Profesionální řidiči nevěří celoročním pneumatikám

ihlava, 9. ledna 2014

Firmy a společnosti zaměstnávající profesionální řidiče upřednostňují pravidelné přezouvání pneumatik s ohledem na roční období. Jak ukázaly statistiky e-shopu KupujPneu, více než 80 % firemních zákazníků pořizuje pneu s výbornými výsledky v testech ADAC. Svou roli v jejich nákupních preferencích hraje i pojistné plnění a péče o bezpečnost zaměstnanců.

Profesionální řidiči, přepravní společnosti i firmy využívající vozidla k předmětu svého podnikání investují nemalé prostředky do zajištění vozového parku. Mezi pravidelné investice proto patří i obměna pneumatik. Nehledě na zákonem danou povinnost hloubky dezénu jsou pro ně bezpečnost a míra opotřebení kritickými parametry. Ačkoli by se mohlo zdát, že pro většinu společností je výhodnější využívat celoroční pneumatiky, protože v jejich případě je možné přezouvat nehledě na sezónu, statistiky e-shopu KupujPneu.cz vypovídají o opačném trendu.

„Naši firemní zákazníci téměř nekupují celoroční pneumatiky, naopak přezouvají podle aktuálního ročního období. Důvodů, proč volí sezónní pneu, je více. Patří mezi ně i aspekt havarijního pojištění. Obutí auta v případě nehody totiž jednoznačně ovlivní výši pojistného plnění. Pokud je vozidlo přezuto na zimní pneumatiky s dostatečným dezénem, je větší šance, že pojišťovna uhradí škodu v plné výši,“ vysvětluje Jakub Pyšný, předseda představenstva e-shopu KupujPneu.cz.

Používání celoročních pneumatik tak představuje v případě firem často jen zdánlivou úsporu. Pro většinu z nich zajišťuje uskladnění sezónních pneumatik partnerský pneuservis. „Celoroční pneumatiky na našich osobních vozidlech vůbec nepoužíváme. Představují pro nás kompromis mezi letní a zimní pneu, kterému ve všech ročních obdobích chybí něco k dokonalosti. Sezónní pneumatiky svěřujeme nasmlouvanému pneuservisu, který je vedle odborného uskladnění také správně ošetří. Přirozeně jiná situace je v případě tahačů, kde jsou celoroční pneu samozřejmostí,“ říká Jiří Jurkovič, vedoucí vozového parku přepravní společnosti Geis.

Významným hlediskem pro firmy při výběru pneumatik je bezpečnostní komfort řidiče a kilometrový nájezd, který pneumatika zaručuje. „Většina našich firemních zákazníků volí prémiové značky, které se v testech ADAC pravidelně umisťují na předních pozicích. Více než 80 % jich pořizuje pneumatiky značek Michelin, Continental nebo Bridgestone,“ vypočítává Jakub Pyšný z e-shopu KupujPneu.cz.

Jeho slova potvrzují i profesionální přepravci, pro které je před nízkou cenou rozhodující kvalita a bezpečnost. „V případě našich osobních vozidel máme vyzkoušené pneu Nokian. Opravdu ideální jsou na zimu, kdy je na vozovce sníh. Pokud pořizujeme pneumatiky jiných značek, jedná se výhradně o ty středních a vyšších tříd. Ačkoli to znamená vyšší výdaje, je pro nás nejpodstatnější kvalita pneu a bezpečnost našich zaměstnanců,“ dodává Jiří Jurkovič ze společnosti Geis.

Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 2 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků