BMW včera oslavilo sté výročí od svého založení. Gratulanti v podobě automobilek Porsche a hlavně Mercedesu na sebe nenechali dlouho čekat. Porsche vyslalo do světa celkem nevinou reklamu, Mercedes ovšem připravil propracovanější provokaci.
Decentní reklama automobilky Porsche vedle sebe staví koncept Mission E představený minulý rok ve Frankfurtu a BMW i8 s tím, že „budoucnost nám staví do cesty velké výzvy“, kterým Porsche čelí s radostí z jízdy. Slogan „Freude am Fahren“ ovšem používá právě BMW. Pak už následuje pouze poklona před stoletým výročí a gratulace. Mercedes šel na věc trochu jinak.
Gratulace od Porsche si jen tak mimochodem vypůjčila slogan BMW „Freude am Fahren“ a decentně upozorňuje na skutečnost, že i8 brzy dostane zajímavého soupeře
Tato automobilka má totiž v kapse trumf v podobě faktu, že je její historie ještě o třicet let delší. A tak po internetu začalo kolovat ironické video s poděkováním za stoleté soupeření, protože těch prvních třicet let bylo celkem nudných.
Přisadilo si i muzeum Mercedesu, které zve všechny zaměstnance BMW na bezplatnou prohlídku. Důvod? V oficiální pozvánce se píše něco jako „pojďte si prohlédnout celou automobilovou historii“, takže opět odkaz na skutečnost, že v muzeu Mercedesu je k vidění historie o třicet let delší. A aby toho nebylo málo, prvních padesát zaměstnanců BMW bude po prohlídce pozváno na jídlo odkazující na typickou masku chladiče BMW. Asi nebude úplně náhoda, když se budou podávat ledvinky.