Prodloužené BMW řady 7 dostane čtyřválec, ale jen pro Čínu

Zatímco na našem trhu novou generaci BMW řady 7 s ničím menším než šestiválcem neseženete (aspoň prozatím), do Číny míří prodloužené BMW řady 7 s čtyřválcovým motorem. Bude to přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec na benzín a model dostane jméno BMW 730Li.

Čtyřválec nabídne výkon 185 kW (252 k) a točivý moment 350 Nm, tedy stejné parametry jako například v BMW 330i. Dynamické parametry ale ještě známé nejsou. Víme jen, že čtyřválec bude standardně spojen s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Testy | Ojetiny | Luxusní auta | BMW | Sedany

Test ojetiny BMW 750Li: Osmiválcová pohoda za cenu holé Fabie

A proč zrovna čtyřválec a proč zrovna pro Čínu? Zdanění nutí výrobce k těmto radikálním krokům právě v Číně, kde se daně neurčují podle emisí jako třeba ve většině zemí Evropy, ale podle počtu válců a objemu motoru. Například proto zvažuje Lamborghini a Audi přechod na pětiválec u svých supersportů.

BMW 730Li pro Čínu ale nebude první čtyřválec v této nové generaci luxusního sedanu. Už během představení auta se mluvilo o hybridu BMW 740e, který má rovněž dvoulitrový čtyřválec, ale celkový výkon hybridní soustavy přes 300 koní. Ten ale ještě v ceníku nenajdete, do prodeje dorazí až v roce 2016.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků