaje a spousta fotek

Válce jsou uspořádané do V, přičemž dvojice turbodmychadel je umístěna mezi řadami válců. Důvodem je kromě jiného snaha o co nejmenší rozměry. Motor také dostal suchou klikovou skříň, což umožnilo umístit agregát níže a tím dosáhnout nižšího těžiště. O patřičný zvuk se postará výfuk s aktivními klapkami. Ty se otevírají klasicky v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Řidič si je případně může otevřít také individuálně.

S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka AMG Speedshift DCT, která taktéž nabídne různé režimy nastavení. K dispozici je režim Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Individual. GT S dostane ještě navíc režim Race, který zrychlí řazení. Samozřejmostí je zde také tlačítko s písmenem M. Po jeho stisku se převodovka přepne do manuálního režimu.

Slabší AMG GT dává řidiči k dispozici 340 kW (462 k) a 600 Nm. Vrchol točivého momentu je dostupný v širokém pásmu od 1600 do 5000 ot./min. Stovka proběhne za čtyři sekundy, maximální rychlost je elektronicky omezená na 304 km/h. Silnější GT S nabízí 375 kW (510 k) a 650 Nm. Stovku ostřejší verze zvládne za 3,8 s a maximální rychlost má posunutou na 310 km/h. Standardem je u verze GT mechanický samosvorný diferenciál na zadní nápravě, GT S má elektronicky řízený diferenciál.

Výkonnější provedení nabídne také systém AMG RIDE CONTROL (GT jej má v nabídce příplatkových prvků). Řidič si může vybrat nastavení podvozku, přičemž k dispozici jsou tři režimy: Comfort, Sport a Sport Plus. Aby toho nastavování nebylo málo, v případě ESP lze také vybírat ze tří režimů. Buď bude stabilizace zapnutá, nebo je zde režim ESP SPORT Handling Mode, no a samozřejmě je možné ESP také zcela vypnout.

AMG GT stojí na devatenáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 255/35 R19 vpředu a 295/35 R19 vzadu. GT S obouvá vpředu pneumatiky ve velikosti 265/35 R19, vzadu jsou disky o p palec větší (295/30 R20).

Standardní brzdy mají 360 mm u GT na obou nápravách, GT S používá vpředu disky o velikosti 390 mm. Zájemci mohou sáhnout také po keramických brzdách, přičemž kotouče vpředu vyrostou na 402 mm, zadní náprava používá disky s průměrem 360 mm.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-AMG GT, 7x video
  2. Mercedes-AMG GT: Fotogalerie [136x foto]
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 160 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 204 225 km
Cena: 198 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 204 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků